Gjest Hyssingen Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hva kan jeg bruke det til? Syns det er veldig godt på pizza, men jeg har ikke sjans til å bruke en hel sånn ball på en pizza, så jeg får alltid en del til overs. Og hvordan er det best å oppbevare den etterpå?
skruf Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Veldig godt med mozarella og tomatsalat! Kutt opp mozarellaen i skiver, og tomat i skiver, og legg opp bortover på et fat annenhver med tomat og mozarella. Strø over ferske basilikumblader, og ta noen runder med pepper og salt-kverna:) Kan spise det sånn som det er, eller ta det på brødskive, knekkebrød, rundstykke... 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ostesmørbrød sammen med tomat og urter, helst ferske. Nam! Anonymous poster hash: 2f0de...4df
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Varm sandwich med tomat, salat, bacon og mozarella. Ev med avokado. Nam! Kan også bare rive/kappe den i biter og hive den i salaten. Jeg oppbevarer den bare i en liten skål med plastfolie i kjøleskapet. Prøv å ta minst mulig i den og bruk helt ren kniv etc for å holde den ren. På mitt mest glemske har den stått i en uke før jeg tenkte "oi, mozarellaen!" Den var fortsatt ok, men ble varmebehandlet før jeg spiste den. Anonymous poster hash: a7af1...372
Gjest Snyltefluen Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Her blir det somregel brukt enten på pitapizza eller i pitabrød med masse salat.
Gjest Hyssingen Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Her blir det somregel brukt enten på pitapizza eller i pitabrød med masse salat. Pitabrød med mozzarella og salat høres supert ut!
Scherbatsky Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 (endret) For å oppbevare den: Det går fint å legge den i en boks med lokk, og ha olivenolje f.eks under, over og evt mellom. Bakepapir også hvis du har. Endret 25. juni 2013 av Scherbatsky
Upadiela Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Spiser den som den er... Hehe, har bodd litt i Italia, og der var det sånne små knuter av mozarella, litt sånn her: http://www.quotidianodipuglia.it/MsgrNews/HIGH/20120507_mozzarella_nodini.jpg, som man spiste med kniv og gaffel. Utrolig godt!
Gjest Hyssingen Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Har kjempelyst til å prøve å lage mozzarellasticks, men jeg er livredd for varm olje. Jeg er fryktelig klønete, så jeg hadde endt opp uten hud om jeg skulle prøve meg på å fritere noe i olje. Noen som vet om det går an å steke sticksene istedenfor å fritere dem, eller vil ikke smulene henge fast da?
Rotemor Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Veldig godt med mozarella og tomatsalat! Kutt opp mozarellaen i skiver, og tomat i skiver, og legg opp bortover på et fat annenhver med tomat og mozarella. Strø over ferske basilikumblader, og ta noen runder med pepper og salt-kverna:) Kan spise det sånn som det er, eller ta det på brødskive, knekkebrød, rundstykke... ...evt ha på litt olivenolje. Nam!
skruf Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 ...evt ha på litt olivenolje. Nam! Olivenolje glemte jeg:) Balsamico er også godt på!
Rotemor Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Olivenolje glemte jeg:) Balsamico er også godt på! Blande de to og drysse over. *løper til Kiwi* 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå