Gå til innhold

Inngrodde hår etter voksing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!!

Jeg vokset leggene for første gang for noen uker siden. Nå de siste dagene har jeg kjent at det svir når jeg får gåsehud. Det har også begynt å komme røde prikker. Jeg antar at dette er inngrodde hår. Jeg har aldri vært noe særlig flink til å skrubbe huden min, eller å gi den fuktighet. Nå som jeg antar at uhellet er ute, HVA skal jeg gjøre for å bli kvitt dette??

Det irriterer meg at de ikke fortalte meg om hva jeg burde gjøre dagene etter voksing, da kunne jeg kanskje unngått dette.

Anonymous poster hash: dfcd8...ec1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke mye å gjøre med det. Bare passe på at de vokser ut pent.

Jo lysere hår man har jo mindre sjanse er det for inngrodde hår.

• Liker 3
Skrevet

Neste gang du vokser:

La huden hvile en dag eller to. Etter voksing er du veldig øm der nede.

Skrubb huden med en fin skrubb eller vott hver 2.-3. dag. Når jeg skrubber bruker jeg en fra Exuviance og skrubber på tørr hud.

Nå har jeg egentlig gått bort fra skrubbingen og prøver ut Heel Repair fra Exuviance. Smøres på etter dusj hver 2.-3. dag. Den eksfolierer huden og skal løse opp propper. Det er ikke noe jeg har funnet på selv, det ble anbefalt av hudpleier min. :)

Ellers får du bare følge med, og prøve å klemme forsiktig ut skikkelig inngrodde hår.

Skrevet

^ Nå fanget du interessen min! :) Hvordan fungerer heel repair for deg? Kan den brukes andre steder enn på helene? Kan den hjelpe mot nupper på huden tror du?

Skrevet

^ Nå fanget du interessen min! :) Hvordan fungerer heel repair for deg? Kan den brukes andre steder enn på helene? Kan den hjelpe mot nupper på huden tror du?

Jeg syns det fungerer godt. Jeg har ikke vært spesielt plaget av nupper, så der kan jeg nesten ikke svare deg. Jeg har finere hud nedentil og færre inngrodde hår etter å ha startet med Heel Repair, og de inngrodde hårene er "annerledes" enn tidligere. Nå kan de nesten sammenlignes med hudormer syns jeg, altså at de er greie å klemme ut uten at det blir sår og ubehag.

Jeg kjøper min hos samme hudpleier som jeg vokser hos. Jeg tror det er noen nettsteder som selger Exuviance litt rimeligere enn i butikk. Den koster litt, men er veldig drøy og har mange bruksområder. Heler og føtter (selvsagt), tørr hud på albuer og knær, etter hårfjerning og jeg har også blitt anbefalt å benytte den på brystet, siden jeg har en tendens til å få en del kviser og uren hud der om sommeren. Jeg har også noen tørre hudområder som jeg sporadisk benytter den på, med godt resultat. Med andre ord et produkt som jeg er veldig fornøyd med! :)

Skrevet

Da skal jeg forsøke den :) Har litt problemområde på knærne, så håper at den kan hjelpe. Hvis den i tillegg kan hjelpe litt på nupper er jeg veldig fornøyd :)

Skrevet

Da skal jeg forsøke den :) Har litt problemområde på knærne, så håper at den kan hjelpe. Hvis den i tillegg kan hjelpe litt på nupper er jeg veldig fornøyd :)

Hvis du går til en ålreit hudpleier, kan det hende du får prøve den først. Hun jeg går til er ikke særlig vanskelig sånn, på den måten har jeg unngått bomkjøp.
Skrevet

Burde vel vurdere å gå til hudpleier ja, kunne trenge noen tips :) Takk for svarene :)

AnonymBruker
Skrevet

det er ikke mye å gjøre med det. Bare passe på at de vokser ut pent.

Jo lysere hår man har jo mindre sjanse er det for inngrodde hår.

Hvordan kan fargen på kroppshåret ha noe å si på innvokste hår? Jeg vet at dem som har veldig krøllete kroppshår rettere får innvokste hår enn dem som har rette kroppshår, men jeg har aldri hørt noe om at fargen avgjør dette?... Fint om du kan forklare mer, på forhånd takk. :-)

Anonymous poster hash: aea02...d66

Skrevet

Hvordan kan fargen på kroppshåret ha noe å si på innvokste hår? Jeg vet at dem som har veldig krøllete kroppshår rettere får innvokste hår enn dem som har rette kroppshår, men jeg har aldri hørt noe om at fargen avgjør dette?... Fint om du kan forklare mer, på forhånd takk. :-)

Anonymous poster hash: aea02...d66

Folk fra Asia, med tykkere og mørkere hår har lettere for å få inngrodde hår. Som indiere og pakistanere. Har flere venner fra den verdensdelen med ingrodde hår enn resten av vennene som vokser seg ikke har noe innvokste.

https://www.google.no/#sclient=psy-ab&q=inngrown+hair+dark+hair&oq=inngrown+hair+dark+hair&gs_l=hp.3...56810.62779.2.63020.23.23.0.0.0.0.181.3373.0j23.23.0...0.0...1c.1.18.psy-ab.Pw8yNMWUnAk&pbx=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.48340889,d.Yms&fp=85869e25a4190466&biw=1051&bih=915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...