Gå til innhold

Misbruk av smokk

Anbefalte innlegg

Gjest Gåsemor
Skrevet

Uæh, jeg har et pinlig spørsmål:

Min sønn på vel 3 år bruker ennå smokk, når han har behov for det. Har snakket om å slutte nå til sommerferie, og at han får noe annet fint istedet.

Men, så til det ekle; i det siste har han startet stikka smokken inn i rumpa, ikke bare litt, men slik at den sitter helt fast når han springer rundt!

jeg har prøvd på en sindig måte å forklare at dette er urenslig, og at andre folk kan oppfatte det som veldig ekkelt.

Da ler han bare med de glitrende, ertete øynene sine, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

vet også at småbarn ike skal påføres skam for lek med genitaler osb, men hva er best å gjøre?

Smokken blir tatt fra han om 1 uke, men jeg er redd han vil stikke andre ting oppi der i stedet.

Og dette gjør han som sagt åpentlyst, og med stor fornøyelse.

Jeg har ikke hørt om lignende.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øøh...Hvis dette overhode er sant, noe jeg har vanskelig for å tro, så er det bare en åpenbar ting å gjøre: Ta fra han smokken umiddelbart, og ikke la ungen løpe naken når dere har besøk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kle på drittungen din for helvete.

Anonymous poster hash: 50609...48a
  • Liker 2
Skrevet

Slutt å jug.

AnonymBruker
Skrevet

Han trenger vel ikke ha smokk med mindre han skal sove vel? Problemet er løst, kun smokk i sengen.

Anonymous poster hash: dde54...04d
AnonymBruker
Skrevet

Grensesetting. Gi han en bamse i stedet. Selv om du ser noen glitrende, ertende øyne, synes andre det kun er ekkelt og rart. Det fortjener ikke barnet ditt. Du er voksen og ansvarlig for å sette grenser når atferden er utilbørlig.

Anonymous poster hash: fd2ce...b40

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Denne historien tror jeg ikke på. En tåtesmokk er myk. Prøv selv å dytte noe mykt opp i din egen anus, det får du ikke til. Hvordan skulle en treåring greie det?

Endret av Arabella
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rapportert hele tråden!

Anonymous poster hash: 836cb...e96
  • Liker 1
Skrevet

Uæh, jeg har et pinlig spørsmål:

Min sønn på vel 3 år bruker ennå smokk, når han har behov for det. Har snakket om å slutte nå til sommerferie, og at han får noe annet fint istedet.

Men, så til det ekle; i det siste har han startet stikka smokken inn i rumpa, ikke bare litt, men slik at den sitter helt fast når han springer rundt!

jeg har prøvd på en sindig måte å forklare at dette er urenslig, og at andre folk kan oppfatte det som veldig ekkelt.

Da ler han bare med de glitrende, ertete øynene sine, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

vet også at småbarn ike skal påføres skam for lek med genitaler osb, men hva er best å gjøre?

Smokken blir tatt fra han om 1 uke, men jeg er redd han vil stikke andre ting oppi der i stedet.

Og dette gjør han som sagt åpentlyst, og med stor fornøyelse.

Jeg har ikke hørt om lignende.

Hjelp!

På en sindig måte?! FOLK KAN oppfatte det som veldig ekkelt?? Det ER totalt uakseptabelt. Mine småbarn har forsøkt seg på det der, jeg kan forsikre deg om at det blir slått hardt ned på. Det er ikke urenslig, det er direkte farlig, han blir jo syk. Smokken må jo bli tatt fra ham umiddelbart når du ser noe slikt, og gjentar det seg forsvinner de for godt. Hva i all verden er vitsen med å vente en uke? Man får ikke lov til å putte noe som helst i rumpa, selvsagt ikke. Ikke for å påføre ham skam, men får å ikke påføre ham alvorlig tarminfeksjon. Man leker ikke med rumpa. Onanerer han på mer vanlig vis, kan man avlede hyggelig, og fortelle sindig og ikke kritiserende at slikt gjør man når man er alene. Men man putter ingen ting i rumpa, det er ikke bare litt ekkelt.

• Liker 1
Gjest gåsemor
Skrevet

Nå er jeg nesten på gråten av de svarene jeg har fått, føler at jeg aler opp perverse barn og alt.

Dette er noe han er begynt med nylig, og han tar av seg buksene om nødvendig.

Smokken er ikke helt oppi der, men ikke langt fra.

Jeg prøver forklare at det er urenslig og ekkelt, men han bare ler.

Og vis han ikke har smokk, vil han nok prøve andre gjenstander.

Ellers er han i trassalder og ike bare slem, vis dere tror det.

Det er IKKE en tulletråd, og han kan da umulig vere første som gjør slikt??

Skrevet

Nei, mine barn gjorde også slikt. Dvs den eldste, og hun kunne forsøke seg med slikt på den yngste. Alt slikt er veldig spennende for dem. Men du kan jo ikke la ham få lov, selvfølgelig må du ta fra han smokken (den må steriliseres), og på med buksa, og inn på badet. Hver gang. Fortell at han kan bli alvorlig syk og kaste opp, at det er bakterier der, derfor tørker vi oss bak, og vasker hendene etter vi har vært på do. Ingen ting skal opp i rumpa, sånn er det bare.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, mine barn gjorde også slikt. Dvs den eldste, og hun kunne forsøke seg med slikt på den yngste. Alt slikt er veldig spennende for dem. Men du kan jo ikke la ham få lov, selvfølgelig må du ta fra han smokken (den må steriliseres), og på med buksa, og inn på badet. Hver gang. Fortell at han kan bli alvorlig syk og kaste opp, at det er bakterier der, derfor tørker vi oss bak, og vasker hendene etter vi har vært på do. Ingen ting skal opp i rumpa, sånn er det bare.

Smokken må steriliseres? Hvorfor det? Den hadde gått rett i søpla hvis dette hadde skjedd hos meg.

• Liker 2
Skrevet

Gutten er tre år, på tide å sette grenser for han. Sånn som du lar han holde på nå så er det han som styrer showet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unger som bare ler når du snakker til dem er ikke vant nok til å få konsekvenser når de gjør noe galt. På tide å stramme inn barneoppdragelsen. Å la dem styre showet sånn gjør dem usikre i lengden, barn trenger faste rammer og begrensninger. De liker det kanskje ikke der og da, men i lengden gir det tryggere barn som vet at de har et stabilt voksenmenneske de kan være trygg på.

Anonymous poster hash: 0d31b...989
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare å irettesette ham på en måte som IKKE påfører skam. Hvordan gjør du det i andre tilfeller? Eller gjør du det aldri, og det er derfor han ignorerer deg totalt i denne situasjonen?

Regner med du er klar over at ditt ansvar som forelder er å sette grenser for barnet og lære ham forskjell på rett og galt. Så sett i gang. Forklar ham hvorfor, og hvis han likevel ikke forstår det, så er det rett og slett NEI. På samme måte som du (forhåpentligvis) sier nei hvis han kaster maten sin på gulvet og alle andre tenkelige ting barn gjør og skal lære å slutte med.

Hva hadde du sagt om han lekte med sin egen avføring? Ingenting, av frykt for at han skulle føle skam? Neppe. Og dette er akkurat det samme.

Anonymous poster hash: 4cc16...9c3
  • Liker 2
Gjest gåsemor
Skrevet

Jo takk, jeg har såvisst vært konsekvent, eneste jeg ikke har gjort, er å dumpe smokken.

Sikkert dumt, men jeg tror han vil erstatte det med noe annet, så det er ikke rette scenarioet, at smokken er synderen.

Jeg tror han liker å erte meg, for jeg blir som før nevnt relativt bestyrtet, slettes ikke en slapp, inkonsekvent mamma som bare sitter der og glor på showt, slik dere frmstiller det.

Jeg irettesetter han på de meste ting, og sinna blir han, men i dette tilfellet bare ler han.

Fra nå av blir det beinhard kustus.

Kan dette vere et tidlig tegn på at barnet er homse?

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare si at det ikke er lov å putte ting oppi rumpa annet enn når man skal måle tempen. Han blir nok ikke traumatisert av den grunn.

Anonymous poster hash: d081c...1ec
Skrevet

Jeg håper du tuller nå? :sjokkert:

Svaret er i hvert fall nei. Barn tenker ikke på sex i forhold til å ha penis i rompa når de er tre år gamle.

Og når det gjelder smokk. Hva du tenker om at han tar andre ting opp i rompa om du fjerner smokken så må du jo fjerne smokken samme søren. Kast smokken så er du ferdig med avvenning også. Griner han så får du bare si at han blir syk av smokk i munn som har vært i rompa.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, jeg håper du tuller. Eller er du helt dum? Prøvde å ta deg seriøst helt til du nevner det med homofili.

Se til å bli kvitt den smokken, og sett grenser for ungen. Og homofili har INGENTING med dette å gjøre. :klaske:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

.. og DER fjerna du all tvil om at dette er en trolletråd.

Anonymous poster hash: 4cc16...9c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...