fruBeist Skrevet 25. juni 2013 #21 Skrevet 25. juni 2013 "All oppmerksomhet er god oppmerksomhet" Sånn er det gjerne for barn i den alderen. Når han gjør dette, så fortell kort og enkelt at slikt er griseri og farlig, og at smokken må kastes. På med klær (belte med spenne i buksa kanskje og) inn på badet for å vaske hender. Altså, gi det så lite oppmerksomhet som mulig, ikke la han få noen bestyrtet reaksjon hos deg. Det er nok den han synes er gøy og er på jakt etter. Gi han heller den reaksjonen når han gjør noe helt annet harmløst. Noen av mine barn i barnehagen synes det er gøy å springe ut i korridoren mens vi holder på å kle på, og før noen voksne er klar til å gå ut. De er på jakt etter reaksjon fra oss voksne. Vi har slutta å løpe etter, men sier "Da kan du bare være alene ute i gangen du da". Da kommer de raskt inn igjen på egenhånd fordi de ikke fikk reaksjonen de var på jakt etter. Og skulle det etterhvert vise seg at sønnen din er homo, så har det absolutt ikke hatt noe med dette å gjøre.
Lou Salome Skrevet 25. juni 2013 #22 Skrevet 25. juni 2013 Jo takk, jeg har såvisst vært konsekvent, eneste jeg ikke har gjort, er å dumpe smokken. Sikkert dumt, men jeg tror han vil erstatte det med noe annet, så det er ikke rette scenarioet, at smokken er synderen. Smokken er jo synderen? Den skal være I MUNNEN! Rumpa er full av ecoli! Og det er selvfølgelig ikke bra om han putter noe annet der, men dere må jo hindre han i å putte noe som helst i endetarmen. Nå begynner jeg å tro du troller, jeg også. Fra nå av blir det beinhard kustus. Det må det bli. Kan dette vere et tidlig tegn på at barnet er homse? Nei.
Gjest boderec highland Skrevet 25. juni 2013 #23 Skrevet 25. juni 2013 Mange takk for alt slags råd!Nå vet jeg at dette forekommer, og skjønner at ikke bare jeg vemmes. Man hører jo så mye om fri og ledig barneoppseding i dag, være tolerant osb.Men saken er at jeg er ganske konservativ.Men prøv selv, dere med smårollinger, å se dette komme, og ver klar over at det ikke er lett å vite hvordan angripe noe som er både sterkt urenslig, men mest trolig en smuule tabubelagt.Beklager vis jeg har støtt homofile, jeg er selv veldig lite rumpefiksert, kanskje litt prippen og dum, men i allfall litt streng.Og nei, dette er ingen trolletråd, mistenker at flere som svarer her ikke vet hva småbarn kan finne på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå