Gå til innhold

angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i det siste har jeg hatt angst stort sett hver dag. jeg vet ikke hva som forårsaker det men jeg får ikke sove, jeg får ikke spist, jeg klarer ikke å dra ut å treffe mennesker lengre. jeg er så rastløs og har så vondt i magen hele tiden. og jeg klarer ikke si det til noen, for jeg føler ikke at jeg blir tatt seriøst, og at de kommer til å si at jeg må slutte å være så grinete. jeg takler ikke reaksjonen jeg føler folk kommer til å ha hvis jeg sier det heller. jeg føler liksom at alt er så hjelpeløst, og det blir bare verre og verre.



Anonymous poster hash: d56f9...1e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et "kjedelig" standard svar, men også det første steget mot å overvinne angsten: Bestill time hos fastlegen. Her kan dere kartlegge hvordan dere systematisk angriper dette. Ikke bare gå hjemme og la angsten "ta" deg. Det blir bare verre på sikt.

Det lønner seg også å fortelle venner om dine problemer, så du ikke etter hvert mister nettverket ditt. Mange som har angst isolerer seg, og da blir det enda vanskeligere etter hvert. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, hvilket nettverk du har og så videre, men generelt er det greit å være åpen om det til de nærmeste. De fleste oppegående mennesker er forståelsesfulle når det gjelder angst, og bare det å snakke om det kan være til hjelp. Dette må du selv kjenne på. Men ta i alle fall kontakt med fastlege, som er første steget mot toppen.

Angsten skal ikke styre ditt liv. Angsten er som en ond stemme inni deg som prøver å ødelegge deg. Prøv å ikke lytt til denne stemmen. You are the boss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tips, ohyeahitsme.

jeg vil veldig gjerne dra til fastlegen min, men jeg har ikke møtt henne enda og jeg tør ihvertfall ikke snakke med ukjente mennesker om dette. ikke at jeg klarer å snakke med andre folk heller om det, enten det er venner (har veldig lite venner uansett) eller familie, for jeg har opplevd så mange ganger å ikke bli tatt seriøst eller bli fortalt at jeg må vokse opp og kutte ut med sånt tull.

vet liksom ikke hva jeg skal gjøre lengr.e



Anonymous poster hash: d56f9...1e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virker veldig bevisst på det i alle fall. Det er et godt tegn :)

Ta gjerne kontakt på PM om du føler for det. Jeg deler ikke informasjon eller "røper" profilen din, så ingen fare. Jeg bare strekker ut en hånd for å kanskje hjelpe deg litt på vei. :)

Jeg blir heller ikke fornærmet om du ikke gjør det. Tilbudet er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...