Gjest Ellen Marie Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Hei, sønnen min på 14 var med familien til en kamerat på hytta sist helg. De er en slik treningsfamilie med fjellturer og o-løp. Han fortalte at etter en fjelltur på lørdag var han med hele familien i badstua, og alle var nakne. Jeg synes det er litt spesielt at moren i familien sitter helt naken i badstua når de har besøk av en gutt på 14. Kameratens familie er sikkert vant til det, men sønnen min har ikke sett meg helt naken på flere år, og er ikke vant til å se voksne damer nakne. Sønnen min bare fortalte det uten å kommentere det noe mer, og jeg ville ikke si noe mer, var redd det kunne være litt pinlig for ham. Skal jeg ta det opp med kameratens familie, eller skal jeg alte som ingenting?
Tomaten Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Nei det syns jeg er totalt uakseptabelt. Syns ikke det er riktig med deres egen sønn der inne heller, spesielt ikke med en som er på besøk
Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Jeg synes du skal la det ligge. Nakenhet er naturlig, og sønnen din har ikke vondt av å oppleve at folk har forskjellige intimgrenser. 28
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Lat som ingenting, ser ikke problemet med mindre sønnen din har uttrykt at han syns det var ubehagelig. Nakenhet er helt normalt og trenger ikke alltid ha en seksuell undertone. Det er ikke mange år siden dette var het normalt. Vi har blitt altfor hysteriske. Anonymous poster hash: 9d596...492 11
Chloe- Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Jeg syns det er mer spesielt at sønnen din ikke har sett et nakent kvinnemenneske på flere år. 15
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Det kunne ikke falt meg inn å vise meg naken for en 14-årig guttunge. Men når den familien åpenbart har andre intimgrenser får både du og din sønn forholde dere til det. Hva mente du at du skulle si da, om du hadde tatt det opp med dem? Anonymous poster hash: 0698d...5af 2
Odelsguten Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Hei, sønnen min på 14 var med familien til en kamerat på hytta sist helg. De er en slik treningsfamilie med fjellturer og o-løp. Han fortalte at etter en fjelltur på lørdag var han med hele familien i badstua, og alle var nakne. Jeg synes det er litt spesielt at moren i familien sitter helt naken i badstua når de har besøk av en gutt på 14. Kameratens familie er sikkert vant til det, men sønnen min har ikke sett meg helt naken på flere år, og er ikke vant til å se voksne damer nakne. Sønnen min bare fortalte det uten å kommentere det noe mer, og jeg ville ikke si noe mer, var redd det kunne være litt pinlig for ham. Skal jeg ta det opp med kameratens familie, eller skal jeg alte som ingenting? Regner med at det var frivillig for sønnen din å sitte i badstuen? 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Når det ikke virker som om sønnen din hadde noe problem med det så synes jeg ikke du skal gjøre noe ut av det. Jeg synes det er bra at unger opplever andre familiekulturer og ser at vi er forskjellig. Barn som blir opplært til at kun mor og fars verdier er de riktige vil få problemer når de skal omgås andre. Jeg ønsker at mine barn skal oppleve forskjellige religiøse kulturer, intelektuelle kulturer og sosiale kulturer når de blir med venner hjem. Det er en del av det å bli en verdensborger. Kunnskap om andre og toleranse er for meg meget viktige verdier som man ikke kan lære bare gjennom bøker men gjennom praktisk erfaring. Anonymous poster hash: 2e8ac...99c 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Jeg syns det er mer spesielt at sønnen din ikke har sett et nakent kvinnemenneske på flere år. Totalt uenig i dette. Hvorfor skal en gutt på 13-14 år på død og liv se nakne kvinner? (Mor/søster) I min familie er det ikke vanlig å flashe kroppen for barna. Anonymous poster hash: 55c0f...08e 1
tingeling Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Hadde det vært de samme svarene hvis barnet til TS var en 14 år gammel jente? 2
Chloe- Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Totalt uenig i dette. Hvorfor skal en gutt på 13-14 år på død og liv se nakne kvinner? (Mor/søster) I min familie er det ikke vanlig å flashe kroppen for barna. Anonymous poster hash: 55c0f...08e "På flere år" - han er 14 nå. Altså begynte dette hysteriet mye tidligere. 4
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Dette var en merkelig ting å gjøre av familien. Spesielt når sønnen din var med også (men egentlig er det rart at en hel familie sitter naken alene også). Litt respektløst overfor sønnen din og dere synes jeg. Men jeg ville nok ikke ha tatt det opp med dem.
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Det å ikke ha klær på seg burde kun forekomme i det øyeblikket man blir født og ellers BARE kobbles til samleie, slikt at man kan få bygge et sunt og godt forhold til kropp og sex... Nemmelig, naken kropp = sex. Tipper det ikke var slik at de voksne buset inn i badstuen der din sønn og kompis satt, og at det heller var omvendt...Var vel heller ikke slik at sønnen din ble tvunget til å ta badstue naken går jeg ut i fra... Uansett, hadde det vært spennende å være flua på veggen om du tok dette opp med den andre familien. Totalt uenig i dette. Hvorfor skal en gutt på 13-14 år på død og liv se nakne kvinner? (Mor/søster) I min familie er det ikke vanlig å flashe kroppen for barna.Anonymous poster hash: 55c0f...08e Problemet er vel heller : Hvorfor skal man på død og liv ikke skal se nakne kropper av motsatt kjønn? Endret 27. juni 2013 av Beeblebrox 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Hva er egentlig problemet her? En tenåring har vært med en kamerat og hans foreldre på hytta, de har vært på fjelltur og gått i badstue, og han har ikke hatt noen problemer med det. Han har hatt det bra, han har oppdaget at det å være naken i badstue ikke har noe seksuelt innhold, og at kameratens familie ikke lider så sterkt av nakenskrekk som hans egen mor. Det er absolutt ingen grunn til å ta noe som helst opp med kameratens foreldre. Men trådstarter bør kanskje forsøke å forklare tenåringen hvorfor hun selv har så store problemer med nakenhet? Anonymous poster hash: 38ad9...23b 8
Missy1 Skrevet 26. juni 2013 #15 Skrevet 26. juni 2013 Tenker at sønnen din er gammel nok til å sette ned foten selv. Om han syns det var ukomfortabelt kunne han sagt ifra eller gått ut. Jeg personlig liker ikke være naken i badstue med andre folk i det heletatt, selv ikke om det kun er samme kjønn. Men det er meg. Kanskje jeg hadde vært mer komfortabel med det om familien min ikke hadde hatt så anstrengt forhold til nakenhet 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Så lenge sønnen din er voksen nok til å kunne si nei om han synes det ble ubehagelig, ser jeg ikke problemet. Det er dog ikke nødvendigvis tilfellet. Det hele spørs veldig på hvordan det foregikk, synes jeg. Fikk han et mildt spørsmål, eller beskjed om å bli med inn, samt å kle av seg? Jeg vet at på den alderen ville ikke jeg ha turt å si nei, men jeg ville funnet det ekstremt ubehagelig ettersom jeg selv slet med kropp. Og jeg lurer også på hvordan reaksjonene hadde vært om kjønnene hadde vært byttet om, og det var en fjorten år gammel jente som satt i badstuen sammen med faren til en venninne. Anonymous poster hash: e86b3...993
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Hva er egentlig problemet her? En tenåring har vært med en kamerat og hans foreldre på hytta, de har vært på fjelltur og gått i badstue, og han har ikke hatt noen problemer med det. Han har hatt det bra, han har oppdaget at det å være naken i badstue ikke har noe seksuelt innhold, og at kameratens familie ikke lider så sterkt av nakenskrekk som hans egen mor. Det er absolutt ingen grunn til å ta noe som helst opp med kameratens foreldre. Men trådstarter bør kanskje forsøke å forklare tenåringen hvorfor hun selv har så store problemer med nakenhet? Anonymous poster hash: 38ad9...23b Det er faktisk ikke helt normalt å kle av seg foran en 14 åring. Nakenhet er normalt, javel. Men alt til sin tid.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Det er faktisk ikke helt normalt å kle av seg foran en 14 åring. Nakenhet er normalt, javel. Men alt til sin tid. Er ikke badstue rett tid til å være naken? Anonymous poster hash: fb412...69b 16
Gjest Riskjeks Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Så lenge sønnen din frivillig ble med ser jeg ikke problemet. Jeg ville ikke reagert på dette i det hele tatt. Om foreldrene til kameraten gikk nakne rundt hele tiden hadde jeg forstått deg, men i en badstue er det jo naturlig å være naken, og som sagt frivillig å være med. Hadde det vært de samme svarene hvis barnet til TS var en 14 år gammel jente? Ja. 1
skyflakes Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Jeg mener at man burde ha et ok forhold til nakenhet, og dersom sønnen din syns det var greit er det vel ikke så mye å ta opp. Men det er forskjell på en treåring som er naken og en på fjorten. Jeg hadde nok som 14åring syns det hadde vært rimelig kleint å sitte naken sammen med faren og familien til min venninne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå