Gå til innhold

Unødvendig seksalitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg reagerer på alt kaoset som har oppstått med tanke på seksualitet. Før man kommer inn i puberteten engang, er det voldsomt fokus på kjærester i diverse magasiner. Fra puberteten er det side opp og side ned om seksualitet, tenåringssex, etc. Jeg mener at denne tanken som oppstod for en 15-20 år siden eller før, om at seksualiteten for enhver pris må opp og frem i lyset, var en meget dårlig ide.

Jeg har ikke noe imot sex overhodet egentlig. Men jeg har gjort meg et inntrykk opp gjennom tidene at dette fokuset og liksom "frigjøringen" av temaet, ikke har bidratt til annet enn frustrasjoner hos både min generasjon, og den oppvoksende generasjon. Hos begge kjønn. Unge jenter blir kjemisk kastrert av leger og helsesøstre med diverse hormonpreparater. Menn blir frustrerte av jentenes manglende lyst pga alle hormonpreparatene de får, og brukerne får humørsvingninger, depresjoner, vektøkning mm. Og så er ringvirkningene i gang.

Jeg skulle ønske noen sa til meg når jeg vokste opp at det ikke er noe galt i å vente. At laaaangt oppi tyveårene en gang kunne det lureste vært å sette inn kobberspiral om man ikke ønsker seg barn. At den karusellen folk lever i med alt dette presset overhodet ikke gagner dem, og at jeg kunne kjenne etter selv hva jeg ønsket og når jeg ønsket det. Jeg skulle ønske presset utenfra og alt det sexmaset i media, kg, og samfunnet forøvrig bare forsvant sporløst.

Så kanskje både menn og kvinner hadde blitt lykkeligere. Med sin NATURLIGE seksualitet. Og ikke nåtidens seksualitetspress og mas.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er ulik. Jeg har aldri opplevd noen problemer med seksualitet. Joda, det var spennende og gøy (og noe vondt) første gang, men... ellers opplever jeg ikke disse problemene. Følte ikke at man måtte ha kjæreste på barneskolen og at det er så mye press fra media.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg lar alt sånt bare prelle av meg... Øynene mine leser det, men jeg oppfatter ikke hva det står der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...