Gå til innhold

"Hodet gråter", men ikke jeg.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I perioder har jeg en følelse av at "hodet mitt gråter, men ikke ansiktet". Jeg kan egentlig ikke forklare det bedre enn at jeg har en følelse av at det er noen inne i meg som hylgråter, mens jeg oppfører meg helt normalt. Dette skjer mest under stress, og når jeg generelt er trist, noe som egentlig er logisk.

Det uroer meg lite, siden jeg har hatt det så lenge jeg kan huske, men har fenomenet noe navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har det litt sånn selv. Har alltid fått høre at jeg ser så rolig, behersket ut, mens inni meg kan jeg være superstressa, sint, lei meg, kjempeglad, overrasket etc.

Jeg har rett og slett problemer med å vise følelser blant folk, men også når jeg er alene, lurer på om det kanskje er sånn fordi jeg er så vant med å holde alt inni meg?

Prøver du bevisst å stenge følesene inni deg? Jeg er hvertfall en person som er redd for hvordan andre skal reagere om jeg viser for mye av følelsene mine..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg har det litt sånn selv. Har alltid fått høre at jeg ser så rolig, behersket ut, mens inni meg kan jeg være superstressa, sint, lei meg, kjempeglad, overrasket etc.

Jeg har rett og slett problemer med å vise følelser blant folk, men også når jeg er alene, lurer på om det kanskje er sånn fordi jeg er så vant med å holde alt inni meg?

Prøver du bevisst å stenge følesene inni deg? Jeg er hvertfall en person som er redd for hvordan andre skal reagere om jeg viser for mye av følelsene mine..

Uten tvil når det gjelder sorg, sinne ol. Jeg har hatt endel episoder hvor jeg mister kontroll, og det er relativt uheldig, spesielt om jeg er alene, eller med personer som jeg ikke kan stole på vet hvordan de bør reagere. Har ikke samme problemet med glede ol, og vil relativt ofte virke glad selv om "nissen på lasset" sitter og hyler. Pussig er det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...