Gå til innhold

Vet ikke om jeg vil klare studiene..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har valgt et studie, som jeg tror absolutt er noe for meg. Det utdanningen gir deg og hva man kan jobbe med i ettertid virker kjempespennende, og det er faktisk det eneste jeg kunne tenke meg.

Problemet er at noen av emnene man må igjennom i løpet av studieløpet, er realfag.

Jeg var middelmådig i noen realfag, og slet en del i andre realfag på videregående. Derfor skremmer det meg å måtte gå gjennom realfag på universitetsnivå.

Er det noen som har trodd at "Dette emnet kommer jeg aldri til å klare", men så gikk det fint allikevel?

Eller har noen oppmuntrende ord?

Kjenner jeg gruer meg til å begynne og studere, når jeg ikke vet om jeg klarer å komme meg gjennom studiene :( Men det er jo det eneste jeg har lyst til å holde på med også.



Anonymous poster hash: 138b5...83c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gruet meg til statistikken som fulgte med bacheloren min. Jeg er HELT blåst når det kommer til matte. Jeg skjemmes faktisk litt. Jeg slet med den y-matten jeg hadde på vgs(aner ikke om det heter det samme nå, men var den enkle matten). Jeg strøk 2 ganger før jeg så berget meg med et nødskrik på 3 forsøk:P Men er noe helt annet på universitetet, måten man jobber på. Endte opp med C i statistikk, er jo ikke helt det samme som matte, men inneholdt jo selvsagt noen matte-elementer. Så om dette er det du drømmer om; GO FOR IT! Jobb hardt så ordner deg seg:)



Anonymous poster hash: 831f7...a55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjør det beste ut av det, husk målet ditt! Og bruk seminarene og veiledningen til det fulleste. Finn det som funker for deg og ikke vær redd for å spørre og søke hjelp.

Gruer du deg så fælt, så bryr du deg da i hvertfall, så du har da et godt grunnlag. At det kan bli litt vanskeligere for deg enn for mesteparten betyr bare at du må sette av litt ekstra tid og innsats til nettopp de fagene. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du greier det! Du har en helt annen motivajon på universitetet enn på vgs. På universitetet har du jo valgt å studere til noe du vil bli, og da biter man tenna sammen og kommer seg gjennom de kjipe fagene også. Noe må man jobbe beinhardt med for å klare, og da er mestringsfølelsen ekstra stor når man gjør det. For mg har det alltid hjulpet å tenke at "mange andre har klart det før meg. Kan de, kan jeg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det! Jeg er utrolig dårlig i matte og gikk ut med 2 på vgs. Hadde økonomi på høgskolen og gruer meg enormt. Endte med at jeg klarte å få B på eksamen! Jeg som ikke kan regne 2+2 omtrent. Man får en ny lyst og motivasjon når man studerer til noe man ønsker å bli! Lykke til og ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntrende ord :)



Anonymous poster hash: 138b5...83c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...