Gå til innhold

Valg av studier, hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke klinisk ernæring (mastergrad) på UiO til neste år, men lurer på hvordan det er med jobbmuligheter etter det studiet. Jeg ønsker ikke å jobbe direkte med pasienter på et sykehus. Jeg kan tenke meg å jobbe på en lab og forske på ernæring og helse. Finnes det noen slike jobber å få? Må jeg i så fall ha doktorgrad?

Ellers lurer jeg på om jeg skal begynne på et ingeniør-studie (bachelor) i stedet, mtp. jobbmuligheter. Jeg er mye mer interessert i ernæring enn ingeniør-fag, men min største skrekk er å sitte der med 5-årig utdannelse og ikke få jobb fordi ingen trenger meg og min kompetanse.

Hva bør jeg velge?



Anonymous poster hash: 830d6...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du gjerne vil bli forsker, og jobbe på lab vil nok mastergraden i Oslo passe deg perfekt! Vi pleier å si at studiet er et 5 år langt jobbintervju der professorene på avdelingen gjerne ser at vi blir værende på labben! ;) Vi har masse forskningsmetode, statistikk og lignende, ren klinisk ernæring relatert til sykehusjobben man kan ende opp i senere derimot, er det ikke overraskende lite av. Man kan også få jobb i interesseorganisasjoner (kreftforeningen f.eks), i næringsmiddel- og legemiddelindustrien eller i forskjellige avdelinger i staten. Du har mange muligheter! Det kan være vanskelig å få fast jobb dersom man ikke er villig til å flytte litt på seg, men det er mange ledige vikariater og mindre stillingsprosenter. Vet ikke hvordan det kommer til å bli når de store kullene blir ferdige, men de snakker hele tiden om at det kommer til å komme mange flere jobber. Forskning kommer man i hvertfall til å veldig godt egnet til! :) Bare spør om du lurer på noe mer om studiet!

Anonymous poster hash: db7aa...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar :) Men jeg er fortsatt litt usikker, er veldig redd for å ikke få jobb etter utdanningen. Jeg er villig til å flytte på meg i hvertfall :)



Anonymous poster hash: 830d6...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...