Gå til innhold

Burde vi ordne transport for gjestene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I korte trekk:

Vielseslokalet vårt er ganske sentralt i byen. Lett å komme seg til med kollektiv transport, men håpløst med parkeringsplasser i nærheten. Selskapslokalet ligger 10-12 min å kjøre unna. Der er det mange parkeringsplasser, men det er klønete å komme seg til med kollektivt; man må bytte mellom ulike busslinjer, og det er 8 min å gå fra nærmeste holdeplass.

Mange av gjestene våre bor i byen, og kommer nok ikke til å kjøre selv. Noen kommer utenbys fra, men vi tipper at mange av disse nok vil ta tog/buss inn til byen. Noen få som kjører bil er det sikkert.

Jeg tenker som så at siden det er vi som har valgt å ha vielse og fest på disse stedene, så får vi også tilrettelegge for at folk kommer seg dit enklest mulig. Det virker da logisk, gjør det ikke? Og hvor mye burde vi ordne? Folk får komme seg hjem slik de vil på slutten av kvelden – men er det nok med mellom vielseslokalet og festlokalet? Eller burde vi gi beskjed om at de som biler kan sette den ved selskapslokalet, også setter vi opp noen taxier e.l. derfra og ned til sentrum? Er redd for at det kan bli et organisatorisk kaos uten like, samtidig så vil vi jo gjerne gjøre dagen så enkel og hyggelig som mulig for alle.

Og ikke minst: hva slags transport? Vi kan booke maxitaxier, men det hadde vært artig med noe litt utenom det vanlige. Vi har invitert rundt 50 stk. og det setter jo noen begrensninger. Har kikka på veteranbusser, det er jo litt stilig? Mange av de er så små at de blir nødt til å ta to turer, det er kanskje litt dumt... eller går det greit?

Det ble mange spørsmål, det! Jeg var visst mer usikker enn jeg trodde. :ler:

Anonymous poster hash: bc4de...715
Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg har ordnet overnatting og transport for våre gjester som kommer utenbys å det jeg kan si er at det er styr uten like siden alle har sine preferanser og stort sett bare flyter med akkurat når det passer dem.

Og jeg ser med frykt hvilket styr det fort kan bli førstkommende lørdag, så jeg har tenkt å skru av telefonen den dagen. :P

Men ordne det gjerne, bare gjør det så enkelt som mulig. Det kan kanskje være nok å sette opp en reiseplan med kollektivtrafikk som er enkel nok, å så ordne fellestransport på natten med en vanlig maxi taxi.

Skrevet

Hvis dere skal ordne noe transport så er det i tilfelle mellom kirke og festlokale tenker jeg! Det er jo en god service til gjestene :)

Så får de ordne selv transport til kirka og hjem fra festen! :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er hyggelig av deg å organisere transport mellom vielse og lokale.

Med 50 gjester ville jeg ha hørt med et minibusselskap - deres busser tar gjerne ca 25 gjester.

Men: som Kiara sier så kan det godt være at det blir et styr uten like, spesielt hvis du har påmelding og så plutselig skal tante Dagny kjøre med fetter Per, og han har faktisk plass til onkel Arne og tante Molly også.

Det enkleste er kanskje å gjøre en deal med et taxiselskap om at gjeste i selskapet deres kan kjøre på deres regning mellom vielse og lokale?

Skrevet

Jeg ville ordnet med transport kun mellom kirke og fest/middagslokale. Bestill et par minibusser og skriv dette i invitasjonen. Ville ikke gjort noe mer ut av det, de som tar fellestransport gjør det, de andre ikke. Vil ikke være nødvendig med navnlister etc. Det blir litt for mye styr synes jeg.

Gjest Reza08
Skrevet

Et alternativ er å leie en buss som kan frakte alle gjestene fra A til B. De største bussene rommer mer enn 50 sitteplasser. Hvis du har noen kjenninger som driver innen den bransjen, kan du kanskje få litt avslag i pris også.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Vi har bestemt oss for å ordne transport mellom vielses- og festlokalet, også får folk ordne seg selv ellers. Det enkleste høres nok ut som et par minibusser ja - slik at det er plass til alle, men om noen vil kjøre utenfor så går det også fint. Jo mindre organisering som må til, jo bedre. Hatten av til deg Kiara, som styrer med overnatting og slikt i tillegg!

Noen som vet av noen ålreite busselskaper i Oslo?

Vi har sendt ut invitasjonene allerede desverre, så det er litt for sent å få det med der. Vi kommer til å sette opp info om dette på hjemmesiden, men jeg tenker at det neppe er alle som er innom disse. Så vi får vel sende noen SMS/mail og ta et par telefoner i tillegg, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal det være deres ansvar ... ? Folk må da klare å komme seg noen kilometer på egenhånd ....

Anonymous poster hash: e9ed0...492
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal det være deres ansvar ... ? Folk må da klare å komme seg noen kilometer på egenhånd ....

Anonymous poster hash: e9ed0...492

Jo, jeg synes vi har et visst ansvar når vi selv har valgt to steder det er litt vanskelig å reise mellom. Dette er på senhøsten med stor sjanse for slaps og kuling, det er trangt på kollektivtrafikken på lørdags ettermiddag i Oslo, og det er ikke noe gøy å stå på en stappfull buss for så å måtte gå utendørs i pentøy.

Når man inviterer folk, så synes jeg det er selvfølge at man legger seg i selen for å gi de en så hyggelig dag som mulig. De bruker store deler av helga si på oss, pynter seg og har brukt masse penger på gave. Det er jo ikke slik at man kun gjør det som er aller mest nødvendig i et bryllup. Da hadde folk fått brødskiver til middag og lunkent springvann ved siden av. I pappkrus. Gjestene våre gjør stas på oss - vi vil gjerne gjør stas på dem. Vi er kjempetakknemlige for at de vil komme og dele dagen med oss, hvorfor ikke gå enda litt lenger for å vise det? :)

• Liker 4
Skrevet

Go e' bussa er hyggelige og flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...