Gjest Lolita8 Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Ja, jeg var på en nattlig fisketur på noen berg natt til i går, og klarte selvsagt å gli og falle rett på rygg og skuldre. Nå er ryggen, skuldrene og nakken stiv som en pokkers stokk, og jeg føler meg en smule bevegelseslammet, rett og slett. Need less to say, jeg klarer ikke å utføre jobben min, men vil jo veldig gjerne. Har prøvd å massere meg selv, i mangel på andre hender, og har stått i en god halvtime i dusjen under varmt vann, samt at jeg har prøvd å strekke ut og bevege meg litt, i håp om at stivheten skulle avta litt i det minste. Men det hjelper altså ikke. Det begynte i går, og har ikke blitt noe bedre siden da. Er det muligheter for noen kjerringråd, eventuelt andre tips og triks så ryggen og nakken kan bli bedre til senere i dag? Ser selvsagt ikke etter noen vidunderkur, men gjerne noe som gjør smertene litt mer holdbare...
@Maja Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Ryggen din er heilt sikkert rimelig mørbanka etter fallet. Ikkje overdriv, gje kroppen din nok kvile. Kontrollerte bevegelser, kanskje ein gåtur el.l. så kroppen og musklane kan bli varm (husk godt fottøy om du går på asfalt). Ikkje tøy for mykje, det kan gjere det verre om du har strekt noko. Og ikkje press deg med bevegelser som gjer vondt. Om du har slik "spikermatte" så hjelper det for å få i gang blodsirkulasjonen. Men om du har skada deg skikkelig bør du gå til legen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå