Gå til innhold

Myggestikk 7-8cm hevelse?

Fremhevede innlegg

Gjest lilliane
Skrevet

Fikk et par myggestikk på beina etter en søndagstur ved en innsjø i går. Disse er nå hovnet opp til store, røde områder ca 7-8cm i diameter. Det er ingen kul direkte, men punktet der jeg ble stukket er synlig på hvert myggestikk.

Er det noen som har erdaring med å reagere slik på myggestikk? Noen tips for hvordan håndtere det? Hele området svir og klør noe i h...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det innimellom.

Hvis du har allergitabletter liggende så ta en av dem, det kan hjelpe.

Anonymous poster hash: e6838...276
Skrevet

Jeg får også sånne stikk, er nok allergisk.

Som skrevet over; prøv med en allergitablett. Hvis du har ei mild kortisonsalve kan du smøre på det, hjelper mot kløe og hevelse.

Skrevet

Jeg opplever dette ofte. Pleier å smøre på litt Utrolig salve (google it), og det er veldig effektivt :)

Gjest lilliane
Skrevet

Økt til hevelse med diameter 10-11cm i løpet av dagen, fortsatt helt normalt? Har tatt zyrtec..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk og får som regel 7-8 cm store myggstikk, de blir også mer vonde enn kløende. Så store som du beskriver i siste innlegg har jeg derimot ikke opplevd før. Er du sikker på at det er myggstikk? Ikke knott, edderkopp av noe slag, maur??

Anonymous poster hash: f5618...da1
AnonymBruker
Skrevet

Mente klegg, vet ikke hvorfor jeg skrev knott. Men kleggbitt kan bli gigantiske

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok allergisk,jeg hovner også opp,men har lært meg å bruke allergitabeletter,så nå får jeg også bare slike små myggstikk som folk flest får. Min værste opplevelse var i Italia, da ene ankel/fot opp til kne hovnet opp, tenk elefantfot. Kunne bare glemme å få på sko, måtte til lege å få krykker og det var jæ***** vondt. Da hevelsen var på retur, da kom kløen, og det klødde inni h****** Aldri igjen, allergitabeletter er topp :)

Anonymous poster hash: 2d374...d35
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, vanlige reseptfrie allergitabletter vil ikke ha noe særlig effekt på så store hevelser, så abefaler deg å stikke til legen. Kanskje du får noen svar og en resept. Det kan være kjekt å ha til senere tilfeller også, den type stikk på for eksempel halsen kan være litt farlig.

Det kan også være at du har blitt stukket av mygg som bærer harepest, men tror det er vanligere i sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Slike hevelser får jeg også, av kleggstikk her hjemme i Norge eller av mygg i utlandet. Tar allergitabletter noen dager, og smører med eurax mot kløen. Stikkene hovner opp, blir varme, harde "kuler" og jeg kan få litt feber. Noen ganger væsker de før de trekker seg tilbake.

Anonymous poster hash: dbed1...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...