AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Hva er det første symptomene for overgangsalderen? Jeg er 45 år, og fikk menstrausjonen veldig sent. Var 16 år da jeg fikk denne første gang. Gikk i 20 år på p-piller, men ikke brukt hormonpreparater de siste årene. Nå merker jeg at menstrausjonen er ustabil og innimellom har jeg litt småblødninger. Og brystene er ofte ømme. Har hatt en del nattsvette de siste årene. Sexslysten er ikke borte Anonymous poster hash: 243f0...79e
Sugerøret Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Om du googler overgangsalder,får du lignendes symtomer Du kan ta blodprøve hos fastlegen ,for å fastslå.
Siri L. Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Fastlegen min sier at hormonene varierer så mye gjennom dagen at det er vanskelig å fastslå eksakt, så derfor har jeg ikke tatt noen blodprøve. Derimot bruker jeg progesteronkrem 1,7% som legen kan skrive ut resept på. Den er litt dyr i innkjøp, men utgitene blir omtrent kr 200 per måned. Prøv det noen måneder og se om ikke ømme bryster forsvinner og blødninger stabiliserer seg. Sjøl er jeg veldig fornøyd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå