Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Dette høres helt rart ut synes jeg. Er da ikke så lett for en 14 åring å si ifra sånt. Nei, felles badstue med barn utenfor familien er IKKE rett tid. Hva er problemet ved å ta på seg ett håndkle, bikini eller badeshorts? Virker som om folk her inne synes nakenhet er sååå greit i alle former, men det stemmer ikke med virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Dette høres helt rart ut synes jeg. Er da ikke så lett for en 14 åring å si ifra sånt. Nei, felles badstue med barn utenfor familien er IKKE rett tid. Hva er problemet ved å ta på seg ett håndkle, bikini eller badeshorts? Virker som om folk her inne synes nakenhet er sååå greit i alle former, men det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg aner ikke hvordan du var som 14-åring, men jeg var i alle fall stor nok til å klare å si i fra hvis det var noe jeg ikke følte meg komfortabel med eller ønsket å være med på. Anonymous poster hash: fb412...69b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 Det her må da ha vært en fin opplevelse for sønnen din. Med alle hormonene som bobler over i den alderen..så tipper jeg det var pirrende for han å se inn i det helligste hos mora til kameraten. Hva vet ts om denne moren. Er hun pen? Anonymous poster hash: 34f6d...358 1
Lou Salome Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Hei, sønnen min på 14 var med familien til en kamerat på hytta sist helg. De er en slik treningsfamilie med fjellturer og o-løp. Han fortalte at etter en fjelltur på lørdag var han med hele familien i badstua, og alle var nakne. Jeg synes det er litt spesielt at moren i familien sitter helt naken i badstua når de har besøk av en gutt på 14. Kameratens familie er sikkert vant til det, men sønnen min har ikke sett meg helt naken på flere år, og er ikke vant til å se voksne damer nakne. Sønnen min bare fortalte det uten å kommentere det noe mer, og jeg ville ikke si noe mer, var redd det kunne være litt pinlig for ham. Skal jeg ta det opp med kameratens familie, eller skal jeg alte som ingenting? Ta det opp og si hva da? At du ikke har vist deg naken for ham på FLERE ÅR, og ønsker å gi ham et like anstrengt forhold til nakenhet som du har? Badstu er et sted for å være naken, og så lenge han ikke syntes det var svært ubehagelig, kan du vel ikke si noe? Vil du forhindre at noe slikt skal skje igjen (hvorfor?), må du heller ta det opp før eventuell ny hyttetur, men det virker supertsært hvis ikke gutten ønsker å unngå det. Skjønner du syns det er sært og kleint, men han har jo ikke tatt skade? Han vil jo bli mindre forbauset over tilsvarende ting i framtiden, enn du er. En jeg kjenner "måtte" overraskende ta fellesdusj og badstu med sine nakne svigerforeldre en av de første gangene han møtte dem ( nordmenn, men i Tyskland der sånt er mer vanlig). Han har et normalt forhold til dem den dag i dag. Selv har jeg tatt fellesbadstu flere ganger. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 Det her må da ha vært en fin opplevelse for sønnen din. Med alle hormonene som bobler over i den alderen..så tipper jeg det var pirrende for han å se inn i det helligste hos mora til kameraten. Hva vet ts om denne moren. Er hun pen? Anonymous poster hash: 34f6d...358 Hvis tenåringen hadde opplevd situasjonen pirrende, ville han ikke fortalt det så uanstrengt til moren. Å være naken i badstue er avslapping og velvære, ikke en seksuell aktivitet. Anonymous poster hash: 38ad9...23b 2
Gjest Snoken- Skrevet 26. juni 2013 #26 Skrevet 26. juni 2013 Er jo helt normalt å være naken i badstue, men vet ikke om jeg hadde klart å sitte i en badstue med det motsatte kjønn som en 14 åring uten at det hadde gått "galt".
Lou Salome Skrevet 26. juni 2013 #27 Skrevet 26. juni 2013 Totalt uenig i dette. Hvorfor skal en gutt på 13-14 år på død og liv se nakne kvinner? (Mor/søster) I min familie er det ikke vanlig å flashe kroppen for barna. Anonymous poster hash: 55c0f...08e Hvirfor skal en fjortenåring på død og liv IKKE se nakne kropper i en naturlig ikke-seksualisert setting? I min familie er det vanlig å se kropper innad i familien, er det ikke greit at denne gutten nå har erfart at familier er forskjellige på det punktet? 3
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #28 Skrevet 26. juni 2013 Noen synes det er greit å være nakne, Noen vil bare være nakne med samme kjønn eller nærmeste familie. Noen kan ikke tenke seg å være naken med noen untatt kjæresten. Alt sammen er greit og ingen av alternativene er noe bedre eller galere enn de andre. Hvorfor lage noe problem ut av det og lage noen regler som skal gjelde for alle? Hvis denne familien synes det er helt greit så er det ingen grunn til at noen andre skal kritisere de for det. Hvis sønnen til TS synes det er helt greit så er han stor nok til å finne ut av det selv. I noen familier med et restrektivt syn på nakenhet så kan det dukke opp barn som opplever nakenhet befriende og vil praktisere det. I naturistfamiler kan det dukke opp sjenerte barn som ønsker å være alene når de er nakne. Alt sammen burde være helt greit.
Gjest Reza08 Skrevet 26. juni 2013 #29 Skrevet 26. juni 2013 Regner med at din sønn helt frivillig ble med inn i badstuen sammen med de andre. Ser ikke helt problemet hvis dette er tilfellet. Hadde skjønt problemstillingen hvis han på et eller annet vis følte situasjonen ubehagelig eller blitt tvunget. At mora til kompisen hans også er med er vel ikke noe problem. En naken kvinnekropp er like naturlig som en naken mannekropp. Om begge kjønn deler samme badstue til samme tid er dette like naturlig. Nakenhet i seg selv er en naturlighet.
Gjest Madelen Skrevet 26. juni 2013 #30 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes du skal la det ligge. Nakenhet er naturlig, og sønnen din har ikke vondt av å oppleve at folk har forskjellige intimgrenser. Jo det har han da så absolutt! Det er helt grenseløst og ikke noe som forekomme. Det er greit om familien gjør dette sammen og det er naturlig for dem, men når en gutt på 14 sitter der med kompisen sin familie og alle var nakne så synes jeg det går over all sunn fornuft. Hva er sunt med det? Dette kan ødelegge for hans seksualitet senere i aller verste fall. Dette synes jeg ikke var greit i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #31 Skrevet 26. juni 2013 Dette kan ødelegge for hans seksualitet senere i aller verste fall. Dette var en ny og spennede teori. Kan du utbrodere den litt mer?
Gjest EllenMarie Skrevet 27. juni 2013 #32 Skrevet 27. juni 2013 Regner med at det var frivillig for sønnen din å sitte i badstuen? Ja, jeg oppfatta at det var helt frivillig.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #33 Skrevet 27. juni 2013 Jeg skjønner at TS reagerte jeg. Nakne, voksne mennesker er bare kvalmt, kvalmt, kvalmt. Så kan det være så naturlig det bare vil!!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #34 Skrevet 27. juni 2013 Jeg skjønner at TS reagerte jeg. Nakne, voksne mennesker er bare kvalmt, kvalmt, kvalmt. Så kan det være så naturlig det bare vil!! Betyr det at du synes nakne unge mennesker er greit?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #35 Skrevet 27. juni 2013 Betyr det at du synes nakne unge mennesker er greit? Unge mennesker sitter ikke nakne sammen med andre. Ikke på den måten i alle fall.
skruf Skrevet 27. juni 2013 #36 Skrevet 27. juni 2013 Det var sikkert ingen som tvang tenåringen til å bli med. Tror heller ikke han tok skade av å se nakne menneskekropper. Mange har et veldig naturlig forhold til nakenhet, og nettopp i en saunasituasjon. De som ikke takler det får heller la være. Vi var selv på besøk hos et vennepar i Tyskland, de har et helt annet syn på sauna enn meg. Veldig vanlig med fellessauna i svømmehaller og treningsentere også. Utpå kvelden lurte de på om vi ville bli med å ta sauna (mange har det hjemme der), jeg var ikke bekvem med å sitte naken sammen med en annen mann og dame, så jeg sto over. Tror tenåringen til Ts kommer til å bli ytterst flau hvis moren ringer til foreldrene til kompisen og kjefter på de pga han var med og tok sauna. 3
Gjest Kristina Skrevet 27. juni 2013 #37 Skrevet 27. juni 2013 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Selv bader jeg naken i sjøen sammen med sønn på 17, men hvis vi har besøk tar vi fram badetøyet. Synet på nakenhet varierer veldig mellom familier. Jeg har fortalt venninner at vi bruker å bade nakne på hytta, og noen sier at det ville vært helt utenkelig for dem at deres tenåringssønn skulle se dem nakne.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #38 Skrevet 27. juni 2013 Unge mennesker sitter ikke nakne sammen med andre. Ikke på den måten i alle fall. På hvilken måte er det unge menensker gjør det da?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #39 Skrevet 27. juni 2013 På hvilken måte er det unge menensker gjør det da? Påkledt. Anonymous poster hash: fb412...69b
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #40 Skrevet 27. juni 2013 Unge mennesker kan gjerne finne på å bade nakne sammen med jevnaldrende, men aldri sammen med foreldrene eller andre voksne. De kan gjerne også sole seg toppløse, men gjør en kvinne på 40 + det samme synes jeg ikke det er særlig pent. (ja, jeg er selv i sistnevnte kategori).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå