AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg vet at det finnes direkteruter til krabi, men hvor i all verden er de Jeg ser på turer å bestille til påsken 2014, men alle turer er mellomlandinger. Hotell vil jeg finne selv så trenger ikke pakkeløsninger. Noen som kan hjelpe? Momondo.com er den beste siden jeg vet om når det gjelser flyturer, men ingen direkteruter her....Billigste jeg finner de datoene i april er rundt 12.000 for to tur/retur, men det er med to mellomlandinger :/ Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Ingen?? Anonymous poster hash: 34acc...b2c
caroprins Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Jeg vet at charterselskapene i fjor hadde direkteruter dit men at de ikke vil gjøre dette i år. Tror du må reise til Phuket og dra videre derfra.
Millia Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Hei Eg har sjølv tatt kontakt med Star Tour om dette, og dei seier at dei har kutta ut direkteruta til Krabi. Du kan fortsatt bestille nokon få hotell i Krabi hjå dei, men då med ein 3 timar lang busstur frå Phuket ...Det går også båtruter frå Phuket til Krabi, Kor ofte desse rutene går, veit eg ikkje. Eit anna alternativ er rutefly og det er mulig å få med kun 1 mellomlanding i Bangkok.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Hei Eg har sjølv tatt kontakt med Star Tour om dette, og dei seier at dei har kutta ut direkteruta til Krabi. Du kan fortsatt bestille nokon få hotell i Krabi hjå dei, men då med ein 3 timar lang busstur frå Phuket ...Det går også båtruter frå Phuket til Krabi, Kor ofte desse rutene går, veit eg ikkje. Eit anna alternativ er rutefly og det er mulig å få med kun 1 mellomlanding i Bangkok. Hvor finner du disse reisene? Det gjorde jeg sist jeg var i Thailand, men ser ingen lengere nå. Det er kun med to stopper. Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Hvordan finne billigst mulig tur til Krabi da i påsken? F.o.m 9 april t.o.m 20 april??? Noen som kan hjelpe..Finner på momodno til 13.000 for to, men med to mellomstopper.. Anonymous poster hash: 34acc...b2c
Kladd Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Ville enten tatt fly til Phuket og båt derifra (er en ganske fin båttur, tror den går en til to ganger om dagen) eller fly til Bangkok og bestille egne flybilletter derifra til Krabi. Men pass i så fall på at du bestiller fra riktig flyplass! De billigste (Nok Air) flyr fra en annen flyplass i Bangkok enn den "vanlige".
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Ville enten tatt fly til Phuket og båt derifra (er en ganske fin båttur, tror den går en til to ganger om dagen) eller fly til Bangkok og bestille egne flybilletter derifra til Krabi. Men pass i så fall på at du bestiller fra riktig flyplass! De billigste (Nok Air) flyr fra en annen flyplass i Bangkok enn den "vanlige". Kan du vise til noen linker? Til den riktige flyplassen i Bangkok? Jeg er litt usikker på tidene i.o.m at jeg bestiller i norsk tid..Hvis jeg bestiller selv fra Bangkok til Krabi, er det vel Thailandsk tid, men hvordan vet jeg at tiden jeg lander i Bangkok (fra en norsk nettside/selskap) er Thailandsk tid? Kan jo bli heelt kluss med tider om ikke ting er korrekt Anonymous poster hash: 34acc...b2c
Kladd Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Kan du vise til noen linker? Til den riktige flyplassen i Bangkok? Jeg er litt usikker på tidene i.o.m at jeg bestiller i norsk tid..Hvis jeg bestiller selv fra Bangkok til Krabi, er det vel Thailandsk tid, men hvordan vet jeg at tiden jeg lander i Bangkok (fra en norsk nettside/selskap) er Thailandsk tid? Kan jo bli heelt kluss med tider om ikke ting er korrekt Anonymous poster hash: 34acc...b2c Ankomsttiden på billettene du ser på er i Thailand-tid (jeg har i alle fall aldri vært borti noe annet). Den "riktige" flyplassen i Bangkok er BKK, ikke DMK, men dette må du dobbeltsjekke på flybillettene du ser på (mulig at noen europeiske flyselskap flyr il DMK). Her har du alle fly fra BKK til Krabi: http://www.domesticflightsthailand.com/BangkoktoKrabi.htm. Beregn grei tid på flyplassen i Bangkok (to timer fra ankomst til avgang bør holde). Det er en gørrkjedelig flyplass, så du vil ikke være der lenger enn nødvendig! Her: http://www.krabi.com/visitor624.htm er link til båt fra phuket til Krabi. Alternativt kan du ta taxi (hvis dere er flere blir det kanskje ikke så mye dyrere heller). Buss (gjelder ikke minibuss!) i Thailand har jeg ingen god erfaring med - de går sjeldent, tar mye lenger tid enn oppgitt og er kjempevarme med dårlig komfort - ikke noe du ønsker etter en lang reise fra Norge. Håpe det var litt til hjelp
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Ankomsttiden på billettene du ser på er i Thailand-tid (jeg har i alle fall aldri vært borti noe annet). Den "riktige" flyplassen i Bangkok er BKK, ikke DMK, men dette må du dobbeltsjekke på flybillettene du ser på (mulig at noen europeiske flyselskap flyr il DMK). Her har du alle fly fra BKK til Krabi: http://www.domesticflightsthailand.com/BangkoktoKrabi.htm. Beregn grei tid på flyplassen i Bangkok (to timer fra ankomst til avgang bør holde). Det er en gørrkjedelig flyplass, så du vil ikke være der lenger enn nødvendig! Her: http://www.krabi.com/visitor624.htm er link til båt fra phuket til Krabi. Alternativt kan du ta taxi (hvis dere er flere blir det kanskje ikke så mye dyrere heller). Buss (gjelder ikke minibuss!) i Thailand har jeg ingen god erfaring med - de går sjeldent, tar mye lenger tid enn oppgitt og er kjempevarme med dårlig komfort - ikke noe du ønsker etter en lang reise fra Norge. Håpe det var litt til hjelp Tusen takk Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Kan du vise til noen linker? Til den riktige flyplassen i Bangkok? Jeg er litt usikker på tidene i.o.m at jeg bestiller i norsk tid..Hvis jeg bestiller selv fra Bangkok til Krabi, er det vel Thailandsk tid, men hvordan vet jeg at tiden jeg lander i Bangkok (fra en norsk nettside/selskap) er Thailandsk tid? Kan jo bli heelt kluss med tider om ikke ting er korrekt Anonymous poster hash: 34acc...b2c Jeg finner forresten ingen fly som går direkte til bangkok, og skal jeg booke fly selv fra Bangkok til Krabi, blir det dyrere enn "pakkeprisen" fra Momondo. Kommer ikke unna mellomlandinger :/ Åh blir så lei! Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Direkteflyprisen til Bangkok begynner på 33.000 kr! Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 http://www.momondo.no/multicity/?Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=BKK&SDP0=09-04-2014&SO1=BKK&SD1=OSL&SDP1=20-04-2014&AD=2&TK=ECO&DO=false&NA=false#Search=true&TripType=return&SegNo=2&SO0=OSL&SD0=BKK&SDP0=09-04-2014&SO1=BKK&SD1=OSL&SDP1=20-04-2014&AD=2&TK=ECO&DO=false&NA=false Anonymous poster hash: 34acc...b2c
Kladd Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Jeg finner forresten ingen fly som går direkte til bangkok, og skal jeg booke fly selv fra Bangkok til Krabi, blir det dyrere enn "pakkeprisen" fra Momondo. Kommer ikke unna mellomlandinger :/ Åh blir så lei! Anonymous poster hash: 34acc... Nei, Norwegian og SAS flyr vel bare direkte til Bangkok fra Oslo i høysesongen. Hva som blir billigst skal jeg ikke si, men jeg hadde tre mellomlandinger da jeg dro til Krabi (og skulle til og med videre med buss derifra!). Det billigste for meg var å bestille Bangkok-Krabi på egenhånd (ikke gjennom "pakke"), men dette varierer jo sikkert veldig. Men råder deg til å bestille i god tid, det blir bare dyrere etterhvert (har brent meg noen ganger!).
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Nei, Norwegian og SAS flyr vel bare direkte til Bangkok fra Oslo i høysesongen. Hva som blir billigst skal jeg ikke si, men jeg hadde tre mellomlandinger da jeg dro til Krabi (og skulle til og med videre med buss derifra!). Det billigste for meg var å bestille Bangkok-Krabi på egenhånd (ikke gjennom "pakke"), men dette varierer jo sikkert veldig. Men råder deg til å bestille i god tid, det blir bare dyrere etterhvert (har brent meg noen ganger!). Jepp, får prøve på det. Det er jo ikke akkurat "pakke", men momondo søker opp billigst mulig fly på den ruten, og det billigste er Oslo - Krabi, dog med to stopper. 15.000 kr blir det for to...Blir vel ikke billigere sikkert i påsken? Men vet reiseselskapene som f.eks startour flyr direkte til phuket, men billettene for påske kommer ikke ut før i vinter..Tør jeg vente til da? Eller er dette billigere enn de reisene tror du? Anonymous poster hash: 34acc...b2c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Det er jo flere plasser det ikke har kommet ut flyreiser for påsken enda. Faktisk de fleste plasser jeg har søkt. Er det lurt å vente eller? Vet ikke om jeg tør ta sjangsen å ikke bestille før i vinter. Men bestilte til Krabi for to år siden i juletider og fikk billetter til 15.000 da også. Og da kun med mellomlanding i Bangkok...Men det finner jeg ikke igjen? Derfor kanskje lurt å vente, så kanskje slipper vi mellomlanding om de type reisene ikke dukker opp før vinteren... Anonymous poster hash: 34acc...b2c
Kladd Skrevet 3. juli 2013 #17 Skrevet 3. juli 2013 Jepp, får prøve på det. Det er jo ikke akkurat "pakke", men momondo søker opp billigst mulig fly på den ruten, og det billigste er Oslo - Krabi, dog med to stopper. 15.000 kr blir det for to...Blir vel ikke billigere sikkert i påsken? Men vet reiseselskapene som f.eks startour flyr direkte til phuket, men billettene for påske kommer ikke ut før i vinter..Tør jeg vente til da? Eller er dette billigere enn de reisene tror du? Anonymous poster hash: 34acc...b2c For meg har det aldri vært en problemstilling at jeg er ute i så god tid at det har vært noe å tenke over, så jeg kan ikke svare deg. Bestiller gjerne et par uker før, jeg
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #18 Skrevet 3. juli 2013 For meg har det aldri vært en problemstilling at jeg er ute i så god tid at det har vært noe å tenke over, så jeg kan ikke svare deg. Bestiller gjerne et par uker før, jeg Et par uker før ja? Det er jo ikke tidlig ute i hverfall hehe..Hvorfor sa du jeg burde være tidlig ute da? Anonymous poster hash: 34acc...b2c
Kladd Skrevet 3. juli 2013 #19 Skrevet 3. juli 2013 Et par uker før ja? Det er jo ikke tidlig ute i hverfall hehe..Hvorfor sa du jeg burde være tidlig ute da? Anonymous poster hash: 34acc...b2c Fordi jeg har brent meg på å ikke bestille tidlig før. Typisk sjekker jeg pris når jeg først planlegger å dra, men så synes jeg det er ALT for dyrt og at jeg bare burde droppe det. Men så ombestemmer jeg meg og kjøper likevel, og da har prisen steget enda mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå