Løvetanten Skrevet 25. juni 2013 #21 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er ikke helt sukkernazi, så den halve teskjeen med agave-sirup som jeg har i honningen unner jeg meg virkelig:) Men det er ikke sunnere enn annet sukker. Agave, honning, maple- same shit. 6
skruf Skrevet 25. juni 2013 #22 Skrevet 25. juni 2013 Men det er ikke sunnere enn annet sukker. Agave, honning, maple- same shit. Som jeg skrev; Jeg er ikke helt sukkernazi, og den halve teskjeen unner jeg meg. Gleder meg fortsatt til Kreta med gresk yoghurt og ferske bær med littegranne gresk honning hver morgen til frokost 3
Løvetanten Skrevet 25. juni 2013 #23 Skrevet 25. juni 2013 Som jeg skrev; Jeg er ikke helt sukkernazi, og den halve teskjeen unner jeg meg. Gleder meg fortsatt til Kreta med gresk yoghurt og ferske bær med littegranne gresk honning hver morgen til frokost Ja, for all del. Handler ikke om høyreekstremisme her. Poenget er at agave ikke er et sunnere valg. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #24 Skrevet 25. juni 2013 Det går ikke an å diskutere noe her uten at lavkarbofolkene kommer med den anti-sukkerpropagandaen sin og sporer av. Anonymous poster hash: b851a...432 8
skruf Skrevet 25. juni 2013 #25 Skrevet 25. juni 2013 Ja, for all del. Handler ikke om høyreekstremisme her. Poenget er at agave ikke er et sunnere valg. Merkelig at jeg har lest om at agave er et sunnere valg flere plasser.......og det er et søtningserstatning.
Gjest Ozelot Skrevet 25. juni 2013 #26 Skrevet 25. juni 2013 Æsj, fyttirakkern, naturell yoghurt er til å besvime av 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #27 Skrevet 26. juni 2013 Fett er sunt (om det er naturlig), proteiner er sunt, karbohydrater er i beste fall okey, i verste fall direkte usunt. Og så analyserer man matvarer utifra dette. Den beste søtningen er vel forøvrig stevia, som har vært brukt av folk i lang tid og som har minimal/null effekt på blodsukkeret. Æsj, fyttirakkern, naturell yoghurt er til å besvime av Spørsmålet var om det var sunt, ikke om du som enkeltperson liker å spise det. Anonymous poster hash: 6e537...b24 7
Sushi Skrevet 26. juni 2013 #28 Skrevet 26. juni 2013 Det går ikke an å diskutere noe her uten at lavkarbofolkene kommer med den anti-sukkerpropagandaen sin og sporer av. Anonymous poster hash: b851a...432 Er det ikke lov å si at sukker ikke er sunt nå? Det har vel ingenting med lavkarbo å gjøre? 5
Gjest Ozelot Skrevet 26. juni 2013 #29 Skrevet 26. juni 2013 Fett er sunt (om det er naturlig), proteiner er sunt, karbohydrater er i beste fall okey, i verste fall direkte usunt. Og så analyserer man matvarer utifra dette. Den beste søtningen er vel forøvrig stevia, som har vært brukt av folk i lang tid og som har minimal/null effekt på blodsukkeret. Spørsmålet var om det var sunt, ikke om du som enkeltperson liker å spise det. Anonymous poster hash: 6e537...b24 Hva så?? Er det ikke lov å si det? Bare slutt å heng deg opp i mine kommentarer om du ikke liker dem.
Løvetanten Skrevet 26. juni 2013 #30 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Merkelig at jeg har lest om at agave er et sunnere valg flere plasser.......og det er et søtningserstatning. Det kalles markedsføring... Is Agave Healthier Than Sugar? But what about agave's supposed health benefits? The bottom line is that refined agave sweeteners are not inherently healthier than sugar, honey, high-fructose corn syrup, or any other sweetener. Nutritionally and functionally, agave syrup is similar to high-fructose corn syrup and sucrose (Karo) syrup. It does contain small amounts of calcium, potassium, and magnesium, but not enough to matter nutritionally. Agave nectar or syrup is as high as 90% concentrated fructose (a simple sugar that occurs naturally in fruit), and the rest glucose. But the agave you can buy ranges from 90% to as little as 55% fructose (similar to high-fructose corn syrup), depending on the processing, says Roger Clemens, professor at the University of Southern California and a spokesman for the Institute of Food Technologists. http://www.webmd.com/diet/features/the-truth-about-agave Endret 26. juni 2013 av Løvetanten 3
skruf Skrevet 26. juni 2013 #31 Skrevet 26. juni 2013 Det kalles markedsføring... Is Agave Healthier Than Sugar? But what about agave's supposed health benefits? The bottom line is that refined agave sweeteners are not inherently healthier than sugar, honey, high-fructose corn syrup, or any other sweetener. Nutritionally and functionally, agave syrup is similar to high-fructose corn syrup and sucrose (Karo) syrup. It does contain small amounts of calcium, potassium, and magnesium, but not enough to matter nutritionally. Agave nectar or syrup is as high as 90% concentrated fructose (a simple sugar that occurs naturally in fruit), and the rest glucose. But the agave you can buy ranges from 90% to as little as 55% fructose (similar to high-fructose corn syrup), depending on the processing, says Roger Clemens, professor at the University of Southern California and a spokesman for the Institute of Food Technologists. http://www.webmd.com/diet/features/the-truth-about-agave http://sunkost.no/produkter/mat-og-drikke-bakevarer/agavesirup-666-gram/
Løvetanten Skrevet 26. juni 2013 #32 Skrevet 26. juni 2013 (endret) http://sunkost.no/produkter/mat-og-drikke-bakevarer/agavesirup-666-gram/ Alvorlig talt... Produsentomtale?? Men spis gjerne agave om du vil- det er garantert ikke farlig eller værre/bedre enn andre sukkervarer. Det er bare ikke sunnere eller bedre. Det er poenget mitt. Endret 26. juni 2013 av Løvetanten 9
siebaeo Skrevet 26. juni 2013 #33 Skrevet 26. juni 2013 Mmm, hørtes veldig godt ut! *løpe ut og kjøpe agavesirup, nøtter og gresk yoghurt* 1
skruf Skrevet 26. juni 2013 #34 Skrevet 26. juni 2013 Alvorlig talt... Produsentomtale?? Men spis gjerne agave om du vil- det er garantert ikke farlig eller værre/bedre enn andre sukkervarer. Det er bare ikke sunnere eller bedre. Det er poenget mitt. Jeg spiser frukt også, selv om jeg da får i meg fruktose! Har ei venninne som konsekvent spiser RAW-mat, og hun bruker agave i kostholdet sitt. Sunnere dame enn hun skal du lete lenge etter! T.o.m barna og mannen hennes spiser RAW.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #35 Skrevet 26. juni 2013 Men... Honning er ansett som naturens egne medisin, og har blitt brukt innen folkemedisinen i laaang tid. Tror dermed det er fint å spise, selv om det er sukkeråherrejesus! (Likte forresten ordet sukkernazi, så stygt, men så passende! ) Anonymous poster hash: 10f15...3f6 3
Løvetanten Skrevet 26. juni 2013 #36 Skrevet 26. juni 2013 Sukker er sukker, og uansett om du spiser agave eller honning eller hvitt sukker fra pose så skjer det samme i kroppen. Friske folk tåler litt sukker, så det er ikke problemet... Det er bare troen på at noe sukker er "sunnere" enn annet sukker. Det blir som å si at vodka er sunnere enn whisky 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #37 Skrevet 26. juni 2013 Men... Honning er ansett som naturens egne medisin, og har blitt brukt innen folkemedisinen i laaang tid. Tror dermed det er fint å spise, selv om det er sukkeråherrejesus! (Likte forresten ordet sukkernazi, så stygt, men så passende! ) Anonymous poster hash: 10f15...3f6 Og korn har blitt brukt som daglig mat i tusenvis av år. Det er fremdeles ikke "fint å spise". Det handler ikke om å være nazi, det handler om hvor sunn man vil være. For noen er det helt ok å spise usunn mat på bekostning av helsa, fordi de synes den ekstra smaken og kosen er verdt det. For andre er det andre ting som er viktigere. Det er et personlig valg, og det er ingen her som jeg kan se som forsøker å "omvende" noen til noe som helst, så det er bare meningsløst å gå inn i en defensiv, paranoid posisjon. Anonymous poster hash: 6e537...b24 7
Sushi Skrevet 26. juni 2013 #38 Skrevet 26. juni 2013 Jeg spiser frukt også, selv om jeg da får i meg fruktose! Har ei venninne som konsekvent spiser RAW-mat, og hun bruker agave i kostholdet sitt. Sunnere dame enn hun skal du lete lenge etter! T.o.m barna og mannen hennes spiser RAW. Men det endrer ikke det faktum at agave er sukker! 5
Supraspinatus Skrevet 26. juni 2013 #39 Skrevet 26. juni 2013 Se om du finner varianten "Rysk yoghurt" fra Lindahls. Den har 20% og er enda mer kremete og deilig. Selv får jeg bare tak i tyrkisk-varianten siden ingen butikker i nærheten gidder å ta inn ordentlig gresk eller russisk. Den har og 10% fett. Blander i litt fløte for å gjøre den mykere i tekstur og smak. Jeg søter yoghurten min med pulver fra vaniljebønner. I tillegg til at fløten gjør den litt søtere. Har også frukt og nøtter i. Meget god frokost eller mat etter trening. 4
Gjest avocadoen Skrevet 26. juni 2013 #40 Skrevet 26. juni 2013 Honning er sukker, og ikke akkurat sunt. Selv om det har noen næringsstoffer så tas det opp som sukker i kroppen. Men godt er det da Det er sunt for sjela 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå