Gjest Keikolina Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Flytta til Oslo i fjor og fikk barnehageplass etter 1 mnd.
Tina_O Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Hvis du vil holde kostnadene nede - kjøp brukt. Babyting blir jo nesten aldri slitt, i tillegg har brukte ting og klær mindre "avgassing" av skadelige stoffer. Finn.no, facebook, eller hør med noen du kjenner om å få kjøpe deres utstyr billig. Ting jeg har som jeg kunne vært foruten: - ammeputer: mye bedre og mer fleksibelt med flere mindre sofaputer. Dessuten er de stygge og tar stor plass. - babyvaskekluter: bruker tørre engangskluter (kompresser) og vanlige vaskekluter - stelleveske: kunne egentlig brukt en vanlig stor veske. Stelleveska var dyr også. - hodeputer: vesla aker seg rundt i senga og ligger aldri på puta - manuell brystpumpe: det er kjipt og vondt - Babysete til triptrapp: helt ok, men blir sjeldent brukt. Vesla vil mye heller ligge under lekegymmen når vi spiser middag Ting som jeg er glad vi har: - vippestol med dingleleker, samt babygym - saueskinn til seng og vogn - lett og enkel sammenleggbar vogn som er lett å få inn og ut av bil. Puh.
Havmus Skrevet 27. juni 2013 #23 Skrevet 27. juni 2013 Brukte under 10 000 på utstyr som vogn og bilstol. Eneste vi kjøpte nytt var bilstolen og sengetøy og det kjøpte vi på salg. Ellers så arvet vi seng og stellebord pluss at man får helt sinnsyke mengder med klær. I mnd bruker vi vel i underkant av 400,- på klær og bleier. Jenta fullammes så vi har ikke de største utgiftene på mat enda.
Jessica25 Skrevet 27. juni 2013 #24 Skrevet 27. juni 2013 Er det forresten noen innkjøp dere angret på? Kan feks nevne at min søster angret på innkjøp av bleiebøtte og kalte den noe herk som hun ikke hadde bruk for..
Gjest Duftlys Skrevet 27. juni 2013 #25 Skrevet 27. juni 2013 Angrer på Babybjørn-bæreselen. DRITTSELE! Sikkert bra for noen, men ikke for meg. BLÆ. Ellers må jeg og si meg enig i at newborn-setet til Stokke-stolen er litt overflødig. Minien her vil heller sitte i vippestolen eller babygymmen mens vi spiser. Vi har en SIMO-kombivogn som jeg syns er tungvinn og klumpete, men den duger! Bare den tar enooorm plass i bilen. Kjøpte en Phil&Teds vibe som er en SUPER vogn nr 2 som tar LITEN plass! I tillegg er den god å trille på traktorveier, og den kan brukes fra baby er liten! Ellers må jeg si at flaskesterilisator og en god elektrisk brystpumpe er et must dersom du trenger det! Og ammeinnlegg i ull uansett om du ammer eller ei!
Bolla! Skrevet 27. juni 2013 #26 Skrevet 27. juni 2013 Vi brukte nok rundt 20-25 000 før han ble født. De første to mnd var det minimalt med kostnader, men etter vi var nødt til å begynne med morsmelkerstatning så går det en del til det, noen store summer er det ikke. Har fått masse klær i gaver og lånt klær av svigerinna mi, så det har gått lite penger til klær etter han ble født. Det er veldig forskjellig hva fra person til person hva som er nødvendig og hva man ikke har behov for i det hele tatt. For oss har newborn-setet til tripptrappen vært gull og godt brukt. Brystpumpa var også kjekk og ha når jeg vikk brysbetennelse og jeg var sjeleglad for at jeg hadde kjøpt brystskjold før fødselen når brystvortene fikk åpne sår og sprekker. Nå får han morsmelkerstatning, men vi har aldri savnet en sterilisator. Det er ikke så tungvint å koke flasker! Bleiebøtte kjøpte vi ikke på forhånd fordi så mange sa at det var bortkastet, men vi fikk tak i det ganske så kjapt. Kommer ikke på noe mer i farten, selv om jeg sikkert kunne skrive masse. 1
Gjest Duftlys Skrevet 27. juni 2013 #27 Skrevet 27. juni 2013 En ting jeg lærte meg, var hvor lite klær babyer egentlig trenger (min gulper eller tisser/bæsjer gjennom nesten aldri, så det kan jo ha med saken å gjøre). Bodyer og strømpebukser er behagelig å gå med. Fikk masse fancy tøy, dongeribukser,snekkerbukser osv, men det har nesten ikke blitt brukt:/ Så du kommer langt med en del bodyer/strømpebukser og en varm dress til å ha utenpå til vår/høst/vinter 1
Gjest Elyssa Skrevet 27. juni 2013 #28 Skrevet 27. juni 2013 Huff, jeg har dessverre ikke peiling Har nok gått MANGE penger!
Gjest Tekola Skrevet 28. juni 2013 #29 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har ikke turt å regne over Kjøpte TFK-vogn og Maxi Cosi-sete fra en tysk nettside og sparte nærmere 4000 (selv med toll og frakt) sammenlignet med Barnas Hus. Og så har jeg kjøpt mesteparten av klærne hennes brukt. Men det er nok fort nærmere 20 000 ja
funfacts Skrevet 28. juni 2013 #30 Skrevet 28. juni 2013 Vogn - brukt - 5000,- Bilsete - brukt - 300,- Lekegrind - brukt - 200,- Elektrisk brystpumpe - 500,- Klær - rundt 3000,- Vognpose - 800,- Madrass - 600,- Seng - Arvet Dyne - 400,- Sengesett - ca. 600,- Vippestol - 400,- Babygym - brukt - 200,- Underlag til babygym/lekegrind - 200,- Leker/bøker - ca. 1000,- Flasker - 300,- Smokker - ca. 100,- Bleiebøtte - gratis fra babyshop! Men i stedet for å kjøpe de svindyre posene bruker vi grismatposer, gjør akkurat samme nytte her, og lukter ingenting. Vi har vært kjempe heldige og har arvet mye og kjøpt brukt, også er vi så "heldige" at vi bor ett sted hvor alt legges ned så har kjøpt en hel haug på opphørssalg! : ) Ellers koster nan 100,- +/- og her brukte vi kanskje en boks på to uker, frem til hun ble 10/11 mnd etter hun nektet å ammes etter 6 mnd.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #31 Skrevet 28. juni 2013 Vi arvet og fikk det meste: Vogn - brukt - 0 reisetrille brukt 0 Bilsete -Nytt -3000,- Klær - rundt 500? Resten brukt/gaver Tepper, babygym, sengesett gaver Madrass - 600,- Seng - IKEA 400,- Dyne - 300,- Sengesett - 200 Vippestol - brukt 0 Reiseseng, ekstraseng, brukt 0 Ekstra babystol IKEA 99,- Triptrapstol med babyinnsats: gave Underlag til babygym/lekegrind -gave Leker/bøker - brukt/gaver, 150,-? Flasker, smokker tutekopper mest brukt, ca.150,-? Kremer, shampoo, såpe, termometer, badeolje, badetermometer, nesespray, kluter osv fra apoteket. Ganske mye, 1500? Stellematte: ny 300? Ellers: Barn 2: mer penger på NAN og flasker, + brystpumpe, men nesten ingen av utgiftene over. Ny dyr dobbeltvogn. Ny trille. Anonymous poster hash: 78b38...f11
*Joyce* Skrevet 28. juni 2013 #32 Skrevet 28. juni 2013 En ting jeg lærte meg, var hvor lite klær babyer egentlig trenger (min gulper eller tisser/bæsjer gjennom nesten aldri, så det kan jo ha med saken å gjøre). Bodyer og strømpebukser er behagelig å gå med. Fikk masse fancy tøy, dongeribukser,snekkerbukser osv, men det har nesten ikke blitt brukt:/ Så du kommer langt med en del bodyer/strømpebukser og en varm dress til å ha utenpå til vår/høst/vinter Mens vår første gulpa som besatt, og derfor hadde vi behov for MANGE skift. Måtte kjøpe inn ekstra tøy etter at hun ble født av den grunn. Men det var jo bodyer og strømpebukser det gikk i, ja. (Forøvrig har vi nesten ikke fått brukt opp igjen klærne til lillesøster, for hun gulper ikke, og har frem til nå i det siste kunnet bruke klærne i et par dager.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå