Gå til innhold

Why change a winning team?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så og si hele Europa sliter økonomisk, og flere og flere land blir dratt med. Det er så og si bare Norge som har klart seg bra, og står støtt økonomisk. Da undrer jeg, hvorfor vil flertallet av landets velgere bytte regjering i følge meningsmålinger? Hvorfor få inn en ny regjering nå som hele Europa er på randen av konkurs, og selv få en usikker fremtid?

Anonymous poster hash: 5b4f2...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så og si hele Europa sliter økonomisk, og flere og flere land blir dratt med. Det er så og si bare Norge som har klart seg bra, og står støtt økonomisk. Da undrer jeg, hvorfor vil flertallet av landets velgere bytte regjering i følge meningsmålinger? Hvorfor få inn en ny regjering nå som hele Europa er på randen av konkurs, og selv få en usikker fremtid?

Anonymous poster hash: 5b4f2...ef3

Norge er et rikt land, dvs vi (folket) har mye penger og kan kjøpe oss mye som importeres fra utlandet der arbeidere tjener dårligere enn oss. Når det kommer til ting som må produseres eller bygges i Norge så er vi plutselig ikke så rike lenger, da har vi ikke råd til å pusse opp skoler, bemanne sykehus, skifte ut veteranbrannbiler eller la eldre på gamlehjem få dusje hver dag.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Så og si hele Europa sliter økonomisk, og flere og flere land blir dratt med. Det er så og si bare Norge som har klart seg bra, og står støtt økonomisk. Da undrer jeg, hvorfor vil flertallet av landets velgere bytte regjering i følge meningsmålinger? Hvorfor få inn en ny regjering nå som hele Europa er på randen av konkurs, og selv få en usikker fremtid?

Anonymous poster hash: 5b4f2...ef3

Hehe, mener du oppriktig at Norges velstand og stabilitet skyldes regjeringen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at det hadde vært nærmest ingen som helst forskjell hvis det hadde vært de borgerlige som hadde regjert i samme periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aegon Targaryen

Det har egentlig ingenting og si hvem som sitter i regjering. Forskjellen for 99% av befolkningen vil være så liten at det ikke merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Vi er velstående på grunn av olje, og kloke valg gjort da den ble oppdaget. Punktum og utropstegn.

Nå er det nye tider i sikte. Tider uten olje. Sittende regjering har sittet omtrent siden norsk oljeproduksjon peaket i 2001. De har gjort null, zip, nada, for å fremme nye næringer, satse på gründere, innovasjon og nytenkning. De har tvert i mot arbeidet i mot nettop det, vel vitende om at produksjonen av olje år for år går kraftig nedover. De har imidlertid sørget for en massiv innvandring som nærmest går rett over på trygd. De har sørget for firkanta regler slik at folk heller går på trygd enn å jobbe (fordi det lønner seg økonomisk). Vi har blitt late, bortskjemte og politisk korrekte likt-tenkende sauer som ikke ville demonstrert om vi ble kastet på gaten i morgen. Vi har elendig media, elendige skoler (tenk at skolene i verdens rikeste land ikke en gang har èn skole på toppen. Vi har dårlige og dyre helsetjenester (jada, jeg vet enkle mennesker tror det er gratis, men vi betaler for det gjennom skatt), vi har elendige veier og elendig kollektivtransport. Vi lar våre gamle bæsje på seg i sykehjemsganger og vi pøser ut penger til diktatorer og myndigheter som ikke følger opp avtaler.

Men vi er verdensmestere i hykleri da. Oljeproduksjonen i Norge forurenser mer enn tjæresandproduksjonen i Canada, samtidig som vi belærer andre land om miljø og hvor viktig det er.

Det dukker stadig opp saker om korrupsjon, vennetjenester og seksuelle overgrep mot mindreårige. Faktisk begynner jeg og få litt sånn "vatikanet"-følelse av gjengen som sitter nå. Selv om lite forandres med H og FRP, så er det i hvert fall sunnere med litt friskt blod enn det stadig mer blåe blodet som henger på tronen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så og si hele Europa sliter økonomisk, og flere og flere land blir dratt med. Det er så og si bare Norge som har klart seg bra, og står støtt økonomisk. Da undrer jeg, hvorfor vil flertallet av landets velgere bytte regjering i følge meningsmålinger? Hvorfor få inn en ny regjering nå som hele Europa er på randen av konkurs, og selv få en usikker fremtid?

Anonymous poster hash: 5b4f2...ef3

Ha ha, hørt om Olje?

Anonymous poster hash: 782fc...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...