Gå til innhold

Juss på UiO til høsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp fått de siste privatistkarakterene og funnet ut at jeg har 61 poeng til sammen. Noen som vil gjette hva poenggrensene blir i ordinærkvoten? Det gikk jo opp fra 58.1 til 59.4 fra 2011 til 2012 (for ikke å snakke om 55.7 til 57.2 for våren) så jeg tar høyde for at det kan komme et dramatisk hopp i år også. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 4607e...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bare kalkulert gjetting, men jeg er veldig positiv til sjansene dine. Det var 58.4 i 2010, 58.0 i 2009, 59.8 i 2008 og 59.7 i 2007. Som du ser har det gått litt opp og ned tidligere også, men det skal en del til at det settes ny rekord med såpass klar margin.

Det viktigste er imidlertid følgende: Det er mange søkere på veldig høyt 50-tall, men så faller antallet skarpt når du bikker 60. Selv om det ikke er så stor differanse i poeng, er det veldig mange søkere som faller mellom fjorårets krav og din poengsum. Vanskelig å si noen prosentvis sjanse, men sjansen er mye større for at du kommer inn enn at du ikke gjør det.

Velkommen til oss skal du i hvert fall være. Jeg skal være fadder nå i august, så kanskje vi ses :)

Anonymous poster hash: d4b45...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg håper med hele meg, jeg har ønsket å studere juss så lenge. Hadde ikke tenkt på det du sier om at antallet søkere med høy poengsum faller når man runder 60.

Anonymous poster hash: 4607e...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kommer inn nå til høsten. Krysser fingrene!

Har selv søkt juss, men begynner sannsynligvis ikke før på våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser at svarene skal ha kommet nå. Kom dere inn, dere to? :)

Anonymous poster hash: d4b45...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på våropptaket og har satt meg på venteliste på høst! :danse: Endte med en poengsum på 50.5(førstegangsvitnemål). Sjansene for å komme inn på høst er minimale, men er egentlig ganske fornøyd. Er nettopp ferdig med vgs, så ser fram til et halvt år med litt jobbing, reise og kanskje et enkeltemne eller to. :biggrin:

Endret av Gko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Det var vel det du regnet med uansett, så det er godt å få det bekreftet. Så velkommen til oss, enten det blir høst eller vår :)

Anonymous poster hash: d4b45...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...