AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Er det noen her som er for opptatt av status? Jeg føler jeg er det og jeg blir svært deprimert av det. Jeg ser ofte til hva andre gjør; hvis noen er lege blir jeg små sjalu og ønsker at jeg var like skole flink, og dette er selvom jeg har aldri hatt et ønske om å bli lege. Jegvurderer nå sykepleier utdanning istedenfor å bli lektor kun fordi jeg liker tanken av hvordan andre reagerer når man hører at man er sykepleier og fordi det er et viktig yrke. Noen andre som har lignende erfaring? Noen kloke ord?Anonymous poster hash: 88144...cc3
Gjest navnelapp Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Eg syns iallfall det viktigaste er at du jobbar med noko som du er god til, og som du føler at du beherskar, som passar din person. Dessutan veit du ikkje kva bagasje andre ber på. Ein person kan virke så vellykka som han/ho berre vil, men så viser det seg at det er masse grums som dei slit med. Du må passe på så du ikkje samanliknar di innside med andres utside. Mange brukar mykje krefter på å vedlikehalde fasaden, og sviktar det indre vedlikehaldet, veit du.
@Maja Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Du må velge noko du kan trivast med og bli god på. Om du skal velge yrke etter kva du trur gjev status hos andre vil du alltid vere missfornøyd. Velg nok DU kan vere stolt av. Endret 25. juni 2013 av @Maja
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Sykepleier er vel ikke akkurat noe statusyrke da. Anonymous poster hash: 1f6c7...d7f 1
Gjest Daenerys Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg blir mer imponert over lærere enn sykepleiere, men begge er yrker man kan være stolt av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå