AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Hei! Først vil jeg bare si at jeg skal ringe og bestille meg legetime på mandag, men lurer på om noen her vil dele erfaringer i mellomtiden. Altså, jeg har med jevne mellomrom hatt svie, brennende følelse og smerter i underlivet, spesielt rundt skjedeåpningen. Dette har kommet og gått ganske lenge, varer tre-fire dager til en uke før det forsvinner igjen. Eneste mønsteret jeg kan finne, er at det er verre i dagene etter menstruasjon (bruker kun bind, klarer ikke tampong pga smertefull innsetning og at jeg kjenner den der hele tiden (beklager detaljene)). Jeg har da tenkt at det kan være at jeg reagerer på materialene bindet er laget av, siden underlivet er bedre de gangene jeg bruker tøybind. Så til spørsmålet da! Jeg har vært overbevist om at dette ikke var sopp, da jeg ikke har hatt kløe, og heller ikke mye utflod. Har faktisk ganske lite utflod, men har tenkt at det er fordi jeg det siste halve året ikke har brukt hormonprevensjon, hvilket jeg har gjort de siste ti-tolv årene. Så jeg kjøpte meg en Canesten-kur da, siden jeg fant ut at det kanskje kunne være sopp likevel. Jeg kjøpte en kombinasjonspakke med en vagitorie og krem. Startet på onsdag, og syns svien gikk over, men igår kveld kom den tilbake, selv om det nå er krem "i området". Er det andre som har opplevd det samme? Jeg vet de sier at "er det sopp, så fungerer Canesten", men den fungerte et par dager, og nå er svien tilbake igjen. Så da stusser jeg jo? Har tidligere vært innom tanken at det er såre limhinner jeg har, men vet ikke hvordan jeg skal bekrefte/avkrefte dette *sukk* Noen innspill? Alt mottas med takk! Anonymous poster hash: 46b3c...001
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har mye samme symptomer, ikke utflod, men svie, rødhet, smerter ved tampong. Fikk påvis kronisk soppinfeksjon. Da er Diflucan tabletter (en per uke) mye mer effektivt enn Canesten. Noen leger er litt sære med å skrive dem ut, til tross for at sopp ikke utvikler resistens på samme måte som bakterier. Men det fungerer på meg i alle fall. Må bruke en tablett i måneden. Har hatt 12-ukers kur, men får tilbakefall innimellom. Canesten blir dyrt, samt mye styr i lengden, og fungerer ikke like godt om man har annen sopp enn Candida.Anonymous poster hash: 5c621...95e
Gjest Ta Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Takk for svar! Hvordan påviste de kronisk soppinfeksjon? ///ts
Kaisamaia Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Innspill: når du bestiller legetime, si at du skal ha en turnuslege, så får du time på dagen/neste dag. Ikke gøy å gå rundt og bekymre seg for det der!! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå