Gå til innhold

Har ikke brystvorter


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente tidlig i 20-årene, og jeg har et problem som alltid har plaget meg. Jeg har ikke brystvorter. Der brystvorten skulle vært, er det bare et hull. Jeg har lest om folk som har såkalte innovervendte brystvorter, men disse får gjerne utoverbrystvorter om de blir kald, eller om de kniper på dem.

Hos meg er det bare et hull og intet annet. Jeg lurer på om noen av dere vet hva dette kan være og om det er veldig uvanlig.

Dette går på selvtilliten løs, og jeg er veldig bekymret på om jeg noensinne vil komme til å kunne amme når den tid kommer.

Er det tåpelig å gå til legen med denne problemstillingen? Det gjør jo ikke vondt eller noe slikt, er bare bekymret...

Blir veldig takknemlig for svar



Anonymous poster hash: 59cfb...247
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje jeg har det? Har aldri tenkt over det før, men når jeg er kald eller tar på brystvorten blir den stiv. Er det slik den skal være hele tiden? Stiv altså? Huff, føler meg ordentlig dum nå :rodme:



Anonymous poster hash: f695c...6ea
AnonymBruker
Skrevet

Kan du finne et bilde (via google elns)?

Er det bare vanlig hud over hele, liksom, med et 'søkk' innover? Ingen forskjell i huden, farge eller noe?



Anonymous poster hash: 1c181...32a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS men den andre ABen; men jeg har jo brystvorte liksom, det er mørkere og sånn, men selve nippelen (?) er ikke framme hele tiden. Nå vet jeg ikke hvordan det er med TS og om vi har det likt da .. :)



Anonymous poster hash: f695c...6ea
Gjest Heartbeat
Skrevet

Noen har brystvorte som aldri vil komme frem, ,men alltid vende innover, selv ved frysing eller opphisselse. Vet ikke om det kan gjøres kirurgisk. Du må nesten ta kontakt med lege å høre :)

Men så lenge de fungerer synes jeg du bare skal ha dem slik :) Du er like fin for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen har brystvorte som aldri vil komme frem, ,men alltid vende innover, selv ved frysing eller opphisselse. Vet ikke om det kan gjøres kirurgisk. Du må nesten ta kontakt med lege å høre :)

Men så lenge de fungerer synes jeg du bare skal ha dem slik :) Du er like fin for det :)

De drar eller "vrenger" den utover. Så vidt jeg har forstått vil ikke en med innovervendte brystvorter være i stand til å amme uten å få dette gjort.

Og ts: bare ta kontakt med fastlegen. De har sett og hørt om slikt før. Om det er lett å "fikse" eller ikke vet jeg ikke, men de gjør det i alle fall.

Men farlig er det selvsagt ikke.

Anonymous poster hash: 35158...55d

Gjest Inggolf
Skrevet

Noen har brystvorte som aldri vil komme frem, ,men alltid vende innover, selv ved frysing eller opphisselse. Vet ikke om det kan gjøres kirurgisk. Du må nesten ta kontakt med lege å høre :)

Men så lenge de fungerer synes jeg du bare skal ha dem slik :) Du er like fin for det :)

jo, det kan absolutt fikses ved kirkurgi, men det er ganske kostbart.

På apoteket så selges det noe som først og fremst er ment for dem som ammer som du kanskje kan prøve TS?

Det er en slags vakuumpumpe som suger ut brystvorten din og greia er at etter å ha brukt den et par uker så skal brystvorten stå ut av seg selv. (..... litt som at om man lager masse grimaser som barn så blir man sånn :fnise: )

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde flate eller innovervendte brystvorter, jeg. Mine er som to snuter, puppene ser helt rare ut når de er varme ):



Anonymous poster hash: 1c181...32a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror det kommer av at man har for korte melkeganger, om jeg ikke tar helt feil. Hvis man har helt innovervendte brystvorter som aldri kommer ordentlig ut, tror jeg det er umulig å amme med dem.

Som NozMonster sier, kan man bruke noe som heter Avent Niplette (fås kjøpt på apotek). Det er vakuumpumper som suger nippelen ut så man kan amme. Du kan jo prøve om det hjelper, resultatet kan visstnok bli permanent.

Hvis ikke det hjelper, må nok kirurgi til. Jeg tror det bare er et lite, enkelt inngrep. De bare lager et bittelite snitt i kanten av areola og ordner melkegangen. Tror ikke man får noe særlig synlig arr. Jeg har bare sett et sånn inngrep på TV engang, så jeg kan ikke alle detaljene. Men hør med legen din om du er bekymret. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan fikse det kirurgisk. Er ikke flaut å gå til legen med noe sånt. Jeg har vært med legen på gynekologisk undersøkelse i forbindelse med flere soppinfeksjoner og endometriose, så når de ser på det som helt vanlig, så tror jeg ikke akkurat legen din reagerer så mye på ditt problem for å si det sånn :)



Anonymous poster hash: e6a16...919
AnonymBruker
Skrevet

Den er omtrent som denne:

TS



Anonymous poster hash: 59cfb...247

post-37809-0-12763700-1371863473_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

jo, det kan absolutt fikses ved kirkurgi, men det er ganske kostbart.

På apoteket så selges det noe som først og fremst er ment for dem som ammer som du kanskje kan prøve TS?

Det er en slags vakuumpumpe som suger ut brystvorten din og greia er at etter å ha brukt den et par uker så skal brystvorten stå ut av seg selv. (..... litt som at om man lager masse grimaser som barn så blir man sånn :fnise: )

Problemet er at det er ikke noen brystvorte å "suge ut" Det er bare et hull nesten akkurat som på bildet jeg la ut. De blir aldri stive og står aldri ut. Det er bare et hull uten vorte

Anonymous poster hash: 59cfb...247

Gjest Inggolf
Skrevet

Problemet er at det er ikke noen brystvorte å "suge ut" Det er bare et hull nesten akkurat som på bildet jeg la ut. De blir aldri stive og står aldri ut. Det er bare et hull uten vorte

Anonymous poster hash: 59cfb...247

Hmmm... så rart? Innovervendte brystvorter er ikke så fryktlig unormalt, men å ikke ha brystvorte i det hele tatt da? :klo: .. En ting er at den aldri kommer ut av seg selv, men om du bruker tommel og pekefinger til å kjenne/klemme sammen der brystvorta egentlig skal være, kjenner du ingen "klump" der inne, inne i hullet da altså?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Problemet er at det er ikke noen brystvorte å "suge ut" Det er bare et hull nesten akkurat som på bildet jeg la ut. De blir aldri stive og står aldri ut. Det er bare et hull uten vorte

Anonymous poster hash: 59cfb...247

Dette er også normalt, noen har brystvorter som aldri kommer ut, men de ER der :) Du kan spørre legen om henvisning til kirurgi for å få det gjort :)

Gjest Bleach
Skrevet (endret)

---

Endret av Bleach
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man fikser dette kirurgisk, innebæreriikke det bare at de kutter melkelederne? Isåfall vil det ikke være mulig å amme etterpå.

Når det er sagt går det faktisk an å amme med innovervendte brystvorter, men det kan være trøblete å få det til hvis baby ikke har rett tak.

Jeg har selv en "ekte" innovervendt pupp jeg fikk til å amme med etter litt innsats.

Anonymous poster hash: 1d42b...386

Skrevet (endret)

De har gjort inngrepet på "Pinlige sykdommer". Går kanskje an å finne episoden om man leter. Skal prøve.

Edit: fant bare klippet der de diskuterte det. Her er en video som viser et slikt inngrep. NB! Litt blod (for de som ikke tåler slikt).

Endret av hemulen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sånne, de snek seg sakte ut i løpet av 20-åra. Tror ikke jeg hadde giddet å gjøre noe med det før jeg eventuelt ble gravid og hadde bruk for å ha dem ute. :)



Anonymous poster hash: 097be...200
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at det er ikke noen brystvorte å "suge ut" Det er bare et hull nesten akkurat som på bildet jeg la ut. De blir aldri stive og står aldri ut. Det er bare et hull uten vorte

Anonymous poster hash: 59cfb...247

Ta kontakt med legen. Han/hun vil finne utav om dette er et medisinsk eller kosmetisk problem. Medisinsk: Mest sannsynlig gratis operasjon. Kosmetisk: Du må betale selv om du ønsker å fikse på de.

Det går absolutt an å operere.

Jeg er ikke TS men den andre ABen; men jeg har jo brystvorte liksom, det er mørkere og sånn, men selve nippelen (?) er ikke framme hele tiden. Nå vet jeg ikke hvordan det er med TS og om vi har det likt da .. :)

Anonymous poster hash: f695c...6ea

Det er helt vanlig.

Anonymous poster hash: ea029...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...