Gå til innhold

Kampen om morningene - stå opp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som sliter maksimalt med å stå opp om morningene? Jeg sliter så mye med det at jeg noen ganger bare ligger i senga helt til jeg vet at jeg MÅ UT. Jeg ligger og slumrer, sjekker klokken, slumrer litt til, sjekker klokken og slumrer enda mer!

Etter den første timen har gått føler jeg endelig at jeg er ute av den komatøse tilstanden. Noen som kjenner seg igjen? Jeg behøver sånn å vite at jeg ikke er alene om det, for hvis ikke, da blir det ironisk nok mye lettere! Da tar jeg den samme kampen som mange andre!

Jeg ber om forståelse og sympati, kan noen gi meg?

Anonymous poster hash: a1ae9...124
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som et a-menneske fra naturen, så nei: jeg vet ikke. Men eksen min var sånn som deg. Jeg lærte han tilslutt å reise seg opp med én gang vekkerklokken ringte. Altså, ikke tenk over at du skal gjøre det en gang, bare gjør det. Ringer klokken så skal du opp på beina og ut av rommet.

Har du prøvd det? Det kan hjelpe om du får hjelp, altså noen som bokstavelig talt kan draaaa deg ut av sengen....

Han sa nemlig at den komatøse tilstanden er det verste han vet i løpet av dagen. Fordi den er hverken søvn eller våkenhet(eller bevissthet.... :plystre: ) - så jeg spurte han rett ut "men hvorfor i alle dager bruker du én time av dagen din på den tilstanden da?

Det kunne han ikke svare på :fnise: Så sa han bare at jeg fysisk skulle prøve å dra han opp. Kanskje noe for deg?

Endret av grethe91
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Beste er bare å stå opp med en gang klokka ringer. Hvis jeg ligger å slumrer, så kommer jeg iallefall ikke opp .Jeg sover best på morgen/formiddagen,

Det er også en ide å ikke ha klokka på soverommet. Sett utafor soverommet. Da MÅ du jo opp for å skru den av. Bare ikke gå å legg deg igjen :fnise:

Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

Jepp - morgenstund er tull igrunn, og alt som skjer før kl 09 om morgenen er i grunnen fullstendig meningsløst ;) Det er tungt å stå opp, men det beste er som de andre her sier - stå opp med en gang. Så får du heller gå litt i søvne en stund, det gjør jeg :) En dusj hjelper forøvig alltid, og for min del så MÅ jeg ha kaffe! Da begynner jeg så smått å bli menneske igjen, og ikke bare en halv-amøbe ;)

Endret av Nanne70
Skrevet

Hell vann i trakteren og kaffe i filteret før du legger deg - så er det bare å trykke på knappen når du våkner, og vips: kaffe mye raskere. Om du har trakter, selvfølgelig. Hehe. et lite tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...