Pinnedyr Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Flåtten har vært på i mer enn 24 timer uten at jeg merket den. Hvorfor klør det? Jeg har aldri klødd på flåttbitt før. Det småsvit når jeg klør på det. Det er bare i rykk og napp at det klør. Endret 23. juni 2013 av Pinnedyr
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Hvordan merker jeg at jeg er smittet? Det vanligste er et rødt utslett, ofte som en rund ring med lysere midtparti rundt flåttens bittsted. Det kommer noen dager, av og til uker, etter at man hadde flåtten på seg. Utslettet brer seg utover og kan ligne litt på «ringorm» - det vil si et sopputslett. Utslettet forsvinner etter noen uker. Vanligvis klør det ikke. Risiko for overføring av Borrelia-bakterien, og dermed få sykdommen, er størst hvis flåtten har sittet på huden over 24 timer. Det gjelder derfor å få den bort så snart som mulig. Jeg ville kanskje tatt meg en tur til legen om jeg var deg da. Anonymous poster hash: 0b2a3...1f9
Gjest Inggolf Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Kjenner du deg igjen og/eller finner du noen svar i noe som er skrevet i denne artikkelen eller? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=193242
Pinnedyr Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2013 Kjenner du deg igjen og/eller finner du noen svar i noe som er skrevet i denne artikkelen eller?http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=193242 Jeg kjenner bare igjenn at det klør og svir litt når jeg klør på det. Men det klør ikke hele tiden, bare en gang i blandt. Akkurat nå klør det ikke.
Gjest Inggolf Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Jeg kjenner bare igjenn at det klør og svir litt når jeg klør på det. Men det klør ikke hele tiden, bare en gang i blandt. Akkurat nå klør det ikke. det er bedre å spørre fem ganger for mye enn en gang for lite, så jeg synes virkelig du bør ringe legen din i morgen tidlig. Det er ikke noe vits å ta noen sjangser når det gjelder flåttbitt synes jeg..
Gjest Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Jeg synes det ser helt normalt ut, og kløe er også vanlig uten at det er noe farlig. Se det an litt til du. Går nok fint. 1
Gjest Flare Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Er du usikker, ta turen til legen. Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite, det er da det går galt vet du! Hadde et flåttbitt selv for noen år siden, bittområdet ble rødt og klødde veldig. Jeg var helt sikker på at det ikke var noe men mamma tvingte meg med til legen. Det var ett eller anna galt der som jeg ikke husker nå i farta, men endte hvertfall med en 14-dagers tabelettkur(de smaker jævlig, bare sier det). Jeg ble ganske glad for at ho tvingte meg med i ettertid, tenk hvis... Så ta turen, bare i tilfelle! Endret 23. juni 2013 av Flare
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå