AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg meldte meg inn i elixia treningssenter for snart to uker siden. Jeg bandt meg opp for 12 mnd. veldig spontant og lite gjennomtenkt. ser jo nå at økonomien ikke tillater det. Gjelds kjøpsloven her ang 14 dagers angrerett? Anonymous poster hash: 1c6e6...672
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Vet ikke om dette regnes som kjøp utenfor fast utsalgssted, i så fall kan du ta en titt på angrerettloven. Det er uansett ikke kjøpsloven som gjelder, det har den ikke gjort siden 2002. Det er forbrukerkjøpsloven som gjelder når privatpersoner kjøper noe av en profesjonell aktør som Elixia. Den loven gir forbruker mye større rettigheter enn kjøpsloven gjør. Likevel er det ingen generell rett til å gå tilbake på inngåtte avtaler, uansett hvor mye man måtte angre.Anonymous poster hash: f502c...5f7
Armitage Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Man har ikke angrerett om man inngår avtalen på treningssenteret. Kun om man har blitt tilbudt medlemsskap utenfor "fast utsalgssted", som f.eks ved en stand på et kjøpesenter o.l. Om du har meldt deg inn via internett så vet jeg ikke hva som gjelder. Endret 23. juni 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 tro om det finnes noen smutthull for å få sagt opp avtalen... noen som vet? Anonymous poster hash: 1c6e6...672
Guybrush Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Nei. Du må isåfall overbevise dem. Få noen andre til å ta over for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 tro om det finnes noen smutthull for å få sagt opp avtalen... noen som vet? Anonymous poster hash: 1c6e6...672 Nei. Studerer dette, så jeg er rimelig sikker. Det er mange som tror man har rett til å angre på alle kjøp, men det er bare en misforståelse. Man har angrerett bl.a. på salg utenfor fast utsalgssted, men ikke kjøp i butikk (her Elixias lokaler). Noen butikker gir deg en angrerett, men da er det i så fall bare noe du får av dem, ikke noe du har etter loven. Om ikke dette er nevnt her, har du ingen rett til å angre. Så: Så lenge dette ikke er salg utenfor fast utsalgssted, som både Armitage og jeg nevnte over her, er det ingen mulighet til å komme fri fra avtalen utover å komme til enighet med selger om det. Utgangspunktet er at avtaler skal holdes, rett og slett, og så lenge selger hverken har truet/presset deg eller gitt deg uriktige opplysninger er det dessverre ingen muligheter for å komme seg unna. Anbefaler deg å prate med Elixia, forklare situasjonen og be pent om å slippe unna mot at du betaler for en måned eller tre.Anonymous poster hash: f502c...5f7
Gjest navnelapp Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Har du ein sjukdom kan du få legeerklæring på at du ikkje må trene, eller så kan du melde flytting, då skal dei la kontrakten bli sagt opp. elles trur eg ikkje du kjem unna. Angrerett gjeld som fleire seier over her berre når ein handlar ein annan plass enn der treningssenteret er.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Tro om det går an å melde flytting til en plass hvor de ikke har elixia. jeg har familie i nord og bodde der for to år siden. de har ikke elixia senter der. jeg kan jo melde flytting, vise flyttemld, så endre tilbake igjen etter en stund eller? Anonymous poster hash: 1c6e6...672
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå