mmaria Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg trenger tips til en rimelig ferie som kan være superromantisk. Pga dårlig råd (frem til nå), har jeg og kjæresten ikke fått bestilt en ferie enda. Helst ønsker vi å dra til et solrikt land, men med maksgrense på 3000 kr pr pers (inkl. fly og hotell). Vi skal reise i andre uke i juli, men hvordan er det med restplasser til den tid? De jeg har sett til nå, ligger på mye høyere priser enn vi har råd til akkurat nå. Er det dumt å satse på å bestille like før? Har dere evt andre tips til en koselig ferie? Vi har snakket om en biltur rundt i Norden, men her er det jo mye større fare for dårlig vær. Håper noen ivrige reisesjeler kan være til hjelp
caroprins Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Hva som kan være superromantisk er jo veldig individuellt så det er det vanskelig å gi noe råd om. Når det gjelder et feriebudsjett på 3000 pr pers i juli så er du heldig om du skulle finne noe til den prisen. eneste du kan gjøre er å følge med på restplass.no eller sjekke billigkalenderen til norwegian og Sas for å se om det dukker opp noen rimelige biletter. Kanksje tilog med Ryanair. De er vel i alle fall rimelige. Så kan du evt. også sjekke hotels.com og booking.com eller expedia etter hoteller. En annen ting er NSB sine billigbilleter til 199. Kanskje det kan finnes en rute der som går til et sted der dere ikke har vært og så kan man finne et sted å overnatte for å utforske den byen eller tettstedet f.eks. Å dra på biltur i Norden, Bo i telt eller campinghytter kan vel også bli en koselig ferie, evt. kjøre danmark på kryss og tvers. Ta DFDS seaways over til Fredrikshavn og dra videre derfra. Nå vet jeg ikke hvor i landet dere bor men kanskje det finnes alternativer i nærmiljøet. Alt i fra rorbuferie til spahotel eller badeland eller campinghytter, turistforeningens hytter med vandring fra hytte til hytte eller ferie på hesteryggen ett eller annet sted. Eller kanskje dere har en hytte i familien som dere kan låne. Lykke til med letingen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå