Gå til innhold

Noen som er stødige i poengregning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål rundt poengregning i forbindelse med høyere studier. Jeg har fulgt opp tre fag fra samfunnsfag/språklinja, henholdsvis engelsk, kommunikasjon og kultur og sosiologi / politikk og menneskerettigheter.

Jeg har nå tatt opp kjemi 1 og ønsker å bytte ut ett av de tre nevnte fag til fordel for kjemien. Kan jeg gjøre dette? Velger jeg i så fall selv hvilket fag jeg vil bytte ut..?

For å være mer spesifikk, så har jeg karakteren 5 både i standpunkt og på eksamen i politikk og menneskerettigheter, mens jeg har 6 i kjemi. Hvis jeg bytter disse fagene med hverandre ... Forsvinner begge femmerne til fordel for den ene sekseren?

Takk for svar!!! :-)



Anonymous poster hash: ea2aa...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ta bort et fag, da det trakk ned snittet mitt og jeg hadde nok fag fra før av, men fikk beskjed om at det ikke gikk.



Anonymous poster hash: 0107a...c85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ta bort et fag, da det trakk ned snittet mitt og jeg hadde nok fag fra før av, men fikk beskjed om at det ikke gikk.

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: ea2aa...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ta bort et fag, da det trakk ned snittet mitt og jeg hadde nok fag fra før av, men fikk beskjed om at det ikke gikk.

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Det går, men man må passe på å oppfylle kravene til vitnemål. Du må ha fordypning innenfor ditt programfelt (2 fag, f.eks. kjemi 1 + 2 og fysikk 1 + 2) Du må ha nok matematikk. Fellesfagene kan aldri fjernes (med mindre du søker 23/5, da kan du fjerne geografi, gym, fremmedspråk, religion).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går, men man må passe på å oppfylle kravene til vitnemål. Du må ha fordypning innenfor ditt programfelt (2 fag, f.eks. kjemi 1 + 2 og fysikk 1 + 2) Du må ha nok matematikk. Fellesfagene kan aldri fjernes (med mindre du søker 23/5, da kan du fjerne geografi, gym, fremmedspråk, religion).

Hehe, jeg mistenkte at jeg ble løyet til av noen som ikke gadd å forandre vitnemålet mitt. Det var bare et valgfag som jeg tok for det var gøy.

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: ea2aa...1be

Det lurte jeg også på. Det var et valgfag med en time i uka som jeg ikke hadde trengt å ta. Fikk beskjed om at det måtte være der..

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lurte jeg også på. Det var et valgfag med en time i uka som jeg ikke hadde trengt å ta. Fikk beskjed om at det måtte være der..

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Se på vitnemålet ditt, der det står "omfang". Hvilket tall har du der (skal være godt over 2000).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det være litt av hvert som har skjedd egentlig. Men vanligvis skal du:

ha 6 programfag. 2x2 i fagsamme område + 2 "frie" feks. 1kj&2kj, 1fys&2fys, sosiologi og engelsk feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på vitnemålet ditt, der det står "omfang". Hvilket tall har du der (skal være godt over 2000).

Jeg hadde ikke trengt faget som sagt.

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trengt faget som sagt.

Anonymous poster hash: 0107a...c85

Hvilket tall står det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...