Gjest Erici Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Hei! Jeg skal på ferie til Kroatia i juni. Planen er å være der en uke og farte litt rundt. Hva må jeg få med meg? Hva slags overnatting anbefaler dere? Hvordan er det best å forflytte seg? Hva ligger prisnivået på? Generelle tips og kommentarer?
Gjest Yoni Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Prisnivået varierer, men det er generelt godt under det norske. På utpregede turiststeder er det høyere enn ellers. Hva du "må" få med deg varierer om du har tenkt å oppholde deg i sør eller nord. Dubrovnik er å anbefale. Fra Split kan du ta båt ut til de mange øyene, bl. a. Hvar, Mljet og Korcula er veldig fine og ganske ulike. Hvis du hadde tenkt å oppholde deg lenger nord bør du oppleve hovedstaden, Zagreb. Siden du reiser i juni vil det ikke være for varmt. Ta buss ut til kysten (under 2 timer til Rijeka). Fra Rijeka går det ofte og regelmessig busser til små badebyer som Opatija og Crikvenica (anbefales). Vil du overnatte billig, bo privat. Har du tenkt å sove på hotell bør du være klar over at det kan være fullbooket på samtlige hotell i populære feriebyer, så det er lurt å bestille rom på forhånd.
Elze Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 Jeg har vært mye i Kroatia. Gjør et søk her på forumet, jeg har svart på et par tråder tidligere om Kroatia. Ellers er jeg enig med det meste som Luna sier. Særlig det med at å bo privat er tingen, standarden er bra, som regel med eget bad. Hotellene er ofte både fullbooket og overpriset i forhold til standard. Juli og august er det sinnsykt mye turister i Kroatia, juni og særlig september er bedre måneder hvis du har anledning til det. Vis er også en fin øy sør i landet. Og Rovinj er en fantastisk liten by på Istria-halvøya. Zagreb er etter min mening ikke spesielt spennende, men greit å bruke en dag der hvis det er dit du flyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå