Gå til innhold

Østkanten eller Vestkanten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig interessert å høre hvor folk bor her. Bor dere på østkanten eller vestkanten i byen deres? Isåfall, hvilken by og hvilke kant?

Trives dere? Hva mener dere som er vokst opp på den ''ene'' kanten om den ''andre'' kanten ? :)

Selv bor jeg på oslos beste vestkant.

Anonymous poster hash: 760c4...9c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midt i smørøye

AnonymBruker
Skrevet

Østkanten Oslo.

Hvor på østkanten?

Skrevet (endret)

Østkanten av Oslo her også, og stortrives med det. :)

Endret av Medlem
Gjest Keikolina
Skrevet

Hvor på østkanten?

På Grorud
Skrevet

Østkant

AnonymBruker
Skrevet

Bor på den nordsørlige kanten av Åsane :opplyser:

Anonymous poster hash: 91ca8...34a
Skrevet

Indre Oslo øst.

• Liker 1
Gjest Cloud9
Skrevet

Hva er Oslos beste vestkant?

Jeg bor på Frogner i Frogner bydel, Oslo.

Trives skikkelig godt.

Har ingen spesiell formening om "den andre kanten".

Dog vil jeg påpeke at jeg er rimelig lei såkalte fordommer, enten det er mot "min kant" eller " den andre kanten".

(Det jeg misliker er av og til slike innflyttere og lignende til Frogner og omegn som tror at de plutselig er så mye bedre enn alle andre (fordi de nå bor på vestkanten)- og skal vise det ved å se ned på folk).

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er Oslos beste vestkant?

Jeg bor på Frogner i Frogner bydel, Oslo.

Trives skikkelig godt.

Har ingen spesiell formening om "den andre kanten".

Dog vil jeg påpeke at jeg er rimelig lei såkalte fordommer, enten det er mot "min kant" eller " den andre kanten".

(Det jeg misliker er av og til slike innflyttere og lignende til Frogner og omegn som tror at de plutselig er så mye bedre enn alle andre (fordi de nå bor på vestkanten)- og skal vise det ved å se ned på folk).

Jeg flytta fra østkant, til vestkant og så tilbake til østkant, men endte til slutt opp på midten. Enkelt og greit - da styrer man unne fordommene.

Anonymous poster hash: d78fb...823

Skrevet (endret)

Er veldig interessert å høre hvor folk bor her. Bor dere på østkanten eller vestkanten i byen deres? Isåfall, hvilken by og hvilke kant?

Trives dere? Hva mener dere som er vokst opp på den ''ene'' kanten om den ''andre'' kanten ? :)

Selv bor jeg på oslos beste vestkant.

Bare til opplysning så er det omtrent bare i Oslo( I Norge) man har dette spesielle status skillet. I andre byer bor folk mer om hverandre, selv om det selvsagt også der finnes boligområder som er noe dyrere enn andre, men da går det ofte på sentralitet.

Endret av Atrix
Skrevet

Bor i midten tror jeg på St.Hanshaugen

AnonymBruker
Skrevet

Bare til opplysning så er det omtrent bare i Oslo( I Norge) man har dette spesielle status skillet. I andre byer bor folk mer om hverandre, selv om det selvsagt også der finnes boligområder som er noe dyrere enn andre, men da går det ofte på sentralitet.

Der jeg er oppvokst skilte vi mellom nord og sør. Bodde man i sentrum var det bjergene i øst. Tror det er mange steder som deler geografisk, bare ikke i like kjent grad som i Oslo.

Anonymous poster hash: 505f4...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Bor i midten tror jeg på St.Hanshaugen

Det er Beste Midtkant ;)

Anonymous poster hash: d78fb...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd på østkanten, vestkanten, østkantens vestkant og vestkantens østkant. Har ingen formening om hva som er best, begge deler er like bra. Eneste jeg virkelig har merket forskjell på er boligfeltene jeg har bodd i. På vestkanten var boligfeltene mine roligere, vi hilste pent på hverandre, og på sommerkveldene så smilte og nikket vi og hilste fra veranda til veranda.

Mens i boligfeltene på østkanten på sommeren så er det som en svær festival. Mye musikk og liv og mat og du blir invitert inn overalt.

Boligfeltskonklusjon: Boligfeltmentaliteten på vestkanten er som å være på bygda. Mens boligfeltmentaliteten på østkanten er som danskebåten.

Nattbussen på vestkanten topper nattbussen på østkanten da.

Anonymous poster hash: 64ffe...b98
  • Liker 4
Skrevet

Oslo øst i mitt :hjerte: ! :)

• Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor jeg er plassert nå i forhold til øst og vest,men er oppbrinelig fra Oslos beste østkant :hjerte:

Skrevet

Født og oppvokst i indre Oslo Øst, men har flyttet til Oslo Nord i senere tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...