Gå til innhold

Få dekket utdanning av NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å få dekket utdanning av NAV, hva skal til?



Anonymous poster hash: cc9d8...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får hjelp til å komme ut i arbeidslivet. Fordi man ikke klarer det selv. Man får ikke utdannelse sånn uten videre, men utdannelse er en av tiltakene man kan bli satt på for å komme ut i arbeidslivet.

Hvor vanskelig det er avhenger av tidligere utdannelse i forhold til arbeidsmarkedet og sykdomsbilde. Og saksbehandler.



Anonymous poster hash: 7ffee...e8f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har fått beskjed om av nav, når jeg har snakka med dem om dette, er at de ikke betaler skole for folk, og at det er en sak for lånekassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV dekker ikke utdanning dersom man har klart å fullføre videregående.



Anonymous poster hash: a5a35...8cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV dekker ikke utdanning dersom man har klart å fullføre videregående.

Anonymous poster hash: a5a35...8cf

Nå prater du visst om ting du ikke har peiling på. Det er ikke helt heldig.

Anonymous poster hash: c4d50...9be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prater du visst om ting du ikke har peiling på. Det er ikke helt heldig.

Anonymous poster hash: c4d50...9be

Det var i alle fall det de sa til en venninne av meg. Det er ikke nødvendig å komme med slike spydige svar!

Anonymous poster hash: a5a35...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på saksbehandler. Noen sliter med å få støtte til å fullføre studiekompetanse, andre blir omskolert både tre og fire ganger. Det er igrunn opp til hvert enkelte kontor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav er ingen utdanningsinstitusjon og det er blitt mye vanskeligere å få dekket utdanning via nav nå. Om man har nedsatt arbeidsevne med minst 50% pga sykdom, skade eller lyte sånn at man kvalifiserer til å få aap KAN det være et tiltak å ta videre utdanning.. Men målet til nav er å kjappest mulig få deg tilbake i jobb og om f.eks et enkelt kurs kan gi deg muligheter i arbeidslivet eller utredning/behandling pga medisinske problemer kan gi deg tilbake større arbeidsevne så vil du nok IKKE få det dekket. Det er ikke noe å "satse" på å få for det er nokså sjelden man får det innvilget.. Men, så spørs det jo hva slags utdanning det er snakk om - det er forskjell på et 3 årig bachelorløp og ett år for å få yrkeskompetanse...



Anonymous poster hash: 29d21...3ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvodan det fungerer, men jeg har 3 venner som har fått dekket masterstudier av NAV og ikke lånekassen. Toav de studerer enda. Så det er mulig, jeg vet bare ikke hvordan.

(men vet de alle 3 har kroniske lidelser)



Anonymous poster hash: 22259...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta utdannelse (sett bort fra skatten arbeidstakere må betale) koster jo stort sett bare noen hundrelapper i semesteret pluss 3-5000 i skolebøker.

Du mener mest sannsynlig å spørre om det er mulig å få dekket bolig, mat osv via nav mens man studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nav her er det mer vanlig og sponse arbeidsplasser slik at en får opplæring i en bedrift.

Før en kommer dit må en forsøke andre av nav sine opplegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV dekker ikke utdanning dersom man har klart å fullføre videregående.

Anonymous poster hash: a5a35...8cf

Jeg har nettopp fått innvilget høyskolestudier på AAP. Da er en del av bildet også at jeg er aleneforsørger uten noe nettverk, og dermed ganske låst ifht. arbeidstider.

Anonymous poster hash: 670a6...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun gått noen få mnd på videregående, så derfor ønsker jeg å fullføre vgs. Jeg har ikke ungdomsrett eller voksenrett, så derfor er det vanskelig og jeg må sannsynligvis betale for å fullføre vgs en plass.

-TS



Anonymous poster hash: cc9d8...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta utdannelse (sett bort fra skatten arbeidstakere må betale) koster jo stort sett bare noen hundrelapper i semesteret pluss 3-5000 i skolebøker.

Du mener mest sannsynlig å spørre om det er mulig å få dekket bolig, mat osv via nav mens man studerer.

Trodde det var en del dyrere, men ja det er det jeg mener.

Anonymous poster hash: cc9d8...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...