Gå til innhold

Mozzarella

Fremhevede innlegg

Gjest Hyssingen
Skrevet

Hva kan jeg bruke det til?

Syns det er veldig godt på pizza, men jeg har ikke sjans til å bruke en hel sånn ball på en pizza, så jeg får alltid en del til overs.

Og hvordan er det best å oppbevare den etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig godt med mozarella og tomatsalat!

Kutt opp mozarellaen i skiver, og tomat i skiver, og legg opp bortover på et fat annenhver med tomat og mozarella. Strø over ferske basilikumblader, og ta noen runder med pepper og salt-kverna:)

Kan spise det sånn som det er, eller ta det på brødskive, knekkebrød, rundstykke...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ostesmørbrød sammen med tomat og urter, helst ferske. Nam!

Anonymous poster hash: 2f0de...4df
AnonymBruker
Skrevet

Varm sandwich med tomat, salat, bacon og mozarella. Ev med avokado. Nam! Kan også bare rive/kappe den i biter og hive den i salaten.

Jeg oppbevarer den bare i en liten skål med plastfolie i kjøleskapet. Prøv å ta minst mulig i den og bruk helt ren kniv etc for å holde den ren. På mitt mest glemske har den stått i en uke før jeg tenkte "oi, mozarellaen!" Den var fortsatt ok, men ble varmebehandlet før jeg spiste den. ;)

Anonymous poster hash: a7af1...372
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Her blir det somregel brukt enten på pitapizza eller i pitabrød med masse salat.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Her blir det somregel brukt enten på pitapizza eller i pitabrød med masse salat.

Pitabrød med mozzarella og salat høres supert ut!

Skrevet (endret)

For å oppbevare den: Det går fint å legge den i en boks med lokk, og ha olivenolje f.eks under, over og evt mellom. Bakepapir også hvis du har.

Endret av Scherbatsky
Gjest Hyssingen
Skrevet

Har kjempelyst til å prøve å lage mozzarellasticks, men jeg er livredd for varm olje. Jeg er fryktelig klønete, så jeg hadde endt opp uten hud om jeg skulle prøve meg på å fritere noe i olje.

Noen som vet om det går an å steke sticksene istedenfor å fritere dem, eller vil ikke smulene henge fast da?

Skrevet

Veldig godt med mozarella og tomatsalat!

Kutt opp mozarellaen i skiver, og tomat i skiver, og legg opp bortover på et fat annenhver med tomat og mozarella. Strø over ferske basilikumblader, og ta noen runder med pepper og salt-kverna:)

Kan spise det sånn som det er, eller ta det på brødskive, knekkebrød, rundstykke...

...evt ha på litt olivenolje. Nam! :)

Skrevet

...evt ha på litt olivenolje. Nam! :)

Olivenolje glemte jeg:)

Balsamico er også godt på!

Skrevet

Olivenolje glemte jeg:)

Balsamico er også godt på!

Blande de to og drysse over.

*løper til Kiwi*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...