Gå til innhold

Skattepengene har komt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk de 25. juni i fjor, så jeg regner med jeg får de i dag i år også. :)



Anonymous poster hash: 43288...702
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det er en ting jeg synes er et utrolig merkelig fenomen: denne trangen til å spørre fremformå søke opp informasjon selv. Skatteetaten sine sider er ikke vanskelig å forstå, det er ikke dårlig/vanskelig språk og alt av frister, informasjon og lignende står i klartekst. Det å bli e-bruker er en helt enkel avkristning på Altinn - noe som selvsagt forutsetter at man logger seg på der en eneste gang for å se på selvangivelsen sin. I dag trenger man kun BankId for å logge på.

Så hva er det som gjør at så utrolig mange velger å spørre her, og ikke bare spørre, men grave om opplysninger som men helt utrolig vanvittig enkelt kan finne selv ved litt søk?

Det samme gjelder egentlig feriepenger.

Det er en utrolig mental latskap ute og går når man ikke kan lære seg å slå opp helt enkle ting. Det tar kortere tid å søke dette opp enn det tar å vente på svar her.

Se her: skriv inn altinn.no i din nettleser - du kommer hit: https://www.altinn.no/. Se hva som står der på første side, øverst: E-brukere i første pulje kan sjekke skatteoppgjøret sitt fra mandag 24.juni.

Et par linjer lenger ned: Bli E-bruker.

Alt dette før man har logget inn.

Etter at man har logget inn ser man med en gang om oppgjøret er kommet.

En del av spørsmålene her - hvorfor fikk jeg mindre, etc - er det KUN det lokale skattekontor som svare på.

Det er mye nytte i å lære seg å slå opp selv. Det får man bruk for i alle aspekter i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er litt sjokkert litt skuffet! I mars fikk jeg en forelæpigberegning av tilgodepenger på over 19000. Nå ser jeg på skatteoppgjøret at JEG må betale nesten 3000. Hva er det? Hvordan kan jeg vite hva de har gjort?



Anonymous poster hash: 23457...dd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man ser ikke når pengene kommer, blondie65. Noe som var spørsmålet til ts.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at all informasjon står på altinn.no så er det også alltid artikler om årets skatteoppgjør som man kan finne med et enkelt google-søk.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.11089405

Dersom du ikke leverte på papir, ikke er selvstendig næringsdrivende og ikke hadde endringer på selvangivelsen så er det 97% sikkert at du får pengene utbetalt 26. august, altså i morgen.



Anonymous poster hash: 20c6b...f84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at all informasjon står på altinn.no så er det også alltid artikler om årets skatteoppgjør som man kan finne med et enkelt google-søk.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.11089405

Dersom du ikke leverte på papir, ikke er selvstendig næringsdrivende og ikke hadde endringer på selvangivelsen så er det 97% sikkert at du får pengene utbetalt 26. august, altså i morgen.

Anonymous poster hash: 20c6b...f84

Hehe. Mente selvsagt 26. juni.

Fint å skrive feil dato når man skal frem med teskjeen og slutte å forvirre folk :fnise:

Anonymous poster hash: 20c6b...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Nei, man ser ikke når pengene har kommer, blondie65. Noe som var spørsmålet til ts.

Nei. TS stiller ingen spørsmål. TS skriver at oppgjøret har kommet og for e-brukere har det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei, man ser ikke når pengene har kommer, blondie65. Noe som var spørsmålet til ts.

Skal man se "når pengene HAR kommet" må man sjekke sin egen konto.

Mitt innlegg er på generell basis etter å ha lest hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Nei. TS stiller ingen spørsmål. TS skriver at oppgjøret har kommet og for e-brukere har det det.[/quotdet står da skattepengene i tittelen på denne tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man se "når pengene HAR kommet" må man sjekke sin egen konto.

Mitt innlegg er på generell basis etter å ha lest hele tråden.

Skal vi se "Når pengene kommer" skulle jeg skrive. Jeg har fått de ca 2 uker etter det.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått de i natt.

Sikker? Det høres rart ut. Alle medier, skatteetaten og alle sier at de kommer først den 26. Er du sikker? :klo:

Anonymous poster hash: 0d072...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Det høres rart ut. Alle medier, skatteetaten og alle sier at de kommer først den 26. Er du sikker? :klo:

Anonymous poster hash: 0d072...0d7

Ja, ganske sikker. Pleier også som regel å komme en dag før de skriver, nettopp fordi de ikke vil bli nedringt av folk som etterlyser pengene sine. Det kan jo dog variere fra bank til bank, hvor raskt du får pengene, Jeg har nordea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk de ikke i dag som regnet med, men kommer sikkert i morgen.



Anonymous poster hash: 43288...702
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg synes er et utrolig merkelig fenomen: denne trangen til å spørre fremformå søke opp informasjon selv. Skatteetaten sine sider er ikke vanskelig å forstå, det er ikke dårlig/vanskelig språk og alt av frister, informasjon og lignende står i klartekst. Det å bli e-bruker er en helt enkel avkristning på Altinn - noe som selvsagt forutsetter at man logger seg på der en eneste gang for å se på selvangivelsen sin. I dag trenger man kun BankId for å logge på.

Så hva er det som gjør at så utrolig mange velger å spørre her, og ikke bare spørre, men grave om opplysninger som men helt utrolig vanvittig enkelt kan finne selv ved litt søk?

For en stor del enig i det du skriver, men avkristning skal vel ikke være nødvendig selv om man vil bli e-bruker. :laugh:

Anonymous poster hash: 7bad6...206

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

For en stor del enig i det du skriver, men avkristning skal vel ikke være nødvendig selv om man vil bli e-bruker. :laugh:Anonymous poster hash: 7bad6...206

Auda, freudian slip. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle ønske jeg var blandt de heldige, men selv om jeg logger inn på Altinn står det ingenting om hva skatteoppgjøret mitt endte opp på. Gjorde endringer, men hadde håpet at jeg i det minste fikk vite i dag/imorgen hva jeg endte opp på. Når utbetaling kommer spiller ingen rolle.



Anonymous poster hash: 97bb9...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...