AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg og samboeren min ar bestilt en to ukers ferie i Venezia i begynnelsen av juli. Rettere sagt har vi kun bestillt flybillettene. Pga jordskjelvet ønsker vi å avbestille turen. Finne et annet sted å dra. Vi ønsker ikke en "typisk syden tur" slik som Alanya osv. Vi vil ha både sol, bademuligheter (strand eller basseng) men også opplevelser. Et koselig sted med litt kultur:) Noen ideer? Kan Frankrike være noe? Eller er det mega dyrt? Hva med f.eks Praha, noen som kan fortelle noe derfra? Kroatia (har vært i Dubrovnik:)) Andre steder dere vil anbefale? Jeg er student, så har et max budsjett på 19000 for alt: fly, hotell, mat, shopping, opplevelser osv. Men dette er for meg, altså en person. Vil ikke ha et hotell under 3 stjerne, om noen vil anbefale et hotell. Setter pris på alle råd:) Er det noen som også vet hvor mye det koster å ombooke flybilettene hos KLM eller avbestille de? Anonymous poster hash: 14d73...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Kan jeg spørre om hva som er problemet med Venezia? Finner ikke mye om dette jordskjelvet i nyhetene. Angende hva en ombooking vil koste så avhenger det av hva slags billett dere har, er det billig billett? Hva med å fremdeles fly til Venezia og feks båt over til Kroatia? Evt bruke Venezia som utgangspunkt og ta toget til feks Østerrike og reise rundt der? På to uker kan dere jo rekke innom flere steder og ha en bra ferie. Bo på litt mindre gjestehus og folk som leier ut privat? Anonymous poster hash: 12e2f...000
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Kan jeg spørre om hva som er problemet med Venezia? Finner ikke mye om dette jordskjelvet i nyhetene. Angende hva en ombooking vil koste så avhenger det av hva slags billett dere har, er det billig billett? Hva med å fremdeles fly til Venezia og feks båt over til Kroatia? Evt bruke Venezia som utgangspunkt og ta toget til feks Østerrike og reise rundt der? På to uker kan dere jo rekke innom flere steder og ha en bra ferie. Bo på litt mindre gjestehus og folk som leier ut privat? Anonymous poster hash: 12e2f...000 Ts her: Jeg sliter fremdeles med å reise vekk pga angst, så et jordskjelv gjør bare alt verre. Vet at det tidligere alltid kommer flere jordskjelv når det først er i gang. Hvor lang tid tar båten over til Kroatia? Hvor i Kroatia kommer en da? Østerrike har jeg aldri tenkt over, vet veldig lite om landet.. Men må helst ha bestillt hoteller ol. på forhånd føler jeg.. Anonymous poster hash: 14d73...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Vet ikke hvorfor det sto fremdeles! Anonymous poster hash: 14d73...5f0
Jerle Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Finner ingen plass at det har vært noe jordskjelv i Venzeia? Endret 21. juni 2013 av Jerle
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Finner ingen plass at det har vært noe jordskjelv i Venzeia? http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/kraftig-jordskjelv-i-italia-4074987.html Anonymous poster hash: 14d73...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Ang. billett type så er det en ordinær billett, ikke tilbud eller noe:) Anonymous poster hash: 14d73...5f0
Kjetil E Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Ts her: Jeg sliter fremdeles med å reise vekk pga angst, så et jordskjelv gjør bare alt verre. Vet at det tidligere alltid kommer flere jordskjelv når det først er i gang. Hvor lang tid tar båten over til Kroatia? Hvor i Kroatia kommer en da? Østerrike har jeg aldri tenkt over, vet veldig lite om landet.. Men må helst ha bestillt hoteller ol. på forhånd føler jeg.. Anonymous poster hash: 14d73...5f0 To uker i Venezia høres og fryktelig lenge ut. Venezia er og en ganske dyr by. Selve byen er vel nærmest en ren turistmaskin. Svært få fastboende inne i selve Venezia. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 To uker i Venezia høres og fryktelig lenge ut. Venezia er og en ganske dyr by. Selve byen er vel nærmest en ren turistmaskin. Svært få fastboende inne i selve Venezia. Ehhh, og ditt poeng er? Vi skal jo ikketil Venezia allikervel..Vi skulle heller ikke bo midt i Venezia, men litt utenfor.. Anonymous poster hash: 14d73...5f0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Men kjære vene, episenteret var i Toscana, det er et veldig godt stykke unna Venezia. Man kunne merke det i Venezia. Av og til kan man merke skjelv på Vestlandet også. . Anonymous poster hash: 9231c...01d 1
caroprins Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 nå har jo ikke Venezia ramlet ned så jeg synes det er dumt å avbestille de billettene da. Nå er det slik at Venezia er cruisehavn og det går mange bra cruise ut fra den byen. I om med at dere har hele 14 dager så hadde jeg tatt et par dager i Venezia og så gått på et cruise. Som forslag har jeg dette http://www.costacruise.com/no/cruise_details/201307-NOK_MG_7_VCE_S_F0B0H0_VCE_BRI_KAT_ATH_JTR_CFU_DBV_VCE-MG07130701.html Her er det meste inkludert og det eneste du må legge til er drikkevarer og litt tips. Her får du en bra uke med sol. basseng og opplevelser og strand kan du nok finne på i alle fall en av havnene underveis. Så får du brukt flybillettene dine samtidig som du slipper å være så lenge i Venezia. Også Norwegian Jade ( Norwegian cruise line )har tur fra Venezia. Om dette skulle være et alternativ og du trenger hjelp med booking så kan du ringe til cruisespesialisten så hjelper de deg med det hele. om du også da skal bestille hotell i Venezia så ligger dette greit til i forhold til cruisehavn og er et koselig hotel http://www.booking.com/hotel/it/sofitelveneziavenice.no.html?aid=354065;sid=53b2bacfb8fa392a3ba4c19f52627b53;dcid=1 Så må du huske på at jordskjelv kan skje overalt til og med her i Norge og jeg ville overhodet ikke hatt noen betenkeligheter med å dra til Venezia i morgen om så var som følge av det skjelvet som var i toscana. Fly kan dette ned, det kan bli brann på hotellet man bor på, man kan bli påkjørt av en bil og man kan dø av kreft. Så egentlig er det jo farlig å leve men uansett hva vi gjør så går vi samme veien alle mann til slutt. Så lev mens du kan og prøv å ikke krisemaksimere ting som ikke er noe å bekymre seg om. Det går som regel bra
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Om det er selve faren for jordskjelv som gjør at du vegrer deg stusser jeg litt på logikken. Det er et velkjent faktum at hele middelhavsområdet sporadisk er utsatt for sterke jordskjelv og jevnlig er utsatt for svake (slike som det du linket til). At jordskjelvet nettopp var i nærheten av Venezia gjør ikke faren verken større eller mindre - og den er akkurat like reell i Hellas, resten av Italia, Tyrkia etc. Faktisk statistisk litt høyere i Tyrkia enn Italia. Så om dere først skal på tur ville jeg satset på Venezia, jeg. Selv om flybilettene går tur/retur derfra så kan dere jo ta tog til andre steder i norditalia? Eller dra på cruice derfra? Anonymous poster hash: b2680...3fb 1
Kjetil E Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Ehhh, og ditt poeng er? Vi skal jo ikketil Venezia allikervel..Vi skulle heller ikke bo midt i Venezia, men litt utenfor.. Anonymous poster hash: 14d73...5f0 Jeg svarte utifra det innleget du skrev at dere hadde bestil dere to ukers ferie til Venezis. Og der skrev du faktisk 2 uker til Venezia. Og derav og svarte jeg at to uker i Venezia er i overkant mye ja. Endret 22. juni 2013 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Jeg svarte utifra det innleget du skrev at dere hadde bestil dere to ukers ferie til Venezis. Og der skrev du faktisk 2 uker til Venezia. Og derav og svarte jeg at to uker i Venezia er i overkant mye ja. Jeg er ikke TS, men poenget er vel at svaret ditt har ingenting med hva TS spurte om å gjøre. Det er ikke vits å svare slike ting, når hun uansett ikke skal til Venezia Anonymous poster hash: 47784...2c9 1
Kjetil E Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er ikke TS, men poenget er vel at svaret ditt har ingenting med hva TS spurte om å gjøre. Det er ikke vits å svare slike ting, når hun uansett ikke skal til Venezia Anonymous poster hash: 47784...2c9 Når TS i startinnlegget faktisk skrev at hun skulle 2 uker til Venezia så må det faktisk være lov å påpeke at 2 uker i Venezia er i overkant mye. At hun egentlig skulle bo et sted utenfor var noe som kom frem først mye senere. Ikke i åpningsinnlegget. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå