Gå til innhold

Angrepille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Idag hadde jeg samleie med kjæresten. Jeg går for øyeblikket ikke på noe p-piller men han brukte kondom. Men jeg er har eggløsning perioden og lurer på om selv om han hadde på kondom om jeg har muligheten for å bli gravid selv om kondomen ikke sprakk? Derfor tenker jeg å kanskje ta en angrepille på mandag får jo ikke kjøpt det før da. Men hørt man kan få heftige bivirkninger av angrepille og det vil jeg helst ikke ha i og med at jeg reiser på onsdag. Hva mener dere jeg kanskje burde gjøre? Vil virkelig ikke bli gravid!!! Alt for ung

Anonymous poster hash: 1d184...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepillen må tas senest opp til 72 timer etter samleie. Om dere brukte kondom er ikke sjansen så stor for at du er gravid, men sjansen er jo der. Man vet aldri! Er du veldig usikker på om du er gravid eller ikke, abort er noe du ikke vil gjøre og føler det er rett bør du ta pillen. Man kan få bivirkninger som kvalme. Bør heller ikke ta angrepille mere enn tre anger i året har jeg hørt. Man kan bli sterilisert... Gjør det du føler bli rett! Men husk, aldri ta mere enn en om gangen. :) Lykle til!

Skrevet

Så lenge dere brukte kondom og den ikke sprakk, så er nok sjansen veldig høy for at det går bra:) Det skal jo ikke være nødvendig med BÅDE kondom og angrepille.

Skrevet (endret)

Det burde ikke være noe problem, dersom kondomet ble anvendt på riktig vis. Angrepillen KAN gi bivirkninger, som bl.a. kvalme, oppkast, magesmerter og blødninger, men jeg har brukt den en eneste gang, og da fikk jeg ingen andre bivirkninger enn kvalme i noen timer. Følte det var helt ok, for jeg var litt "redd" for å få blødninger etterpå. Når det er sagt, hvis man blir så kvalm at man kaster opp, må ny pille tas.

Endret av MilleVanille
AnonymBruker
Skrevet

I denne situasjonen skal det ikke være nødvendig å ta angrepille.

Om du bekymrer deg mye for å bli gravid bør du gjerne vurdere prevansjon som ikke trenger å tas hver dag. Nuvaring (settes inn hver 3. uke av deg selv), p-sprøyte (varighet på 6 mnd (?)), p-plaster, p-stav e.l. Dere kan eventuelt bruke kondom i tillegg til dette.

Alternativet er jo å avstå helt fra sex.

Anonymous poster hash: 6f524...5dc
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir skikkelig dårlig av angrepille så jeg ville ikke tatt det denne gangen om jeg var deg =)

Anonymous poster hash: fe933...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...