Gå til innhold

Spørsmål om cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en ung kvinne som i dag har fått resept på cerazette pga endo. Jeg går på microgynon fra før av, og skal da bytte.

Jeg har fått beskjed av legen at jeg ikke skal ta pillefri uke og bare hoppe over (skal fortsette å ta selv om jeg får gjennombruddsblødning) i 4 måneder fremover.

Etter å ha åpnet pakken så ser jeg at 28 dager og ikke 21, så det jeg lurer på er om dere som går på cerazette får menstruasjon i den siste uka dere går på piller? Er altså de 7 siste pillene sukkerpiller, eller er cerazette enfasepiller uten sukkerpiller? (Microgynon er uten sukkerpiller og enfasepiller, men har 21 piller på hvert brett)

Eller tar dere pillefri uke etter 28 dager? Eller hvordan funker det med dere?

Når jeg går på microgynon nå så er det ikke så farlig om jeg tar feil pille på brettet og tar den siste i stedet for den første pilla, men er det også sånn med cerazette, eller er det ikke enfasepiller?

Leser at det står i pakningsvedlegget at man skal ta etter ukedagene (noe som jeg gjør til vanlig også altså) men er det like mye mengde hormoner i hver pille?

Beklager rotete innlegg og mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg.



Anonymous poster hash: 91019...262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niema

Cerazette skal du ta kontinuerlig hele tiden, det er ingen pillefri uke :) Jeg har mistet mensturasjon helt, men kan få litt blødninger om jeg slurver med tidene.

Endret av Niema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette skal du ta kontinuerlig hele tiden, det er ingen pillefri uke :) Jeg har mistet mensturasjon helt, men kan få litt blødninger om jeg slurver med tidene.

Åja, okei, takk.

Jeg har tidligere tatt microgynon på morgenen, men sover lenge i helgene, så da er det kanskje lurere å ta cerazette på kvelden da :)

Anonymous poster hash: 91019...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Åja, okei, takk.

Jeg har tidligere tatt microgynon på morgenen, men sover lenge i helgene, så da er det kanskje lurere å ta cerazette på kvelden da :)

Anonymous poster hash: 91019...262

Ja det er det nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det samme som deg. Gikk på microgynom og gikk over på cerazette. Jeg er veldig fornøyd og liker cerazette mye bedre. Færre bivirkninger og jeg følte meg hundre ganger bedre enn jeg hadde gjort tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...