Glis**_** Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har skrevet en del innpå KG og lest ennå mere. Og mye debatter, diskusjoner osv. MEN.. ofte er det enkelte som virkelig går langt over grensen og er frekke og usaklige og "tøffe", og veldig mange av de er anonyme? Er det med feighet å gjøre? Når du virkelig er frekk og noen kan rett og slett være så stygge mot andre innpå her... Jeg mener det at er du tøff nok til å slenge med leppa og trykke på tastaturet synes jeg det er tøft nok å vise frem sin brukerprofil her også, hvis du kun bruker din ANONYME tittel for å lage kvalm.. 1
miramis Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Jeg blir iallefall irritert på alle de som poster anonymt. Hvis man er seriøs så kan man bruke nicket. 1
Guybrush Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 En vesentlig forskjell jeg har merket meg innen de trådene jeg frekventerer er at mange nok vil oppfatte brukerinnlegg med brukernavn som frekke også - men de går iallefall et minimum inn i sak stort sett. Der hvor enkelte AB innlegg er av typen "du er stygg", "ja fy faen du er feit - du vil aldri få kjæreste", eller type "du burde gå og henge deg" osv. Godt kjent som troll. 1
Gjest Carla Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Majoriteten av bitchy brukere og brukere som virkelig har vært ekkel, har gjemt seg bak AB-funksjonen. Det er patetisk og det er feigt ja. Skal du komme med noe dritt, så bør du i det minste ha ryggrad til å stå frem med profilen din og stå for det du kommer med. Du er jo allerede anonym bak den profilen du har, men å ta steget enda lengre bare for å komme med oppkast og lavmål, er bare ekkelt. Det åpner jo for at folk kan virkelig tøye grensene. Personlig så synes jeg at den funksjonen skulle ha blitt fjernet. Selvfølgelig vil det innebære at havet av pinlige og bisarre tråder forsvinner, men hvis det kan være med på å få disse bitchtrollene til å vite hvor plassen deres er, så er jo det bare bra. Jeg kan komme med krasse kommentarer selv, men jeg står nå for det. 4
Ferny Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor peronen skriver som anonym engang. Ikke er det noe delikat tema, og ikke skriver vedkommende noe grusomt heller. Synes det er spesielt irriterende å bli sitert av anonyme brukere. Skal man ha en diskusjon gående, så er det jo greit å kunne ha et nick i prate til i hvert fall. Og man er jo anonym bak nicket, så folk må bare slappe litt mer av synes jeg. 2
Gjest Summers Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor peronen skriver som anonym engang. Ikke er det noe delikat tema, og ikke skriver vedkommende noe grusomt heller. Synes det er spesielt irriterende å bli sitert av anonyme brukere. Skal man ha en diskusjon gående, så er det jo greit å kunne ha et nick i prate til i hvert fall. Og man er jo anonym bak nicket, så folk må bare slappe litt mer av synes jeg. Samme her, debattene blir også vanskelige å lese når alle er AB. Synes man bør tenke litt på det når man poster og ikke bare at det ikke er noen ulemper for en selv. 2
Lakenskrekk Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Det virker også ofte som at de som skriver under AB er mer aggressive og sier ting som noen ganger gir meg bakoversveis. (Leste akkurat en tråd på barn og familie nå, og jeg kjenner at jeg er skikkelig provosert og må holde meg unna det forumet) Jeg lurer virkelig på om folk hadde sagt de samme tingene om de ikke kunne gjemt seg bak en anonym maske. Jeg tenker noen ganger på det i dagliglivet når jeg har litt dødtid på jobben og tankene bare vandrer. Tenker på folk og hvordan de fleste jeg kjenner er. Og jeg har ikke vært borti noen i det hele tatt noengang som kunne fått seg til å si mye av det som blir skrevet på forumene her - og da spesielt under AB, selv om det er noen brukere som skriver under nick som også sier ting som noen ganger er helt hårreisende. 1
#Sunrise Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 syns denne ab funksjonen er litt missbrukt, greit nok om du faktisk skal skrive noe, som du kan bli gjenkjent på, eller noe flaut, kanskje, men ikke for og diskutere om du bruker sko omigjen, 1
Gjest Twelve12 Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Syns ab er greit hvis man f.eks er TS og har noe pinlige spørsmål. Men syns moderator skal ha mulighet til å fjerne anonymiteten til en som er skikkelig frekk og usakelig som svarer. Plutselig står vedkommende der med samme beskjeden men viser brukernavn. Hadde vært litt gøy 6
Tibbie Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg hater når jeg ser jeg har fått et varsel fra en anonym. Da er jeg 97% sikker på at det er en irriterende idiot som vil lage en meningsløs debatt i noe av det jeg skrev. Grrr 3
Gjest kloss Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 da var det passende og åpne denne tråden på et rom der ingen anonym kan poste.og forsvare seg..det er feigt det:-) 1
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 da var det passende og åpne denne tråden på et rom der ingen anonym kan poste.og forsvare seg..det er feigt det:-) De kan, om de vil. Man må ha en registrert bruker for å kunne poste som anonym. 1
Gjest sweetsugar Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 Det er greit å være anonym, men om man skal være frekk, ja da burde man være tøff nokk til og ikke bruke det.
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 De kan, om de vil. Man må ha en registrert bruker for å kunne poste som anonym.På snikk-snakk kan man ikke være anonym.
Gjest Hyssingen Skrevet 28. juni 2013 #15 Skrevet 28. juni 2013 Jeg valgte å bytte nick og skrive så mye anonymt som mulig, for jeg fikk skrekken i meg for noen måneder siden da en anonym bruker plutselig begynte å følge etter meg i tråder og dra frem private ting fra livet mitt, som ikke hører til på nettet. Var eplekjekk og skrev i en tråd at jeg ikke brød meg om noen fant ut hvem jeg var, fordi jeg ikke skrev noe overprivat her inne, tenkte ikke over at det fort kunne brukes mot meg. Synd, for jeg savner den gamle brukeren min
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2013 #16 Skrevet 28. juni 2013 På snikk-snakk kan man ikke være anonym. Men alle kan svare i denne tråden, om de vil. Jeg kan skrive argument FOR anonymfunksjonen. Med nick. Ingen hindrer meg. 3
Sardintroll3 Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Jeg synes helt klart det er feigt å gjemme seg bak AB for å slenge med leppa. Det er også irriterende når noen bruker AB når det ikke er noen grunn til det, som f.eks. å skrive hvilken film de har sett sist, eller hva de har på seg. Skjønner ikke vitsen med å være anonym da. 1
Mus-Katt Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Man kan jo skille mellom de anonyme ved hjelp av den taggen de har nederst i innlegget. Slik vet man hvilken anonym bruker man "prater" med.
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Å bruke AB funksjonen er greit om en starter en tråd med pinlig innhold og man er redd noen skal kjenne en igjen om en bruker vanlig profil. Men dersom det kun blir brukt for å kunne spre eder og galle er det bare tragisk, feigt og pinlig. Det er lett å gjemme seg bak et tastatur og øse av seg alskens krasse utsagn og meninger, men kunne de stått for det i det virkelige liv? Nei, det tviler jeg på. Når de har en profil som i utgangspunktet er anonym og i tilleg må være anonym fra den anonyme profilen, da har du jammen ikke mye ryggrad. Men det er bare min mening 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå