Gjest Tipptapp Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Ja, nå har jeg endelig fått en mulighet til å klare å betale for en operasjon. Jeg har vært veldig plaget av utseendet på nesen min 3-4 år nå, og det går ganske hardt utover selvbildet og hverdagen min. Jeg har vært veldig tvilende når det gjelder om jeg faktisk ville gå for en operasjon eller ikke, så nå når jeg har muligheten så har jeg fortsatt en del tvil. Det jeg er redd for er selvfølgelig at jeg ikke kommer til å like resultatet. Jeg har redigert mange bilder av nesen min for å se ca. hvordan den vi bli, vet jo at det ikke er helt det samme, men jeg la ihvertfall merke til at selv den minste endring kunne gjøre ganske stor forskjell, særlig på nesetippen. Kulen på neseryggen er jeg helt sikker på at jeg vil forminske/fjerne. Men når det gjelder tippen så vet jeg bare at den er litt for stor, i tillegg til at den sitter veldig langt fra ansiktet (overprojected tror jeg man kaller det). Så jeg vil forminske den litt og bringe den nærmere ansiktet. Men! Så har vi neseborene mine, som er ganske lange, og de følger også nesetippen min litt nedover mot munnen. Så jeg er så usikker på om jeg vil forandre på dem, eller bare la dem være, og kun endre nesetippen. Også er jeg usikker på om jeg vil endre dette med at nesetippen min går bittelitt ned ytterst, for jeg tror det er en stor del av det som definerer nesa mi, bortsett fra kulen og den litt store, runde tippen da, men disse vil jeg endre. Jeg skal til konsulasjonstime hos plastikkirurg snart, så da vil jeg også ta opp disse tingene, men vil også høre deres meninger her inne. Siden jeg er såpass usikker og engstelig for at nesen min skal bli ALT for ikke-meg. Jeg vil ikke se ekstremt operert og falsk ut liksom. Om dere vil, så kan jeg legge ut noen bilder av nesen min om et par dager (har ikke mulighet nå). Trenger de innspillene jeg kan få.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg tok neseplastikk i februar, i ung alder, da jeg har slitt med utseendet på nesen min fra jeg var liten. Den var både lang, bred og hadde en liten kul øverst på nesebroen. Jeg ønsket meg jo "modellnese", altså en liten nese man liksom ikke legger merke til. Det er veldig viktig å være realistisk, for jeg endte ikke opp med noen modellnese, men det fikk jeg vite på forhånd også! Min plastikkirurg tok i bruk et type avansert photoshop-program, hvor han kunne vise meg i 3D hva jeg kunne forvente meg av resultater. Restultatet mitt ble faktisk ganske likt som på 3D-animasjonen av ansiktet mitt. Nesen min er ikke blitt mye smalere forfra, så jeg er fremdeles misfornøyd med utseendet forfra, men humpen er borte og nesen min er blitt LITEN og søt i profil(den ble også løftet, fordi nesen min pekte nedover da jeg lo. Det gjør den litt fremdeles, men ikke nevnverdig i forhold til før), i forhold til hvordan den var. Så jeg har fått mye bedre selvtillit pga. det, må jeg si, selv om jeg fremdeles er misfornøyd med fremsiden. Ekstremt dyrt(45k), og hadde kanskje forventet enda mer for den prisen, men alt i alt er jeg fornøyd, i og med at den har forbedret seg betydelig. Blir jeg rik en gang, kanskje jeg kan vurdere en 2. operasjon. Det er alltid en sjanse for å bli misfornøyd. Alltid. Og mange blir faktisk det, enten fordi de ikke er fornøyd med den nye nesen, at det er gjort for lite med den(som i mitt tilfelle) eller at det er blitt gjort for mye(type overoperert Hollywood-look), men norske kirurger er veldig opptatt av at det skal se naturlig ut, så det skal mye til for at den skal se "fake" ut. Lykke til, og oppdater oss!! Anonymous poster hash: 9071b...675
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Vil også legge til at det KAN være vanskelig å gjøre neseborene mindre... Jeg fikk som sagt ikke spesielt mye smalere nese, da det er fare for at nesen ikke vil bli funksjonell etterpå. Det er rett og slett bare sånn nesen min er bygd, og man må ta utgangspunkt i hvordan nesen er før man kan bygge seg opp en tanke om hvordan resultatet kan bli. Tror hvert fall det. Å forandre tippen er visst også litt vanskeligere enn å gjøre andre ting på nesen, men absolutt realistisk. Jeg fikk ikke endret tippen i seg selv, da jeg tror mtp. utgangspunktet mitt og hvordan nesen er i sin helhet at det ville sett mer "fake" ut. Fikk bare løftet tippen, slik at den ikke pekte sånn nedover når jeg smiler. Da ble den også kortere i profil. Anonymous poster hash: 9071b...675
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå