Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10117657 Jeg ønsker Snowden hjertelig velkommen hit i hvert fall. Jeg tror det er mange her i Norge som vil takke denne mannen, og Norge er da bedre enn Moskva, ikke vondt ment ovenfor russerene. Hvis jeg hadde hatt mye penger, type massemillionær og med innflytelse så hadde jeg gitt han bolig her og sørget for arbeid for han. Er det noen andre som ville gjort det samme? Mannen fortjener en belønning for det han har gjort. Nå kan det jo hende at Snowden har en liten formue fra før, det vet jeg ikke, men hvis han ikke har så mye penger, så håper jeg det er noen der ute som enten personlig donerer et stort beløp, eller starter en innsamlingsaksjon.
Cuckold Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg er ikke negativ til tanken, men det er jo ikke sikkert Snowden foretrekker Norge fremfor Moskva. Han bor i dag i Hong Kong og hvis mannen er et storbymenneske er jo Moskva unektelig mer av en megametropol enn Oslo. Dessuten er Russland en stormakt med interesse av å markere at man ikke lar seg diktere av USA, mens Norge er et lite land som er avhengig av USA. Hvis vi ser litt tilbake i historien fikk f.eks ikke Trotskij bli i landet når han flyktet fra Stalin, men måtte flykte videre og endte sitt liv i Mexico, drept av en spansk kommunist som trolig var sovjetisk agent. Grunnen til at Trotskij ikke fikk bli i Norge var offisielt at han angivelig hadde brutt betingelsen for opphold ved å drive politisk virksomhet, mens det i virkeligheten var på grunn av sterkt sovjetisk press. En stormakt kan oppleves å være litt tryggere i forhold til å motstå slikt press. Det spørs om Norge ikke er mer ideell destinasjon for økonomiske lykkejegere og velstandsflyktninger enn for reelle politiske flyktninger. I hvert fall når flyktningene er på rømmen fra stormakter eller supermakter. Endret 23. juni 2013 av Cuckold 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Cuckold har gode poenger, så jeg nøyer meg bare med å si at jeg gjerne skulle ha latt Snowden bo i kjellern min om jeg hadde hatt en Anonymous poster hash: e6d8c...96b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Nå er det spennende, tror dere USA vil klare å få fatt i han før han kommer til sin endelige destinasjon? Denne flukten som nå skjer vil det garantert bli laget en film om i framtiden. Anonymous poster hash: 2a1b1...aa4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Verden er snudd på hodet når en person drar til Russland for å komme seg bort fra forfølging fra USA... Anonymous poster hash: 15a8d...ea9 2
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Håper han kommer seg til Equador eller hvor han enn måtte få asyl, før USAs klør får tak i ham. USA viser her at de er så langt fra demokrati og ytringsfrihet som det er mulig å komme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå