tom1986 Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Par ting jeg har lagt merke til: -mange jenter er svært negative til generaliseringer og dømmende kommentarer. Hvor ofte ser man ikke jenter skrive "du generaliserer nå!" eller "hvis du ikke har noe positivt å si, trenger du ikke si noe i det hele tatt!". -Mange jenter er svært ofte redd. Som mann kan jeg med hånden på hjertet si at jeg kan aldri huske å ha vært oppriktig redd. Men jenter virker å være redde jevnlig. Må være slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Nå er vel du ganske ulik de fleste menn da.. Sånn som jeg har forstått av dine tidligere uttalelser. Anonymous poster hash: 6ad41...658 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Kanskje vi hadde sluttet å snakke om generaliseringer om du hadde sluttet å generalisere. Anonymous poster hash: 3f7fe...d46 7
Gjest JakeGreen Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Jeg blir vel beskyldt for å diskriminere nå, men jenter er generelt veldig søte.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Jeg blir vel beskyldt for å diskriminere nå, men jenter er generelt veldig søte. Den typen diskriminering er veldig OK. Så hyklersk har jeg lov til å være. Nemlig. Anonymous poster hash: 3f7fe...d46 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Kanskje vi hadde sluttet å snakke om generaliseringer om du hadde sluttet å generalisere.Anonymous poster hash: 3f7fe...d46 Det går ikke an å diskutere grupper eller politikk uten å generalisere. Å skulle diskutere alt på individ nivå er helt meningsløst.Anonymous poster hash: e214d...87a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Det går ikke an å diskutere grupper eller politikk uten å generalisere. Å skulle diskutere alt på individ nivå er helt meningsløst.Anonymous poster hash: e214d...87a Man kan generalisere, men ikke på måten som blir gjort her inne. Her kommer folk med "fakta" og så skal de diskutere ut i fra dette. Som for eksempel når det blir presentert som fakta at alle kvinner er parasitter: "Hvorfor er alle kvinner parasitter?" Hvordan skal man svare på dette når selve utgangspunktet (er kvinner parasitter?) er det som burde bli diskutert? Anonymous poster hash: 6ad41...658 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Det går ikke an å diskutere grupper eller politikk uten å generalisere. Å skulle diskutere alt på individ nivå er helt meningsløst.Anonymous poster hash: e214d...87a Kverulering pleier heller ikke å føre til en riktig diskusjon. Det er en forskjell på å generalisere ut ifra statistikk og fakta, og en sneversynt bitterpikks generaliseringer. Anonymous poster hash: 3f7fe...d46 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 1. Generaliseringer og dømmende kommentarer har liten nytte og er ofte negativt. 2. Jenter har ofte større/bedre grunn til å bekymre seg eller være redd enn menn. Anonymous poster hash: 460c7...77b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 1. Generaliseringer og dømmende kommentarer har liten nytte og er ofte negativt. 2. Jenter har ofte større/bedre grunn til å bekymre seg eller være redd enn menn.Anonymous poster hash: 460c7...77b 1. Generaliseringer har liten nytte? Hvorfor tror du f.eks menn og kvinner er delt i to klasser i idretten? 2. Dette er jo en generalisering... Hvor dum går det an å bli..Anonymous poster hash: e214d...87a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Resonnementet ditt er en tankefeil. Grunnen til at du mener jenter ikke liker generalisering er at du er inne på et forum med en overvekt av jenter og generaliserer rundt jenter. Hadde du gått på et forum med en overvekt av menn og kommet med en veldig generaliserende påstand om menn så hadde du fått nøyaktig samme respons av dine venner med penis. Når generaliseringene dine i tillegg er statistisk sett ugyldige og samtidig svært nedlatende så trenger man ikke være et sosialt geni for å skjønne hva reaksjonene blir. Jeg foreslår at du tester teorien min ved å besøke et mannedominert forum og stiller et spørsmål a la "hvorfor voldtar alle menn?" eller "hvorfor er alle menn dårlige fedre?". Du kan jo også gå på religiøse fora og spørre hvorfor alle muslimer er terrorister, alle jøder er griske og alle katolikker er pederaster. Du vil fort innse at det å ikke like generaliseringer ikke er knyttet til kjønn, særlig ikke når de er negativt ladet. Da har du jo faktisk gått bort fra vanlige generaliseringer og beveget deg mot pisspreik og frekkheter, og du skal være bra dum om du ikke skjønner at det irriterer folk Anonymous poster hash: f3494...3c1 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå