Gå til innhold

Hvorfor går ikke 3 damer sammen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

År etter år har jeg sett at venninner jeg er med og har vært venninner med, alltid forsøker å holde en "tredje" venninne utenfor.

Det skjer hele tiden, om det er gamle venninner eller nye, den ene blir alltid holdt utenfor å litt "oversett". Selv kan jeg ikke fordra denne måten å stenge andre utenfor, så jeg forsøker alltid å inkludere alle i samtalen.

Det som hender da er at den som er mest "dominerende" (beste kallenavn jeg kommer på nå) nesten snur ryggen til den som er "tredje" venninne, og gjør sitt beste for å få hele min oppmerksomhet. Når jeg fortsatt inkluderer begge like mye, så henvender den "dominante" seg til den "tredje" venninnen, som blir veldig glad for oppmerksomheten og ser opp til hun som er dominerende.

Hvorfor skal ofte en bli holdt utenfor? Og hvorfor ser flere kvinner opp til de som behandler de som mindre verdig??

Jeg er kvinne selv, men kommer aldri til å forstå den greia der.

Anonymous poster hash: 0a68f...55d

Anonymous poster hash: 86e3e...c6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller. Jeg har en bestevenninne men prøver alltid å inkludere andre så godt jeg kan så ikke de skal føle seg som tredje hjul på vogna.

Skrevet

Jeg er kvinne, og tror ikke jeg har opplevd sånt siden ungdomsskolen. Hva slags damer henger du egentlig med?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det lurer jeg også på, Surriball.

Nå er jeg så heldig at har jeg et par gode venninner, som er like meg! :)

Men jeg tenker generelt, det er veldig mange som er slik.

Anonymous poster hash: 86e3e...c6a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har to besteveninner. Vi har vært et trekløver i 15 år og har overlevd to i samme by og sistemann langt borte (det har variert hvem som har vært den "utenforstående") uten at noen er blitt utestengt. Vi er likeverdige venner og ingen av oss vil kunne velge mellom de andre to.

Anonymous poster hash: 50601...31d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mine bestevenner er et 3kløver som ikke holder noen andre utenfor:)

Men vi bor ikke i samme by, så da må jeg henge med noen andre. Har et annet 3kløver her jeg bor, og det er litt verre med de to. Hun ene har peioder der hun er på lag med en av oss og stenger ute den andre. Man blir jo selv dratt inn i det på et vis, selv om man selvfølgelig prøver å unngå det.

Hvorfor?

Si det. Noen ønsker vel å herje litt rundt, skape drama? Være sjef. Litt sånn Mean Girls kanskje. Bestevenner, men samtidig konkurranse innad i gjengen.

Anonymous poster hash: 49fb1...0e2
Skrevet

Jeg kan huske at det var litt sånn på barne-ungdomskolen, men etter det kan jeg ikke kjenne meg igjen i den beskrivelsen. Jeg er med i flere trekløvere og der har det aldri vært sånn, er også ofte at vi er tre venninner av større gjenger som henger sammen, heller ikke da blir det sånn skeivfordeling. Syns det høres ganske umodent ut egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...