AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Enkelt spørsmål: Er Kings Cross sentralt? Jeg har aldri vært i London før og ser på hotell nå, har funnet et som er i min prisklasse (ca 1500 for en helg i dobbeltrom i september) cirka 5 minutter fra Kings Cross. Planlegger å gå litt rundt i London og gå på en musikal i løpet av oppholdet! Anonymous poster hash: 95f35...505
Gjest Solsmil Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Ja, jeg synes det er usentralt. Men jeg foretrekker å bo så sentralt som mulig, og selv foretrekker jeg å bo i området rundt tottenham court road. Anbefaler st. Giles hvis du vil ha en billig og ok hotell der, der er ikke mye dyrere enn 1500 for en helg.
Anglofil Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Enig med Solsmil, men jeg synes St.Giles sjelden er spesielt billig (jeg vil bo både billig og bra). Jeg foretrekker å bo rundt High Street Kensington. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Rundt Paddington/Bayswater/Lancaster Gate er det mange hoteller. Det er sentralt og det er gode muligheter for å få noe i din prisklasse. Anonymous poster hash: 2784e...df8
juliane Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Kings Cross er absolutt sentralt. London sentrum er stort, og består ikke bare av Oxford Street, så hvis du ikke kun skal shoppe i kjedebutikker mens du er i byen ser jeg ikke noe behov for å måtte bo akkurat der. Kings Cross er i tillegg et av knutepunktene for tuben og dermed direkte bane til de aller fleste sentrale områdene i byen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Ja, jeg synes det er usentralt. Men jeg foretrekker å bo så sentralt som mulig, og selv foretrekker jeg å bo i området rundt tottenham court road. Anbefaler st. Giles hvis du vil ha en billig og ok hotell der, der er ikke mye dyrere enn 1500 for en helg. Jeg synes ikke King's Cross er spesielt sentralt, men det finnes en mellomting mellom King's Cross og rett ved Oxford Street og de mest hektiske shoppingområdene. Anbefaler hoteller i roligere områder som ligger litt utenfor Oxford Street og Piccadilly, men som likevel har nok av cafeer og restauranter når kvelden kommer. Det har allerede vært nevnt en god del her. Anonymous poster hash: 2784e...df8 1
Anglofil Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Kings Cross er absolutt sentralt. London sentrum er stort, og består ikke bare av Oxford Street, så hvis du ikke kun skal shoppe i kjedebutikker mens du er i byen ser jeg ikke noe behov for å måtte bo akkurat der. Kings Cross er i tillegg et av knutepunktene for tuben og dermed direkte bane til de aller fleste sentrale områdene i byen. Jeg er uenig, selv om det ikke nødvendigvis er kjedebutikkene jeg går etter. Men jeg bor faktisk aldri i Oxford St. Det finnes en mellomting, tross alt. Grunnen til at jeg synes det er usentralt har med hvordan King's Cross ligger ift tuben. Jeg synes nemlig det ikke "bare" er å bytte. Jeg er såpass kjent i London og synes det er fint å kunne ta tuben rett hjem i flere omganger hver dag slik at jeg slipper å bære meg ihjel ift shopping. Og jo, da blir King's Cross usentralt. Mvh Yvonne Endret 28. juni 2013 av Yvonne
Dove Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 London er stort, så det kommer heeeelt an på hva du er interessert i. Hovedproblemet er at området rundt King's Cross ikke er spesielt spennende, men det er jo greit nok å komme seg rundt derfra i hvert fall.
Gjest Joppe Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Kings Cross er vel ikke spesielt sentralt i London. Men, om du bruker Tuben til å komme deg rundt er det jo ikke noe problem å bo der.
juliane Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Jeg er uenig, selv om det ikke nødvendigvis er kjedebutikkene jeg går etter. Men jeg bor faktisk aldri i Oxford St. Det finnes en mellomting, tross alt. Grunnen til at jeg synes det er usentralt har med hvordan King's Cross ligger ift tuben. Jeg synes nemlig det ikke "bare" er å bytte. Jeg er såpass kjent i London og synes det er fint å kunne ta tuben rett hjem i flere omganger hver dag slik at jeg slipper å bære meg ihjel ift shopping. Og jo, da blir King's Cross usentralt. Mvh Yvonne Men nå er jo du i London hovedsaklig for å shoppe, som vanlig turist har man jo ikke behov for å reise på hotellet flere ganger om dagen. Og de fleste hovedlinjene går til Kings Cross (piccadilly, Victoria, circle + northern fra euston som er rett ved), så det er "kun" central til oxford street man må ha et bytte til. Vi bodde ved Kings Cross i november og syntes i alle fall det var like greit å bo der som alle andre steder vi har bodd i London. (Bla ved st Pauls, westminster, kensington og green park). Beveger oss uansett i store deler av byen under et opphold, så å evt bruke maks ti minutter ekstra på banen fra enkelte steder er veldig lite stress. 2
Anglofil Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Men nå er jo du i London hovedsaklig for å shoppe, som vanlig turist har man jo ikke behov for å reise på hotellet flere ganger om dagen. Og de fleste hovedlinjene går til Kings Cross (piccadilly, Victoria, circle + northern fra euston som er rett ved), så det er "kun" central til oxford street man må ha et bytte til. Vi bodde ved Kings Cross i november og syntes i alle fall det var like greit å bo der som alle andre steder vi har bodd i London. (Bla ved st Pauls, westminster, kensington og green park). Beveger oss uansett i store deler av byen under et opphold, så å evt bruke maks ti minutter ekstra på banen fra enkelte steder er veldig lite stress. Nei, det er ikke alltid jeg kun er der for å shoppe. Dette med shopping var et eksempel på hva man kan gjøre der. I september i fjor var jeg guide i London for svigers og mannen, vi shoppet ikke en eneste gang. Det var kun serverdigheter og annet som sto på planen. Og drar jeg på shopping beveger jeg meg stort sett i hele byen, Oxford St er faktisk ikke en gata jeg handler mest i. Jeg synes allikevel det ligger knotete til. Det har nok litt med at jeg hater å bruke unødvendig med tid. Jeg bor gjerne på hoteller som ikke ligger ved Central Line, men det må ligge såpass sentralt at hvis jeg vil det så kan jeg gå, eller ihvertfall bo et sted som for meg er interessant å tusle rundt i. Og jeg synes man kaster bort mye tid ved å bo ved King's Cross, for mitt vedkommende blir det da lite interessant og usentralt. Forøvrig, det jeg gjør aller mest i London er faktisk å ta en buss (jeg elsker nemlig disse store fine bussene og sitte der og titte ut av vinduet), lese en bok på kaféene og lytte til folk som snakker. Anglofil som jeg er. Mvh Yvonne Endret 28. juni 2013 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #13 Skrevet 29. juni 2013 Jeg vil bare legge til at jeg selv ofte bor litt usentralt, men det viktige da er at området jeg bor i er et hyggelig boområde like ved en tubestasjon med en bra pub og noen hyggelige kafeer. Anonymous poster hash: 2784e...df8 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Tusen takk, alle sammen. Jeg bestilte hotellet ved Kings Cross, jeg. Det virket ålreit, og fikk en veldig god deal (veldig greit med studentbudsjett!). Nå har jeg til og med råd til musikal-billetter! Anonymous poster hash: 95f35...505
Flynn Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Lurt! Er bare å kjøpe sånn tube-kort så er det null problem God tur! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Til en annen gang: Premier Inn på Old County Hall tilbyr store rom til rundt 130 pund pr natt pr rom. Ligger rett ved London Eye og det er utrolig koselig å vandre rundt ved Themsen på kvelden med utsikt til Big Ben. Anonymous poster hash: bffbf...aca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå