Gå til innhold

Hvor sunt er gresk yoghurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lurer på hvor sunt gresk yoghurt egentlig er? Mange i min omgangskrets som spiser det. Inneholder ikke det mye sukker? Fet?

Anonymous poster hash: 72890...894
AnonymBruker
Skrevet

*Fett

Skrevet

Gresk yoghurt i sånne store, runde bokser er naturell og helt uten sukker (bortsett fra laktosen fra melka). Den har ti prosent fett. Sunt! :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det at fett er usunt er en myte. fett tvert imot er bra for en.

Anonymous poster hash: a0f49...7c8
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gresk yoghurt i sånne store, runde bokser er naturell og helt uten sukker (bortsett fra laktosen fra melka). Den har ti prosent fett. Sunt! :)

Tusen takk for svar :)

Det at fett er usunt er en myte. fett tvert imot er bra for en.

Anonymous poster hash: a0f49...7c8

Nei, men den er visstnok proppfull av proteiner, og proteiner er bra. ;)

Kom gjerne med flere innspill!

• Liker 1
Skrevet

Gresk yoghurt er veldig sunt, så sant den er naturell. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gresk youghurt uten noen ting til synes jeg smaker rart... Men jeg har gjerne oppi litt honning og nøtter. :) Og jeg synes man er hysterisk når man kaller det for usunt, fordi honning er naturlig og, så fremst det er god kvalitet, sunt :) Så jeg spiser det med goood samvittighet!

Anonymous poster hash: 10f15...3f6
AnonymBruker
Skrevet

Gresk yogurt fra Synnøve Finden er visstnok fettfri

Anonymous poster hash: 1a02a...40e
Skrevet

Jeg spiser ofte gresk yoghurt med nøtter og litt honning. Sunt og godt:)

Når jeg er på Kreta så spiser jeg det til frokost hver morgen:)

Gjest Solsmil
Skrevet

Det er den ikke, den har 5% fett. I tillegg har den 20%(!) honning, det vil si 20% sukker! Det er jo en dessert...

Snakker om denne varianten, det finnes vel flere. http://www.synnove.no/produkter/gresk-yoghurt/gresk-yoghurt/269/301

Synnøve har mange varianter av gresk yoghurt, blant annet en naturell i et beger på ca en halv liter. Og den inneholder nok ikke sukker nei

Skrevet

Synnøve har mange varianter av gresk yoghurt, blant annet en naturell i et beger på ca en halv liter. Og den inneholder nok ikke sukker nei

Men fettfri er den ikke ;)

Ikkje skjønner jeg hvorfor man vil ha fettfri yoghurt heller da...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye sukker i naturell gresk yoghurt, nei. Jeg synes den har litt for lite fett, så jeg tar en god skvett kremfløte oppi. :) Da smaker den enda bedre og er like sunn.

Anonymous poster hash: d81a4...fe4
  • Liker 4
Gjest Solsmil
Skrevet

Nei den er ikke fettfri, og det var heller ikke det jeg svarte på. Men jeg ble litt nysgjerrig, så jeg måtte sjekke på pakken i kjøleskapet. Den inneholder 2g fett per 100g, så det er ikke mye fett ihvertfall. Uten at jeg heller ser hvorfor noen på død og liv skal ha det fettfritt.

Skrevet

Gresk youghurt uten noen ting til synes jeg smaker rart... Men jeg har gjerne oppi litt honning og nøtter. :) Og jeg synes man er hysterisk når man kaller det for usunt, fordi honning er naturlig og, så fremst det er god kvalitet, sunt :) Så jeg spiser det med goood samvittighet!

Anonymous poster hash: 10f15...3f6

Det hørtes dritgodt ut! Naturlig honning er ett fint søtningsmiddel, det er jo naturlig og har faktisk næringsstoffer i seg. Og fettet i yoghurten er naturlig fett, som er bra! Jeg spiser med hjemmelaget bringebær syltetøy (bare bringebær som er moset egentlig) og litt bær-stevia i.

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

Honning er sukker, og ikke akkurat sunt. Selv om det har noen næringsstoffer så tas det opp som sukker i kroppen. Men godt er det da ;)

Endret av Sushi
  • Liker 5
Skrevet

Jeg bruker Agave-sirup som jeg kjøper på helsekost, den er søt og god, og ikke usunn. Bruker å blande gresk eller tyrkisk yohurt med valnøtter og litt agave-sirup.

Skrevet

Det gjorde ikke jeg heller. Så ble jeg sammen en som går på lavfett-diett. (Av medisinske grunner) Da ble det mye større fokus på fettinnholdet i maten.

Men koser meg med min yoghurt så får han spise den (nesten)fettfrie

Skrevet

Jeg bruker Agave-sirup som jeg kjøper på helsekost, den er søt og god, og ikke usunn. Bruker å blande gresk eller tyrkisk yohurt med valnøtter og litt agave-sirup.

...også sukker (fruktose). Men god er den sikkert. :)

• Liker 6
Skrevet

...også sukker (fruktose). Men god er den sikkert. :)

Jeg er ikke helt sukkernazi, så den halve teskjeen med agave-sirup som jeg har i honningen unner jeg meg virkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...