Gå til innhold

Prostitusjon: Vi vil ikke se det!

Fremhevede innlegg

Gjest Balenciaga
Skrevet

Bønna, kan du svare på det siste innlegget på side en.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da er vi enige. Mitt poeng er det samme som ditt. "De" har det nok bedre hos noen som forstår dem og som ønsker dem alt godt, varme, husrom og forståelse. Dere blir sikkert ønsket varmt velkommen når dere møter opp i kvadraturen med åpne armer.  

Og jeg bryr meg ikke, så må det jo bli deg. Fordi du bryr deg.

Tvert i mot synes jeg det er bedre at de som ønsker dem alt vondt blir tvunget til å forholde seg til de narkomane og prostituerte. Det er ikke bra for de narkomane og prostituerte om disse får lov å feie dem under teppet.

Gjest Balenciaga
Skrevet

Hvem er disse du mener som ønsker dem alt vondt? Hvilket grunnlag har du får å si det?

Er jeg en av disse? I så tilfelle, hvorfor?

Er å ønske noen alt vondt ensbetydende med at folk ønsker å komme seg helskinnet på jobb? Tror du virkelig at ting er så enkle?

Hva har du gjort for å rekke ut en hånd? Få høre nå, fortell meg. Har du ingenting å vise til kan jo du være den første til å bli tvunget til å forholde deg til virkelige problemer. I motsetning til idealistisk tåkeprat basert på avisartikler og en utopisk måte å forholde seg til den virkelige verden på, med gammelradikal og utdaterte oppfatninger om klasseskiller.

Jeg syns dette oss og dem/de-pratet minner om en enkel tankegang.

Skrevet
Hvem er disse du mener som ønsker dem alt vondt?

Mange er de som ønsker de narkomane og prostituerte alt vondt, og alle andre de ikke liker eller finner laverestående enn seg selv. Det er bare å sjekke ut argumentasjonen og politikken de ønsker ført, det. Slik som deg for eksempel.

Det kan jo ikke forstås som noe annet enn at du ønsker de narkomane og prostituerte alt vondt, når du ønsker at de skal hundses rundt i byen til strøk hvor de ikke er til ”sjenanse” for ”gode” borgere. Høres dette ut som et godt liv å ville folk? Nei!

Hvis du ikke ville de narkomane og prostituerte noe vondt, kunne du spurt deg selv hvorvidt det stemmer at de utgjør et sikkerhetsproblem for deg, og eventuelt hva sikkerhetsproblemet består av og hva som kan gjøres for at du trygt kan omgås narkomane og prostituerte. Men gjør du det? Nei! Du vil bare at de narkomane og prostituerte skal hundses rundt i byen som om de var løsbikkjer. Du unner dem ikke menneskeverd en gang.

Og du må gjerne fortelle litt mer om hva du mener er gammelradikale og utdaterte oppfatninger om klasseskiller. Har du for eksempel nykonservative og oppdaterte oppfatninger om klasseskiller?

Gjest Balenciaga
Skrevet

Du har ikke lest godt nok i et av mine første innlegg. Det er ikke jentene i seg selv, det er miljøet rundt som er en sikkerhetsrisiko.

Ellers taler argumentasjonen din for seg selv om dine holdninger til andre mennesker.

Jeg konstaterer:

Du har ikke svart på det jeg spurte om.

Om du har vært i kvadraturen.

Slik at du har havnet i slike situasjoner som allerede er nevnt, og som noen har opplevd i levende live, og som du blankt overser faktisk har skjedd.

Hva du har gjort for de narkomane og prostituerte.

Hvilket belegg du har for dine antakelser om at jeg og mine andre søkkrike konservative "naboer" finner disse menneskene laverestående og vil dem alt vondt.

Dette er noe av den dårligste argumentasjonen jeg har hørt noengang. Du tar dine påstander ut fra løse luften. På et slikt grunnlag kan ingen debattere.

Herav trekker jeg konklusjonen at du ikke kan innrømme at du kommer til kort når det gjelder denne problematikken.

Så derfor Ivar alias Bønna, anser jeg mitt bidrag til denne diskusjonen som over.

Skrevet
Hvilket belegg du har for dine antakelser om at jeg og mine andre søkkrike konservative "naboer" finner disse menneskene laverestående og vil dem alt vondt.

Jeg allerede gjort rede for at du umulig kan ønske narkomane og prostituerte noe godt. Det er jo bare å ta for seg hvordan du ønsker å behandle dem.

Sannheten er at du vil ha dem vekk derfra så du skal slipp å oppleve at noen kan oppfatte deg som noe du finner simpelt og billig. Og så du slipper å bli daglig konfrontert med mennesker som ikke lever opp til hva du definerer som bra og akseptabelt. Sikkerhetsrisikoen er bare pisspreik. Den er ikke noe verre der enn andre steder i Oslo. Og ja, jeg har faktisk vært i kvadraturen. Oslo er hjembyen min og jeg har bodd her hele livet. Jeg har også kjørt drosje på natta og i helger her i byen i tre år. Så jeg har faktisk sett og opplevd både det ene og det andre, kan jeg fortelle deg.

Jeg har aldri påstått at du er søkkrik. Tanken har ikke en gang streifa meg. Derimot lurte jeg på om du kan forklare litt nærmere hva du mener er gammelradikale og utdaterte oppfatninger om klasseskiller.

Gjest Gophler
Skrevet

Prostitusjon er en del av vårt samfunn enten en liker det eller ikke.

Man kan velge å skjule det ved å forby eller jage de prostituerte bort. Dette vil ikke fjærne denne virksomhet, bare muligens gjøre den litt mer skjult. Det vil også medføre stor utrygghet for de prostituerte. Hva med å gi dem et sted å være, som holdes under oppsyn av mydighetene. Hvor disse kvinnene, som allerede er noen av de svakeste i samfunnet, kan utføre sine tjenester. Med rene rom hvor sikkerhet og hygiene blir tatt vare på. Det vil også være mulighet for å luke bort uønskede elementer.

Uten for et slikt område bør prostitusjonsvirksomhet være forbutt.

Skrevet

Ja, stort sett. Kvadraturen er arbeidsplass hovedsaklig for hvitsnippsnippene. Her er blant annet finansmiljøet tungt plassert med både Norges Bank og Børsen. Kultureliten er representert med en rekke kunstmuseer, gallerier og restauranter osv.

Fryktelig fælt at disse daglig får slengt samfunnets elendighet midt i trynet. Fryktelig. :ler:

Det er nå ironiens skjebne at hvitsnippene og de narkomane & co. er "plassert" ved siden av hverandre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber på Akerhus festning og går daglig gjennom horestrøket på vei til og fra jobb. Det er IKKE flertall av hvitsnipper som jobber i dette området, flertallet er vanlige statsansatte i departementene og Forsvaret. Jeg har aldri følt det ubehagelig å gå igjennom dette strøket, (bortsett fra at jeg selvfølgelig synes det er grusomt å se 15 år gamle jenter som selger kroppen sin) og har aldri følt meg truet eller redd. Jeg ser helt normal ut, men horekundene vet hva de er ute etter og ser som oftest forskjell på en hore og en dame som er på vei hjem fra jobb. Det er bare å gå dit man skal og ikke se inn i bilene for å se om noen sikler etter deg, hvis man synes det er å ille. Horene står jo som regel stille eller rusler fram og tilbake. De eneste gangene jeg har fått oppmerksomhet fra horekunder er hvis jeg har stoppet for å f eks bomme bort en røyk til en av jentene. Det er de som vil bygge opp næringslivet i Kvadraturen som vil ha dem bort, ikke de som jobber der til daglig nå. De vil ha mer folk i området på kveldene for da er det helt dødt der, og ser på beliggenheten og museer og gallerier som noe de kan tjene penger på. Men da må altså horene bort først.

Gjest Poirot
Skrevet

Gjest: området er jo ikke stengt på dagtid, for da er det ikke så utrivleig som etter kl 22. Når folk som jobber på kveldstid ikke tør stå ute og vente, butikker går konkurs og når jeg som skal på overnattingstur med fullt vinterutstyr blir spurt om tur synes jeg denne prøveordningen er helt ok.

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest: området er jo ikke stengt på dagtid' date=' for da er det ikke så utrivleig som etter kl 22. Når folk som jobber på kveldstid ikke tør stå ute og vente, butikker går konkurs og når jeg som skal på overnattingstur med fullt vinterutstyr blir spurt om tur synes jeg denne prøveordningen er helt ok.[/quote']

Men det kan vel skje hvor som helst??? Enten horestrøket er i Kvadraturet eller på Grünerløkka? De stenger det fordi de ikke vil ha der DER! De stenger det ikke for å bli kvitt prostitusjon, men for å bli kvitt prostitusjon i Kvadraturet. Horekundene er vel de samme uansett hvor strøket ligger. Skal politiet følge etter horene med Innkjøring Forbudt-skiltet sitt???

Gjest Anonymous
Skrevet
og når jeg som skal på overnattingstur med fullt vinterutstyr blir spurt om tur synes jeg denne prøveordningen er helt ok.

Akkurat den situsasjonen hadde jeg sett det komiske i. Var det en utlending som trodde alle norske horer gikk rundt med ski? Han syntes vel det var eksotisk, da... Skjønner ikke helt hvorfor folk blir så opprørt av å få tilbud i horestrøket. De vet vel hvor de er?

Gjest Poirot
Skrevet

Akkurat den situsasjonen hadde jeg sett det komiske i. Var det en utlending som trodde alle norske horer gikk rundt med ski? Han syntes vel det var eksotisk, da... Skjønner ikke helt hvorfor folk blir så opprørt av å få tilbud i horestrøket. De vet vel hvor de er?

Nei, vettu, når man er 17 år og alene, så er ikke det så veldig gøy. Og mannen var norsk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, vettu, når man er 17 år og alene, så er ikke det så veldig gøy. Og mannen var norsk.

OK, det kan jeg forstå, men det er ikke et argument for å stenge trafikken i Kvadraturen. Da må vi heller forby prostitusjon. Er du for det?

Skrevet
Når folk som jobber på kveldstid ikke tør stå ute og vente' date=' butikker går konkurs og når jeg som skal på overnattingstur med fullt vinterutstyr blir spurt om tur synes jeg denne prøveordningen er helt ok.[/quote']

Hvis ikke folk ikke tør stå ute å vente på kveldstid, synes jeg de skal gå litt inn i seg selv og sjekke ut hva de EGENTLIG er redd for. Er de så jævlig folkesky får de heller bruke drosje når nervene røyner på som verst. Alternativt bli eneboer så de slipper å se folk.

At en enkel råtten pølsebod går duken synes jeg ikke er grunn god nok til å hundse de narkomane rundt omkring i byen som om de var løsbikjer.

Skrevet

Man skulle tro det krydde av prostituerte i hele Kvadraturet ut fra innleggene her. Det er ikke tilfelle, det er begrenset til et par-tre gater. De gatene er lette å unngå. Og horekunder kidnapper vel ikke folk, heller? Hva er egentlig folk så redde for?

Gjest Poirot
Skrevet

OK, det kan jeg forstå, men det er ikke et argument for å stenge trafikken i Kvadraturen. Da må vi heller forby prostitusjon. Er du for det?

Nei.

Men jeg ser ikke hva som er så galt med å ha dette som en prøveordning en stund og se hva som skjer.

Gjest Poirot
Skrevet
Man skulle tro det krydde av prostituerte i hele Kvadraturet ut fra innleggene her. Det er ikke tilfelle' date=' det er begrenset til et par-tre gater. De gatene er lette å unngå. Og horekunder kidnapper vel ikke folk, heller? Hva er egentlig folk så redde for?[/quote']

Man kan ikke unngå gater om man skal til forretninger som ligger her.

Hva folk er redde for? Har du ikke lest hvorfor det er stengt på nattestid? Sprøyter, kondomer, overdoser, trusler fra halliker, narkotikasalg osv. Ville DU ha hatt butikken/kontoret din der?

Skrevet
Ville DU ha hatt butikken/kontoret din der?

Meg og butikk er ingen aktuell problemstilling, da kremmere er noe av det usleste og mest foraktelige jeg vet om. :smoke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tar det faktisk som et kompliment at noen synes jeg er så fin at de er villige til å betale kr 3000 pr time for å ha sex med meg. Har selvsagt takket nei til tilbudene og oppklart misforståelsen. Dette har alltid blitt respektert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...