AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Har så langt vært innom Ishop, Imelda og lille frekke. Jeg vet det er noen brukere her inne som har peiling på dette, og ønsker mange mange nettsider Tenker å overraske min kjære når han kommer hjem etter 2 mnd borte! Anonymous poster hash: f82a6...228
Gjest Lille-pus Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Jeg må vel påberope meg å ha litt over middels greie på dette. Noen spørsmål trenger jeg svar på, slik at jeg kan spisse mengden lenker til å treffe akkurat det du ser etter. Korsett er en intrikat affære, tenker du med stålspiler eller med plastspiler ? Ekte korsett med stålspiler, knapper i front og skikkelig snøring i ryggen (de er håndsydde), eller de masseproduserte med plastspiler, enkle hekter i front og en annen type snøring i ryggen ? Pris, holdbarhet og det meste er forskjellig. Over brystene (da absolutt brukelig som festantrekk i det offentlige rom. Sofistikert og sobert med et skjørt og høye hæler), eller Under brystene (kun for å minke livvidden med 3-4 engelske tommer). Disse kan brukes røft utenpå en skjorte eller bluse/genser til fest eller som 'alenetopp' med bare bryster i en mer privat og frekkere setting.. *sjekket raskt at tråden befant seg på sexforumet* De håndsydde kvalieteskorsettene kan levers med strømpestropper som tilbehør, men ikke fra alle produsenter (det finnes alltid unntak fra en god regel). Bustier/basque levers fra de aller fleste seiøse undertøysprodusentene. Tilgjengelige med strømpestropper. Noen av disse leveres med strømpestropper som kan tas av, andre med fastmonterte strømpestropper. Skal du ha et som dekker brystene (med cup) , eller et som kun smalner livet og lar brystene være bare, eller et med half cup (da må jeg sjekke om de fremdeles er på markedet. Lover intet for basque med half cup). Farvevalg/ønsker ? Standard størrelse ? De fleste store, seriøse starter på 70 (ref. BH mål). Mindre kan være vanskelig. Oppover er det lettere enn videre nedover fra 70. Edit: Og hvor mye penger har du sett for deg sånn ca ? Endret 27. juni 2013 av Lille-pus
Gjest KateW Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har et fantastisk "Underbbust" korsett håndsydd fra England. Midjen min blir vel ca 50 cm i det, og det har blitt mottatt med stor suksess... Det koster skjorta, men er verdt det, syns jeg...
Gjest Lille-pus Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Gud ! Bruker du 20" KateW Trodde jeg var liten som bruker 22" jeg..... Du har et fra Vollers mener jeg å huske ? Jeg har to, ett underburst (som innhaveren av butikken ikke har på sidene sine) og et overburst. Begge fra Valkyrie Corsets i Brighton. Men, nå snakker vi om korsett som koster +/- £300 (sånn ca.) Venter spent på TS med informasjon om hva hun ser etter. Og hun har hele to korsetteiere og -brukere til å assistere. - det er neimen ikke galt for et plagg som ikke er så utbredt her i Norge som man skulle trodd Edit: Og så ser jeg på de sidene du har sjekket, og slår fast at det er helt andre produkter enn KateW og jeg nå snakker om. Skulle det være lakk eller kunstlær du ser etter så er jeg hjelpeløs er jeg redd. p.s. TS, hvilke livvidde har du ? - på det smaleste punktet i livet, i cm ? Jeg sitter med et megatilbud i hånden, - fra en skikkelig butikk i England, et Vollers overburst korsett. Aldeles nydelig ! Hadde det passet meg så hadde jeg tatt det på flekken, men det er ikke min størrelse. Send meg en PM så ser vi på det. d.s.. Endret 27. juni 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Jeg må vel påberope meg å ha litt over middels greie på dette. Noen spørsmål trenger jeg svar på, slik at jeg kan spisse mengden lenker til å treffe akkurat det du ser etter. Korsett er en intrikat affære, tenker du med stålspiler eller med plastspiler ? Ekte korsett med stålspiler, knapper i front og skikkelig snøring i ryggen (de er håndsydde), eller de masseproduserte med plastspiler, enkle hekter i front og en annen type snøring i ryggen ? Pris, holdbarhet og det meste er forskjellig. Over brystene (da absolutt brukelig som festantrekk i det offentlige rom. Sofistikert og sobert med et skjørt og høye hæler), eller Under brystene (kun for å minke livvidden med 3-4 engelske tommer). Disse kan brukes røft utenpå en skjorte eller bluse/genser til fest eller som 'alenetopp' med bare bryster i en mer privat og frekkere setting.. *sjekket raskt at tråden befant seg på sexforumet* De håndsydde kvalieteskorsettene kan levers med strømpestropper som tilbehør, men ikke fra alle produsenter (det finnes alltid unntak fra en god regel). Bustier/basque levers fra de aller fleste seiøse undertøysprodusentene. Tilgjengelige med strømpestropper. Noen av disse leveres med strømpestropper som kan tas av, andre med fastmonterte strømpestropper. Skal du ha et som dekker brystene (med cup) , eller et som kun smalner livet og lar brystene være bare, eller et med half cup (da må jeg sjekke om de fremdeles er på markedet. Lover intet for basque med half cup). Farvevalg/ønsker ? Standard størrelse ? De fleste store, seriøse starter på 70 (ref. BH mål). Mindre kan være vanskelig. Oppover er det lettere enn videre nedover fra 70. Edit: Og hvor mye penger har du sett for deg sånn ca ? Oi, her var det virkelig masse å tenke på! Jeg ønsker at den skal skjule magen min, og poppe opp puppene mine. Spesielt en som går litt lengre enn ''tuppen'' av magen om du forstår. Helst en som ser enkel og romantisk ut. Helst med plastspiler, da jeg er veldig nybegynner Mener å ha lest at man burde gjøre seg vant med korsettet før man går med det daglig? Det skal vell hovedsaklig brukes for kjæresten min. Og nei, ikke noe lakk eller lær, så her var jeg virkelig heldig altså :D Jeg har sett på denne her, og det blir vell egentlig som et utgangspunkt på hva jeg ønsker: http://www.stockingshq.com/suspender-belts-c8/stockings-hq-luxury-contrast-lace-6-strap-corselette-p739 Rundt 500-600 kr er budsjettet mitt for nå, men om jeg finner noe som jeg blir helt forelsket i og koster en del, blir jeg å vente noen mnd Så det er bare å peise på! Er 88 cm i livet Anonymous poster hash: f82a6...228
Armitage Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Plastspiler er noe herk om du ikke allerede har en slank og pen midje. De vrir seg og bøyer seg og kan gjøre utrolig vondt. Ikke holder de noe særlig inn heller. Denne siden er jeg fornøyd med. Men er du nybegynner så er det lurt å sende dem en mail og spørre hvilket korsett som er best for din kropp. Butikken drives av et norsk par. http://draculacorsets.com/ Endret 27. juni 2013 av Armitage
Armitage Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Oi, her var det virkelig masse å tenke på! Jeg ønsker at den skal skjule magen min, og poppe opp puppene mine. Spesielt en som går litt lengre enn ''tuppen'' av magen om du forstår. Helst en som ser enkel og romantisk ut. Helst med plastspiler, da jeg er veldig nybegynner Mener å ha lest at man burde gjøre seg vant med korsettet før man går med det daglig? Det skal vell hovedsaklig brukes for kjæresten min. Og nei, ikke noe lakk eller lær, så her var jeg virkelig heldig altså :D Jeg har sett på denne her, og det blir vell egentlig som et utgangspunkt på hva jeg ønsker: http://www.stockingshq.com/suspender-belts-c8/stockings-hq-luxury-contrast-lace-6-strap-corselette-p739 Rundt 500-600 kr er budsjettet mitt for nå, men om jeg finner noe som jeg blir helt forelsket i og koster en del, blir jeg å vente noen mnd Så det er bare å peise på! Er 88 cm i livet Anonymous poster hash: f82a6...228 Det i linken din kan vel egentlig ikke kalles korselett engang siden det ikke har spiler. Dette er mer en girdle, som skal stramme og holde inn litt og regnes mer som shape wear. Da anbefaler jeg heller Kiss Me Deadly eller Rago. Endret 27. juni 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Det i linken din kan vel egentlig ikke kalles korselett engang siden det ikke har spiler. Dette er mer en girdle, som skal stramme og holde inn litt og regnes mer som shape wear. Da anbefaler jeg heller Kiss Me Deadly eller Rago. Åja! Hehe, ja jeg er ikke så inne på dette her Korsett er helt nytt for meg. Jeg fant ikke noe jeg likte på de sidene du linket til :/ Men takk likevel! Hva har man på seg over dette her da? Jeg er ganske laid'back i klesstilen min, er ekstremt sjeldent jeg pynter meg med kjoler o.l. Og så har jeg absolutt null peiling på kjoler. Vil det være upraktisk å ha på seg det jeg linket til, under en bukse? Anonymous poster hash: f82a6...228
Armitage Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Åja! Hehe, ja jeg er ikke så inne på dette her Korsett er helt nytt for meg. Jeg fant ikke noe jeg likte på de sidene du linket til :/ Men takk likevel! Hva har man på seg over dette her da? Jeg er ganske laid'back i klesstilen min, er ekstremt sjeldent jeg pynter meg med kjoler o.l. Og så har jeg absolutt null peiling på kjoler. Vil det være upraktisk å ha på seg det jeg linket til, under en bukse? Anonymous poster hash: f82a6...228 Ja, den er jo laget for å brukes under en kjole eller topp og skjørt. Det er derfor den har strømpeholdere. Man har jo vanligvis ikke strømper på seg under en bukse. Da er det bedre med en bustier som man kan ta av strømpeholderne på om du planlegger å gå med den under klærne. Om du bare skal bruke den for mannens skyld, så har det vel ingenting å si.
Gjest Lille-pus Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Et overburst koresett er et festantrekk, også til formelle anledninger, og kan brukes sammen med et pent skjørt og strømper. Her et lite utsnitt som viser livlinjen og mønster/farver. Men dette er altså et korsett til nesten £300 kjøpt i England. Skulle det sendes i post ville det blitt noe dyrere når alt kom til alt. Det Vollers korsettet jeg tenkte på er 24", og er altså for stort til meg, men litt i minste laget for deg (ikke uten grunn at det har blitt tilbake i butikken og nå går for £117). Da legger vi det ut for åpent salg her. Forøvrig selger også What Katie Did skikkelige korsetter. Edit: Den korseletten du linket er kjempefin ! Noen har tittet øyet stort og vått på den, men vært i tvil om anslaget i cup'en er nok.... Så, jeg kjører denne, The Lace Vargas Dress fra "Kiss Me Deadly": Endret 27. juni 2013 av Lille-pus
Gjest KateW Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 For en husk du har Pusekatt! Stemmer nok det, med merket. For min del syns jeg absolutt ikke at skikkelige spiler er ubehagelig eller vanskelig å bruke. Dette er mitt første korsett, og det fungerer superbra for meg.
lillemy01 Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Ok jeg må bare kuppe den tråden litt. Jeg har mega lyst på korsett. Men jeg vet ikke helt hvordan man bruker noe sånt. Er det noen fantastiske skjeler som kunne forklart meg det. Jeg går veldig mye i kjoler det er omtrent det eneste jeg går i. Er veldig timeglass form men har en strl 42-44 så er ganske formfull. Tusen takk for hjelp..
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 Ok jeg må bare kuppe den tråden litt. Jeg har mega lyst på korsett. Men jeg vet ikke helt hvordan man bruker noe sånt. Er det noen fantastiske skjeler som kunne forklart meg det. Jeg går veldig mye i kjoler det er omtrent det eneste jeg går i. Er veldig timeglass form men har en strl 42-44 så er ganske formfull. Tusen takk for hjelp.. De korsettene som er korsett (se lenker og bilder ovenfor) brukes "som de er". De trenger ingenting over. Mange ganger ville noe over ødelegge hele inntrykket. Det usnittet jeg limte inn ovenfor her er tatt på vei til en formell firmamiddag ute på byen. - det er klasse. Det viser ikke, det antyder, - og demonstrerer samtidig den smale midjen og timeglassfiguren. Et underbust korsett kan brukes både utenpå en tynn skjorte (som vist her), eller med matchende undertøy av ikke-avslørende type i en utendørssammenheng. Og så vil det garantert gjøre lykke med bare bryster i en hjemmeatmosfære. Så til bustier'ene/korselettene/basque'ne (som kanskje er det du egentlig tenker på ?) Under kjoler eller under bluse/skjorte og skjørt. Erstatter BH'en og strømpebeltet/hofteholderen. Også ganske 'inspirerende' med overbekledningen av... sies det Funker gull ! Svært behangelig. Gir flott hodning. Holder inn litt på de riktige stedene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå