AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Jeg skal en langhelg til London, trenger jeg da reiseforsikring? Jeg synes det er så dyrt med over 1000 kroner for reiseforsikring til så få dager og kort reise. Er det noen som evt. vet om en billig reiseforsikring til dette formålet? Anonymous poster hash: 03ea1...597
caroprins Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Så sant alt går greit, bagasjen kommer trygt frem og tilbake, du biir ikke utsatt for tyveri , du bli ikke syk eller skadet nei da trenger du ikke reiseforsikring. Så var det om du tør ta sjangsen på det da. Jeg synes også at 1000 kroner var dyrt og betaler selv 1200 for en helårsforsikring for 2 stk. Kanskje du heller skulle gjøre det så er du uansett forsikret neste gang du reiser på tur.
outie Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Jeg skal en langhelg til London, trenger jeg da reiseforsikring? Jeg synes det er så dyrt med over 1000 kroner for reiseforsikring til så få dager og kort reise. Er det noen som evt. vet om en billig reiseforsikring til dette formålet? Anonymous poster hash: 03ea1...597 Ja! Bestill helårsreiseforsikring. Betaler 860,- for for året hos DNB. Denne forsikringen gjelder for alle reiser innenlands og utenlands så snart jeg går ut døra hjemmefra.
Gjest Snyltefluen Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Ja! Bestill helårsreiseforsikring. Betaler 860,- for for året hos DNB. Denne forsikringen gjelder for alle reiser innenlands og utenlands så snart jeg går ut døra hjemmefra. Har alltid trodd de bare gjaldt utenlandsreiser, jeg. Tusen takk, tror jeg må skaffe meg noe sånt.
TheHairyToothfairy Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Man trenger alltid reiseforsikring. Gull verd om du bare skal ut og ta bilder av nærområdet, og er uheldig med speilreflekskameraet ditt, feks.
Pringle Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har inntrykket av at forsikringer stort sett bare dekker det som ikke skjer, og at alle operatører er sikret mot nesten alt mulig som de kan fraskrive seg ansvaret for. 2
Gjest Badabing Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Man bør alltid ha reiseforsikring. Ja, det er dyrt. Men det kan bli så utrolig mye dyrere å ikke ha det. Om du er under 30 år, har de fleste selskapene en egen ungdomsforsikring. IF har f.eks en som heter IF Start som dekker reise, innbo m.m og koster under 200 per måned. Da får du fordelt utgiften utover året og har de viktigste forsikringene. Endret 22. juni 2013 av Badabing
Athena27 Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Jeg har også reiseforsikring. Man vet aldri hva som skjer når man er ute å reiser (utenlands så vel som innenlands). Jeg hadde ikke reist uten forsikring (!). Som en annen påpeker har reiseforsikringer blitt diskutert i media en del i det siste, da enkelte har slitt med å få ting dekket av forsikringen. Mitt råd: spør din bank eller der hvor du har dine øvrige forsikringer om de kan gi deg ett tilbud. Eventuelt kan du sjekke med en fagforening dersom du er tilknyttet en slik? VIKTIG: Sjekk vilkårene i de ulike forsikringstilbudene, hva som dekkes og hva som ikke dekkes. Jeg har en helårsforsikring og har ett fast trekk pr. måned. Da koster min helårsforsikring meg i underkant av 100 kr pr. mnd. Edit: Skrivefeil Endret 22. juni 2013 av Athena27
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Har kun blitt nødt til å bruke reiseforsikring en gang heldigvis. Baggasjen ble igjen på mellomlanding, så vi hadde ikke klær. Da var det veldig praktisk med 1000 kr å kjøpe klær for pr dag baggasjen var borte. Da ble vi jo nødt til å kjøpe alt fra truser til sokker og bukse, t-skjorter osv. Klær som jeg kanskej ikke ville kjøpt om jeg hadde hatt baggasje. Anonymous poster hash: 9ff66...ff4
TheHairyToothfairy Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Hør alltid konkret med forsikringsselskapet om ting de vil dekke. Gjør det skriftlig, spør mye! Jeg var løk og satte kamera på taket av bilen før jeg kjørte. Kamera tålte ikke kollisjonstesten, kan man si. 10% egenandel og nytt kamera i løpet av samme uken. Vel verd det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå