Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å bruke AB funksjonen er greit om en starter en tråd med pinlig innhold og man er redd noen skal kjenne en igjen om en bruker vanlig profil.

Men dersom det kun blir brukt for å kunne spre eder og galle er det bare tragisk, feigt og pinlig.

- Det er mange her inne som har blitt forfulgt, der detaljer fra tidligere innlegg, som slett ikke var pinling, har blitt samlet opp over tid. Da er det slett ikke anonymt lenger, hvis man tenker på Linda på 31 fra Toten som har 2 hunder og en katt, kjører Volvo og jobber på Rema1000. Linda har kanskje skrevet mange innlegg over tid, og har kanskje også en dagbok. Da er selv vanlige innlegg med på å bygge opp denne profilen. Nå sier jeg ikke at dette skjer med de fleste, men jeg forstår at mange vil beskytte seg og derfor benytter seg av AB, på riktig måte.

Men dersom det kun blir brukt for å kunne spre eder og galle er det bare tragisk, feigt og pinlig: selvfølgelig helt enig.

Til slutt vil jeg si at det som andre ikke synes er grunn til å være anonym, er en grunn for andre. Nettopp som da mitt eksempel om Linda fra Toten. Det er flere ganger man leser at noen skriver "Du sa jo i et innlegg for et par uker siden at blablabla". Ja da er det jo tydelig at noen får med seg detaljer. Det trenger ikke handle om hemoroider for å kvalifisere til AB. Det må vi også forstå.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

- Det er mange her inne som har blitt forfulgt, der detaljer fra tidligere innlegg, som slett ikke var pinling, har blitt samlet opp over tid. Da er det slett ikke anonymt lenger, hvis man tenker på Linda på 31 fra Toten som har 2 hunder og en katt, kjører Volvo og jobber på Rema1000. Linda har kanskje skrevet mange innlegg over tid, og har kanskje også en dagbok. Da er selv vanlige innlegg med på å bygge opp denne profilen. Nå sier jeg ikke at dette skjer med de fleste, men jeg forstår at mange vil beskytte seg og derfor benytter seg av AB, på riktig måte.

Men dersom det kun blir brukt for å kunne spre eder og galle er det bare tragisk, feigt og pinlig: selvfølgelig helt enig.

Til slutt vil jeg si at det som andre ikke synes er grunn til å være anonym, er en grunn for andre. Nettopp som da mitt eksempel om Linda fra Toten. Det er flere ganger man leser at noen skriver "Du sa jo i et innlegg for et par uker siden at blablabla". Ja da er det jo tydelig at noen får med seg detaljer. Det trenger ikke handle om hemoroider for å kvalifisere til AB. Det må vi også forstå.

Selvfølgelig er det da en gyldig grunn til å skrive som AB, og selvfølgelig kan grunnene variere fra person til person.

Men de aller fleste vet jo at man bør være forsiktig med hva man skriver på nett, selv om det er på et aldri så "uskyldig" forum.

AB er jo helt greit så lenge en bruker det riktig, men vi ser jo dessverre altfor mange tilfeller her hvor det blir misbrukt :(

Skrevet

Et nick er ikke noen garanti for anonymitet

Helt enig. Jeg hadde tenkt å skrive noe lignende, men nå er jo det overflødig.

Når det gjelder usaklig hetsing fra anonyme brukere, er det heldigvis som regel slik at andre brukere støtter den som blir angrepet. Kanskje vi burde bli flinkere til det? Det sies at man ikke skal mate trollet, men det kan føles veldig sårt å bli utsatt for slike ting uten at noen reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...