Gå til innhold

Når er det rushtrafikk i Oslo sentrum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøre rett gjennom byen en gang morgen mellom 8 og 16 med flyttelass (mellom frogner og grønland). Ikke kjent i Oslo trafikken og kjører ikke stor bil så ofte, så vil helst unngå mye trafikk.

Når er det roligst i trafikken i sentrum?

Og hva er egentlig reglene med trikken? Skjønner at vi har vikeplikt for trikken, gjelder det uansett - ser man en trikk er det bare å stoppe til den forsvinner?

Anonymous poster hash: 97ecc...232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rushet er vanligvis fra 07-09 og 15-17, med noe variasjon ved ulykker og før ferier/langhelger. Kjører du mellom 10 og 14 er du ganske safe.

Vikeplikt for trikken gjelder enten den kommer fra din høyre eller venstre i vanlige kryss, du kan kjøre så lenge du ikke hindrer den eller tvinger den til senke å farten. I lyskryss følger både du og den grønt/rødt.

Anonymous poster hash: 7a1b4...6dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar, da satser vi på å få unngjort flyttingen mellom 10-14 :) Også får jeg passe meg for trikken :)

Det er ikke tilfeldigvis noen som vet om noe major veiarbeid og omgjøringen i sentrum akkurat nå, eller om det finnes noe kart over hvor det er veiarbeid evnt? Skal låne bil også, så blir kjøring fra bislet, til frogner, til anker, til carlberner, til anker og tilbake til bislet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom frogner og grønland ja da hadde jeg helt klart kjørt operatunnelen. Da slipper du det trikkestyret og være i rushtrafikk.

Husk at midt i operatunnelen, ligger det to fotobokser som ser ut som to anonyme grå sikringsbokser, det er lureri og landveisrøveri fra staten, hold fartsgrensa.

Fra frogner så kjører du inn til E-18 enten ved bygdøy (ikke kjør lengre, da må du betale bom ved skøyen), eller ned mot sentrum, og kjør inn ved victoria terrasse inngangen til operatunnelen!

Kjør ut av operatunnelen lenge før du når ryen eller vålerenga, aller helst før bjørvika, altså når du er i operatunnelen så velg avkjørselen som heter sentrum øst. Grønland ligger jo rett bak bussterminalen ved oslo s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjører du utenom rushet går det greit de fleste steder de arbeider nå, men jeg hadde vært forsiktig med Majorstua pga byggingen i Bogstadveien. Denne sperrer halve Majorstua på langs, og det er ikke ordentlig skiltede omkjøringer. Dersom du skal mellom Frogner og Bislet er det bedre å kjøre Kirkeveien/Suhms gate/Pilestredet. (se på google maps, hvis du ikke kjenner gatene.) Da kommer du rett på Bislet bilutleie, dersom det er dit du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører du utenom rushet går det greit de fleste steder de arbeider nå, men jeg hadde vært forsiktig med Majorstua pga byggingen i Bogstadveien. Denne sperrer halve Majorstua på langs, og det er ikke ordentlig skiltede omkjøringer. Dersom du skal mellom Frogner og Bislet er det bedre å kjøre Kirkeveien/Suhms gate/Pilestredet. (se på google maps, hvis du ikke kjenner gatene.) Da kommer du rett på Bislet bilutleie, dersom det er dit du skal.

Hun skulle til grønland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle tips, kom meg helskikket igjennom byen og unngikk trikkene med tunnelkjøring :) Eneste plassen det var kø og trafikk var opp fra Sars gate til Carl Berner. Ikke noe fan av å kjøre i ukjent storby med lånt bil som er dobbelt så stor som til vanlig, men det gikk heldigvis smertefritt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun skulle til grønland.

Jeg svarte ut fra denne kjøreruta, hvor det eneste potensielle problemet jeg så var mellom bislet/frogner:

Skal låne bil også, så blir kjøring fra bislet, til frogner, til anker, til carlberner, til anker og tilbake til bislet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...