Gå til innhold

Matintoleranse- spisested i oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en god del matintoleranser og nå skal jeg til Oslo i helgen, og er avhengig av å finne et sted/steder jeg kan spise. Helst et sted der jeg faktisk kan be dem lage for eksempel ren fisk/grønnsaker/ris uten at det er noe stort problem. Setter pris på om noen vet om steder med take away også:)
Noen som vet om noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell hva slags intoleranser, så er det lettere å hjelpe :) Ellers er de flinkere, dess dyrere restauranten er. Mange sushisteder har glutenfri soyasaus.

Skrevet (endret)

Noodles ved Solli plass må passe deg ypperlig for take away.

http://noodles-norway.com/

"Hos oss finner dere alltid noe som passer uavhengig av allergier, dietter eller favorittsmak."

Men ja, som up! skriver så hjelper det om du gir noen hint om hva slags matintoleranser du har.

Endret av enogto
Skrevet

Har matintoleranse mot blandt annet egg, melk, gluten, mais, soya og det meste av korn. Tåler dog litt erter/bønner, andre grønnsaker, kjøtt, fisk, ris og nøtter.

Skrevet

"Hos oss finner dere alltid noe som passer uavhengig av allergier, dietter eller favorittsmak."

Men ja, som up! skriver så hjelper det om du gir noen hint om hva slags matintoleranser du har.

Takk for tips, den så spennende ut!:)

Skrevet (endret)

Kommer an på hvor sensitiv man er. Måten maten er dandert i disken gir fritt spillerom for krysskontaminasjon. Jeg tar ikke sjansen.

Hva slags mat ville du bestilt ute der hvor du bor nå da?

Endret av up!
Skrevet

Kommer an på hvor sensitiv man er. Måten maten er dandert i disken gir fritt spillerom for krysskontaminasjon. Jeg tar ikke sjansen.

Nei, da er det kanskje ikke noe særlig:/

Pleier å bestille ganske plaine ting, som ikke så lett kan gjøres feil med. Rent kjøtt/fisk, stekt i rapsolje eller i ovn og kokte grønnsaker med ris for eksempel. Men jeg spiser ikke så mye ute til vanlig.

Skrevet

De aller fleste restauranter kan jo ordne noe biff, kyllingfilet eller fisk. Be om å få saus etc i egen skål så unngår du det.

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste restauranter kan jo ordne noe biff, kyllingfilet eller fisk. Be om å få saus etc i egen skål så unngår du det.

Mange restauranter har disse tingene marinert på forhånd så det er ikke alltid at de egner seg for allergikere.

Anonymous poster hash: c7c5a...9f7

Skrevet

Mange restauranter har disse tingene marinert på forhånd så det er ikke alltid at de egner seg for allergikere.

Anonymous poster hash: c7c5a...9f7

Nettopp på grunn av det AB sier at jeg spør. Dessuten er ikke alle såppas orienterte at de faktisk vet hva som er i maten sin, hvilken olje de steker i osv.

Skrevet

Hvor pleier du å spise da Up! ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått på et sushisted, informert om viktigheten av å bruke rent utstyr, hengt ved kjøkkenet så de så at jeg fulgte med, og spist sushien uten soyasaus. Det smaker nesten bedre uten soyasausen. Og noen steder lar de deg ta med egen saus om du forklarer at du ikke tåler soya.

Anonymous poster hash: cf72c...339

Skrevet

Hvor pleier du å spise da Up! ?

Jeg ville gått på et sushisted, informert om viktigheten av å bruke rent utstyr, hengt ved kjøkkenet så de så at jeg fulgte med, og spist sushien uten soyasaus. Det smaker nesten bedre uten soyasausen. Og noen steder lar de deg ta med egen saus om du forklarer at du ikke tåler soya.

Anonymous poster hash: cf72c...339

Jeg ville nok også følt meg tryggest på et sushi sted. Mange har også glutenfri soyasaus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...