AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Lurer på å begynne på p-stav. Grunnen til dette er fordi at jeg er i et fast forhold og vi har ikke planer om å få barn før om en del år.. Tenker da at p-stav kan være en løsning for jeg begynner å bli lei av p-piller. For tiden går jeg på cerazette og jeg er fornøyd med disse pillene. Jeg har tidligere gått på microgynom(?) og så byttet over til cerazette. Jeg merket ingen bivirkinger eller lignende, så jeg var veldig fornøyd. Jeg sluttet så på pillene for jeg var singel og jeg hadde ikke noen spesiell grunn til å gå på pillen. Nå har jeg altså begynt på cerazette igjen. Jeg har småblødninger her og der, litt "spotting", litt kviser her og der.. Og jeg har vondt i hodet HVER dag. Lurer på om dette er bivirkninger? Har aldri fått hodeverk da jeg gikk på samme pillen tidligere.. Har hørt at p-stav gjerne fungerer greit dersom man ikke har store bivirkninger om man bruker Cerazette? Har en kjæreste som har tilbydd seg å spleise på p-stav så jeg tenker at det er kanskje lurere å prøve p-stav enn å gå på billigere (både fordi det er mer varig og at det blir billigere over tid). Har googlet en del, men det kommer opp så mye forskjellig. Er så redd for at jeg skal ende opp med mensen i 1 år sammenhengende, masse kviser eller at jeg går en del opp i vekt..? Erfaringer? Tanker? Angrer du på at du tok p-stav eller vil du anbefale det videre? Er redd for å angre på at jeg tok den ettersom at det er dyrt når man er student.. Heeeelp me Anonymous poster hash: b0e66...054
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Jeg fikk satt inn p-staven min for noen måneder tilbake,og har stor tro på den enda. Har egentlig ikke hatt noen ubehageligheter, men jeg begynte å få "brunt blod" for en tre uker tilbake, etterhvert kom mensen og det har gått iallefall 10 dager nå. Ordner meg nok time til legen, må jo det om det fortsetter, kan være andre grunner også. Det er første mens siden jeg satte p-staven inn så jeg regner med det bare er noe som skjer i starten når kroppen holder på å venne seg til hormonene. Men ellers så har jeg ikke opplevd noen ubehageligheter enda, ingen kviser, endringer i humøret, endring i vekt og ingen hodepine. Anonymous poster hash: 0d501...ff2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 takk for svar ingen andre erfaringer? ts Anonymous poster hash: b0e66...054
Gjest Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har brukt p-stav i ca. syv år og er superfornøyd. Helt i førsten fikk jeg ikke noe mens med den ene, mens med den andre var det en mnd. eller to med spotting før det stabiliserte seg og ble regelmessig. Mensen kommer nå til fast tid og varer 3-5 dager. Vet også om noen som ikke får mensen i det hele tatt på p-stav. Kan ikke si jeg kan nevne noen bivirkninger annet enn at jeg får litt ømme pupper før mensen, noe jeg ikke har fått med p-piller eller minipiller, men det plager meg ikke. For meg som er surrehue er det utrolig deilig å ikke få panikk av å ha glemt en pille.
Gjest Keikolina Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Gjør det vondt å ta p stav? Er lei de jævla pillene nå. Glemmer de hele tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå