Gå til innhold

Seruquel som sovemedisin?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk på Seruquel i 4 år som gjorde at jeg ble dårlig (svimmel og veldig kvalm) og sovnet av dette.. Tragisk medisin spør du meg. Hadde en psyke som svingte veldig. gikk på 200 mg!! Flere som synes det er en dritt medisin? Flere som gikk opp i vekt og som ble deprimert?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en helt fin medisin, jeg. Helt klart kraftige saker, og det er vel ingen som får det som første alternativ når de sliter med å sovne, men det er ingenting som fungerte så bra for søvnløshet som Seroquel. Den var helt fantastisk på søvn.

Jeg opplevde vektøkning, men det hadde jeg den gang bare godt av, og vekten stabiliserte seg da jeg nådde en BMI på lavt 20-tall. Depresjon opplevde jeg ikke, men så var også depresjon noe av det jeg ble behandlet for den gang, så det er vanskelig å vite hva som ledet til hva og hva som ville skjedd om jeg bare tok Seroquel uten annen behandling.

Anonymous poster hash: c6dfa...aa0

Skrevet

Serquel blir etter all sannsynlighet forbudt innen fem til ti år. Snart vil cannabis blir det nye foretrukne folkemedisinen slik den en gang var. På 1900-tallet var over halvparten av alt som ble solgt på apoteket cannabis.

Men det var en ganske annen tid, - den gangen det var kokain i colaen!

Skrevet

I mitt tilfelle av Seruquel var søvn siden jeg har hatt søvnproblemer i mange år. Og jeg gikk på det fikk hjertebank og sikkelig dårlig med sovnet. men etterhvert begynte jeg å lure på om dette virkelig var bra til kroppen. Lite oppfølging av blodspeil osv.. så i fjor spurte jeg om å slutte. noe som resulterte i utprøving av andre preparater.. Så krevde jeg å få tilbake Seruquel og satse på at det gikk greit for sovnet jo faktisk. men da var det ikke så lett å få de tilbake så ga opp . sikkert mye grunnet historier om selvmord og bla Seruquel innblandet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Seroquel er et antipsykotikum. Det står ingenting under indikasjoner at det også er et middel mot søvnløshet. Det var vel ikke derfor dere fikk det?

Skrevet

Seroquel er et antipsykotikum. Det står ingenting under indikasjoner at det også er et middel mot søvnløshet. Det var vel ikke derfor dere fikk det?

Er det ikke vanlig at det er en del bivirkninger når det kommer til antipsykotika, sånn som trøtthet, overvekt, slapphet og mangel på initiativ?

Broren min gikk på det der, han ble jo helt rar.

Skrevet

Seroquel er et antipsykotikum. Det står ingenting under indikasjoner at det også er et middel mot søvnløshet. Det var vel ikke derfor dere fikk det?

Jeg fikk det fordi man sovnet av de... Fordi det var en virkning... Men det er ikke sovemedisin, absolutt ikke

Skrevet

Er det ikke vanlig at det er en del bivirkninger når det kommer til antipsykotika, sånn som trøtthet, overvekt, slapphet og mangel på initiativ?

Broren min gikk på det der, han ble jo helt rar.

Tror nok det..

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg fikk det fordi man sovnet av de... Fordi det var en virkning... Men det er ikke sovemedisin, absolutt ikke

Unnskyld at jeg spør igjen, men fikk du disse mot søvnløshet spesifikt? Jeg vet at mange medikamenter kan ha flere indikasjoner, men som jeg skrev, faller ikke søvnproblemer under denne.

Skrevet

Unnskyld at jeg spør igjen, men fikk du disse mot søvnløshet spesifikt? Jeg vet at mange medikamenter kan ha flere indikasjoner, men som jeg skrev, faller ikke søvnproblemer under denne.

Hovedsak for stemmehøring, men hjalp ikke på det, men siden jeg sovnet av de sa de at jeg kunne ta de for det, jeg ble jo kjempe dårlig av de

Gjest Eurodice
Skrevet

Hovedsak for stemmehøring, men hjalp ikke på det, men siden jeg sovnet av de sa de at jeg kunne ta de for det, jeg ble jo kjempe dårlig av de

Merkelig at du ikke fikk innsovnings- eller sovetabletter isteden og heller andre midler mot sykdommen, da. Men leger vet vel hva de gjør :). Går det bra med deg nå?

Skrevet

Merkelig at du ikke fikk innsovnings- eller sovetabletter isteden og heller andre midler mot sykdommen, da. Men leger vet vel hva de gjør :). Går det bra med deg nå?

Med meg går det absolutt ikke bra nå, men det har sine sammensatte grunner. Fikk imovane, gikk på de fast i flere mnd, kjempeavhengig. måtte kutte de ut og fikk abstinenser, fikk de igjen, og nå har jeg sluttet...

Gjest Blomst83
Skrevet

Går på seroquel,og er ikke enig i at det er en dritt medisn.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har gått på seroquel i to år. Fikk medisinene kun for å sove dypere. Funket veldig bra i begynnelsen men fikk enorme cravings og la på meg over ti kilo. Følte etterhvert at medisinene styrte livet mitt, Jeg måtte legge meg klokka ti hver dag for å ikke være en zombie på jobb.glemte jeg å ta de ødela det hele dagen etterpå.

seroquel er veldig heftige medisiner som jeg anbefaler at du bare hiver i søpla.



Anonymous poster hash: 64895...311
Skrevet

Seruquel er ikke en dritt medisin,den hjelper meg fra tankekjør og insomnia og passer på så jeg ikke får psykose under manier .

Skrevet

Jeg går på 800mg, men da av andre årsaker enn søvn. For å få sove må jeg ta andre medisiner i tillegg. Jeg liker seroquel, for den er stemningsstabiliserende.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg spør igjen, men fikk du disse mot søvnløshet spesifikt? Jeg vet at mange medikamenter kan ha flere indikasjoner, men som jeg skrev, faller ikke søvnproblemer under denne.

Det er relativt vanlig å gi seroquel for søvn. Jeg har fått mange forskjellige medisiner som ikke er sovemedisiner for søvn, f.eks. antihistaminet vallergan, antipsykotikumene seroquel, truxal, nozinan og abilify, samt antidepressivaen remeron. Noen av disse har søvnproblemer som indikasjon, andre ikke.

Anonymous poster hash: 00987...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Bipolar og syns denne medisinen virker bra for meg, i kominasjon med Cipralex. Men innkjøringsperioden: huttetu. Gikk rundt med "heroienknekk" i beina etter jeg hadde tatt dem om kvelden i mange måneder. Svimte nesten av til tider. Så kraftige saker ja. Nå blir jeg kun trøtt som bivirkning. Ingen vektoppgang.



Anonymous poster hash: 465df...70a
AnonymBruker
Skrevet

kominasjon - kombinasjon

heroinknekk

;)



Anonymous poster hash: 465df...70a
Skrevet

Jeg har depresjon og en av tablettene jeg bruker er seroquel. Den får meg til å klare å sovne og til å sove lenge nok. Syns de fungerer ganske bra, og bruker bare 25 mg akkurat nå. Har ikke gått opp i vekt, snarere tvert i mot - har faktisk gått ned fire kg. Var normalvektig fra før av, men det gjør ikke noe at de kiloene har forsvunnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...